veeee Tatil başladı… veeeeTatil Bitti…

En son yazılarımda Berrasu nun anasınıfına başlamasının heyecanını paylaşmıştım sonrasında uzuuuuuuun bir ara vermişim. Başka sosyal paylaşımlarda paylaşıyorum kısa kısa not veya fotoğraf, olarak ama bloga yazı yazmak için nedense biraz ertelemişim. 

Özellikle bizi yalnızca blogdan takip eden dostlarımıza “herşey yolunda” diyerek başlayayım yazıya. 

nazar-boncugu-agaci

Berrasu nun kısa süreli okul hayatı çok keyifli geçti. Kafamızda/kafamda binlerce nasıl olacak sorusu vardı. Şans bizimleydi ve harika bir anasınıfı öğretmenimiz oldu. Öğretmenimiz akademik olarak tartışmasız çok iyiydi. Bizi en çok düşündüren  “Berrasu nun sosyalleşmesindeki bu ilk adımda sorunlar yaşarsaydı”. İşte o noktada Dilvin Öğretmenimizin kişisel bilgi ve tecrübesi, kişiliği, çocuk sevgisi kızımızın bir defa bile sorun yaşamadan ilk basamağı geçmesini sağladı.  Kendisine ailecek teşekkürlerimizi yüz yüze söyledik ama buradan bir defa daha geç kalan teşekkürümü etmek istiyorum. IMG_1372

“Dilvin öğretmenim, kızımıza gösterdiğin sabır, şefkat, sevgi ve güven verici duruşun için binlerce teşekkürler arkadaşım…” 

Not: Bu anlattığım mükemmel öğretmene nereden mi ulaşacaksınız? Dilvin Öğretmenimiz halen çalıştığım Ergenekon İbrahim Şakir İlkokulu Anasınıfı öğretmeni olarak görevini yapmaktadır.IMG_1374

Berrasu hergün okuldan “yaşasın bugün okulda çok eğlendim” diyerek çıktı. “Anneciğim bizim aşçının çorbaları senin çorbalarına beş çeker” diyerek okuldaki yemeklerden zevkle yiyerek beni şaşırttı. Aşçı ablamız ellerinize sağlık:)

IMG_1389

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nda okul gösterisine çıktı. Allah a binlerce şükrettik…. Çok duygulandık. İki anasınıfı öğretmenimiz birlikte harika bir program ortaya çıkarmışlardı ellerinize sağlık öğretmenlerim:)

IMG_1314

IMG_1339

Veeee sonra karne:) Kısa süreli okul tecrübemiz oldu ama çok mutluyduk. “Karne demek, tatil demek ya her öğrenci gibi Berrasu da pek sevindi tatile. Yaşasın tatilllll diye pek sevindi yaz tatili gelmesine. Allah a binlerce şükür ettik bu günü gösterdiği için..

IMG_1342

IMG_1379IMG_1381

Son üç yıldır yaşadığımız hastane- ev izole hayatımızdan sonra ilk defa bu yıl tatile çıktık. Herşey eskisi gibi eski günler gibi olsun diye geçen yıllarda gittiğimiz yerlere gittik. Aynı rotada, aynı mola yerlerinde gittik… Üç yıl önce kaldığımız mutlu günlerimizdeki gibi… Şükürler, dualarla yolculuk başlamıştı… En büyük duamızı doktorumuz, abimiz Hilmi Apak a ve dr. Ceyda Kapıcıoğlu ablama, Hakan ve Ada genç doktorlarımıza gönderdik. Duygulandık, sessizleştik, herşey eskisi gibi desek bile yaşanmış çok büyük bir sağlık tecrübemiz vardı artık hayata eskisi gibi bakmadığımızı öğrendik…  Yaşadıklarımız bizi büyütmüş, öğretmiş, Allah ın bize öğretmek istediğini öğrenmişiz diyeyim…

Berrasu’yu güneşlendirmeden, denize girerken bile uv filtreli deniz kıyafetleri ile koruyarak tatilini sağlıkla geçirmesi için elimizden geleni yaptık. Çok mutluydu…  Not: Kemoterapi alan hastaların tedaviden sonra bile beş yıl uzun uzun güneşlenmemesi gerekiyor. 

