ATAM Olmasaydın… Olmazdık…

12234952_10153814136432590_2825823227407065143_n“Anneciğim Atatürk heykeline çıkabilir miyim?” Ne zaman çarşıya çıksak illaki ilçe meydanındaki Atatürk heykelinin mermer yükseltisine çıkar, Atatürk heykelinin parmaklarından tutar ve sonra “görüşürüz” der. Bu bizim nerdeyse Berrasu yürümeye başladığından beri süren çarşı ritüelimizdir. Bu hafta sonu ilk defa sordum. “Neden her çarşıya inişimizde Atatürk’ün ellerini tutuyorsun?” diye. Aldığım cevap çok ilginç oldu. “Atatürk orda çok yalnız duruyor ya bende elinden tutuyorum”

Okulda e,l,a,t harflerindeler. “Ata” yazdığı ilk gün çok sevindi. “Ata” yazabilmek Berrasu için büyük mutluluktu benim için gurur vericiydi. Bu hafta sonu Atatürk’ün hayatını anlattım. İlk defa daha dikkatle dinledi. Annesinin, babasının, kardeşinin olmasına çok şaşırdı. Anıtkabir’de yattığını anlattım dinledi ama Atatürk’ün vefatını anlatınca konuyu kapatmamı istedi. İçinde ölüm geçen hiçbir cümleyi duymak istemiyor.

Bu akşam “yarın 10 Kasım Atatürk’ün ölüm yıldönümü okulda anma töreni yapacağız” diye açıkladım. Ben biliyorum deyince şaşırdım. “Öğretmenimiz anlattı” dedi gözleri ışıldayarak. Teşekkürler Tuba Öğretmenim. Mustafa Kemal Atatürk’ün aydınlık yolunda yürüdüğün ve yüreğindeki Atatürk sevgisini evlatlarımıza da aşılamaya başladığın için, gönülden teşekkürler.

https://berrasukuzusu.wordpress.com/2013/11/10/olmasaydin-olmazdik/

http://www.tccb.gov.tr/common/sanaltur/tur/index.html

GENEL kategorisinde yayınlandı. 2 Comments »

2 Yanıt to “ATAM Olmasaydın… Olmazdık…”

  1. merve Says:

    berrasuya birdaha birşey olmadı değil mi

    • ulku Says:

      şükürler olsun Berrasu iyi Merve.


Yorum Yapın