11072015

Tatilden bize kalan soğuk ama harika deniziyle Sarımsaklı, doğallığı bozulmamış Cunda Adası, Ayvalık, çok sevdiğimiz Ören, sekiz saatlik yolu sık molalarla 13 saatte eve dönmemiz diye özetleyebilirim.

Berrasu ise babası ile dubalara kadar yüzme yarışları yaptı. Ben sırt üstü yatamadığım için sürekli sırt üstü yatıp ayaklarını denizden cıkarıp “bunu yapamayanlar var hala” diye beni kızdırdı bol bol… Haaaaa birde denizdeki arkadaşlarına saatlerce gölet yaptırdı. Koskoca deniz yetmemiş gibi çocuklara günlerce göl yaptırdı. Çocukların çoğuda kendinden büyük abla ve abilerdi. Birgün bir çocuğun Berrasu ya yalvarışına ben bile acıdım.

Çocuk: – Ama Berrasu bugün benim tatilimin son günü ne olur izin ver denize gireyim.

Berrasu: – Hayır göleti daha da büyüt ondan sonra.

Çocuk: – Ne olur Berrasu denize girelim.

Berrasu: – Tamam hadi herkes denize girsin. Ben size frizbi atacam, siz havlayarak gidip bana frizbiyi getireceksiniz bende sizin başınızı okşayacam…. İnanmayacaksınız ama kızda şeytan tüyü var bütün çocuklar dediğini yapıp hav hav hev hev denizde frizbiye doğru yüzüyorlardı… 🙂

Kısa bir İstanbul dinlenmesi yaptık. Bu kısa sürede keyifli bir haber aldık. Berrasu nun doktoru Hilmi Bey ve Şule Hanım’ın bir kız evlatları oldu.  Zeynep bebek Berrasu nun gördüğü ilk bebek olacağı için heyecanla ziyaretine gitti. Günlerce bebeğe dokunduğunu, bebeğin ağladığını, minnacık olduğunu anlattı:))) Zeynep Apak kızımız, dünyaya hoşgeldin. Allah, sağlıkla, analı-babalı büyümek nasip etsin, bahtın açık olsun minik kuzu:)

30062015(011)

30062015(008)

Sonra memleket tatilimizi başlattık. Memleket benim ama artık orası bizim memleketimiz oldu. Volkan Malatya yı benim kadar hatta benden bile fazla özlüyor.:)

IMG_2137IMG_2142

Malatya ya hep uçakla gidiyorduk. Berrasu “ben peribacalarını görmek istiyorum” dediği için araba ile seyahat başladı. Benim çocukluğumun çok önemli bir dönemi Nevşehir de geçtiği için orası benim ikinci memleketim gibi severim. Berrasu’ya da çocukluğumu anlatınca aklında kalmış olacak ki peribacalarını görmek istiyorum deyip duruyordu. Bol molalı, Tuz gölü çevresinden dolaşarak Nevşehir e ulaştık. Ürgüp’te konaklayıp Göreme, Avanos, Uçhisar gezileri ile tatilimiz ikinci memleketimde keyifle geçti. Çocukken yaşadığım mahalle yıkılmıştı eski dostlara ziyarette bulunamadık ama Nevşehir hala benim için aynı çocukluk anılarımdaki gibi güzelsin… Bundan on yıl önce bir Nevşehir seyahatimde çocukluk mahallemize gidip evsahibimizin ziline basmıştım. Kapıyı açınca kendimi tanıttığımda sanki daha dün oradan ayrılmışım gibi beni kucaklayıp, ailenin diğer fertlerine haber vermişlerdi. Evin bütün çocukları gelmişti. “Biz burdayken sen nasıl otelde kalırsın” diye bana sitem edip o gece otele bile göndermemişleri. Nevşehirliler benim için çok güzel insanlardır… Kızım ve kocamla orada olmak çok ayrı bir zevkti.IMG_2193

Sonra ver elini Malatya. İlk defa uzun yolda araba kullandım. Çok keyifliydi. Biraz yavaş gidiyorum ama bizim arabadakiler hızı çok sevmez o yüzden hiç sorun olmadı:)

IMG_2226

Veeeee üç yıl sonra memletimdeydik. Eskisi gibi… Eskisi gibi olmayanlarda vardı. En son gittiğimizde varlıkları ile bizi mutlu eden büyükbabam ve Fikret Eniştemiz artık yoklardı.:( Mekanları cennet olsun…

DSC_0030Berrasu kalabalıklardan inanılmaz mutluydu. Saatlerce yanıma gelmeden, anne bile demeden zaman geçiriyordu. Hele ki Malatya/Gündüzbey deki anneannemin bahçeli evinde dünyanın en mutlu çocuğuydu. DSC_0022

Bahçelerimize gidip dallarından meyveler koparıyor, buz gibi akan sulara ayaklarını sokuyor, bahçeleri suluyor, hortumla avluları yıkıyor,anneanemin evinin tavanarasına çıkıp iniyor…

DSC_0044DSC_0179

Kısacası köyde ne yapılırsa çocuk olarak hepsini yapıyordu. Arkadaşlarını çağırıyor, onlarla oynuyor.(du).. 

DSC_0095

DSC_0100DSC_0263

Tatil dönüşü arkadaşsız kalınca çok üzüldü. Apartmanda değil bahçeli evde yaşamak istediğini sürekli tekrarlayıp durdu. Ama bebeklik arkadaşları Beroşu yalnız bırakmadılar. Deniz, Ece, Melis ve bir yaşında olan ama bizim yeni gördüğümüz kardeşi Eren evimizi neşelendirdiler. Allah hepinize sağlık versin birlikte büyüyün minik kuzular:)))

DSC_0317

Berrasu nun rutin kontrolleri yapılıyor. Bir değeri bizi biraz heyecanlandırdı. Ama hocamız tecrübesi ile bizi rahatlattı. Böylece Hilmi Hocamızla ağustos ayındaki Liv Hospital randevumuz maşallah güzel geçti. Mutlu döndük evimize.

Sonra okul telaşı başladı… Okul malzemeleri alışverişi uzun bir yazı konusu. Şimdi de pazartesi gününü bekliyoruz. Kızımın sağlıkla okula başlaması heyecanını yaşattığın için yarabbim sana binlerce şükür…

cappadocia-turkey-1

GENEL kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , , . 2 Comments »

2 Yanıt to “veeee Tatil başladı… veeeeTatil Bitti…”

  1. Zeynep Arslan Says:

    Offf ,offf ne güzel zamanları olmuş Berrasu’yun Dilvin Öğretmeni ile…Frizbi olayı çok komikmiş :)))Her şeyin yolunda olmasına çok sevindim …Şahane bir 1. sınıf diliyorum .Bekliyorum haberleri, 23 nisan gösteri için video olsaydı iyiyidi aslında :)bu seferlik sormadık varsayalım…Daha çok yaz ,bloga…Sevgiler dualar …

    • ulku Says:

      Canım Zeynepim teşekkür ederim arkadaşım… Allah evlatlarımıza sağlık, zihin açıklığı, huzur, bereket versin…. Hayatları boyunca kıymetlimizin değerini bilecek öğretmenlerle karşılaşsınlar.Yazı konusunda haklısın. Çok sitem var. Blogda yazmayınca mail yoluyla nerelerdesiniz diye sorularlar. Bu anne çok tembelleşti….:)))


Yorum Yapın

