Takas…

Geçen hafta küçük hanım biraz ateşlendi, sonra öksürük oldu ama sonrasında toparlanmaya başladı. İlaç kullanması uygun olmadığı için Hilmi hocamızın deyimi ile doğal ilaçlarla atlattık. Bitti gitti. Berrasu’dan sonra bende bir anda başlayan üşüme-titreme sonrası baş ağrısıyla devam eden grip beş gün beni yataktan çıkmadan yatırdı. Neyse ben de atlattım ve kızımla birlikte bugün parka çıktık.

Parkımız uzun süredir tadilatta olduğu için heyecanla yeni oyun aletleri ile oynamaya gittik. Biraz park, biraz alışveriş, biraz scoterla gezinti sonrası eve dönerken Berrasu bir piyangocunun önünde durdu. Oradan bir kazı kazan aldı. Bu ne diye sordu? Anlattım aldığı kartı da kazıdık ama birşey çıkmadı. Sonra da oradan bir milli piyango bileti çekti.

-Berrasu onun neden aldın? diye sordum.

-Scoterımın sepetinde güzel duruyor dedi.

Birde ne göreyim 20 liralık tam bilet almış. “Kızım bari şunlarla değiştir” dedim çeyrek biletleri göstererek ama illa “ben bunu alacam” diye tutturdu. La havle senin scoterının sepetinde güzel dursun diye 20 liralık bilet mi alacam şimdi. Cebime, çantama baktım yirmi lira çıkmadı. Berrasu ikna olmuyor.

Kızım param yok bunu alamayız deyince takas yap o zaman dedi. Yavrum oyunlarda takas olur gerçek yaşamda artık takas olmuyor dedimse de anlatamadım. Piyangocu da dikkatle bizi izliyor. Kesin içinden ya sabır çekti. On beş-yirmi dakika sürdü ikna çalışmam. Berrasu bu “hayır” dedimi dünya alem gelse o hayır “evet” olmaz.

– “Amca annemin parası yokmus ben sana şimdi birşey vereyim takas yapalım bu kağıtla olur mu?” diye sordu. Piyangocu daha cevap vermeden ben “hayır olmaz” desemde “ben sana sormadım amcaya sordum” dedi. Adamcağız ekmeğinin parasını kazanıyor tanımadığı insanlarız ne cevap versin bilemedi. Ben yine adamcağızı zor durumda bırakmamak için “Hayır Berrasu olmaz” dedi. Bizim kız halâ takasla piyango almakta direniyor. Takasa da kendisi için alınan meyveleri katmıyor. “Annemim çok sevdiği hurma ile takas yapalım mı amca?” deyince iyice sinirlendim. Benim hurmamı asla takas yapamazsın :))

Sonunda utana sıkıla tanımadığım piyangocuya paramı gösterdim. Bu kadar param var bizi tanımıyorsunuz ama yarın getirip veririm bu bileti alabilir miyiz? dedim. Adamcağız ağlamaya hazır Berrasu’ya baktı benim ne kadar zorda kaldığıma baktı “tamam” dedi. Adının Ali olduğunu öğrendiğimiz milli piyango satıcısına söz yarın ilk işimiz paramızı (borcumuzu) getireceğiz deyip teşekkür ettik. Çocuklar insana neler yaptırıyor. Biz bugün piyangocudan borca tam bilet aldık, 2 lira da borcumuz kaldı.

Bugün sabah gittiğimiz oyun parkını dün geç saatlere kadar çalışıp yeni kurdular. Sabah erkenden gittik ve çocuk parkının ilk kullanan Berrasu oldu:))

Hepimizin çevresinde büyükşehir belediyesinin yapımından sorumlu büyüklü küçüklü birçok park görüyoruz. Evimizin karşında da Kartal halkının nefes almasını sağlayan büyük bir park var. Yaz kış insanların çocuklarını alıp yeşile hasret kaldığımız şehirde biraz yeşillik gördüğü, bir ağacın altında oturup nefes aldığı hele genç çiftlerin romantik dakikalar geçirdiği güzel bir park. Parkımız mart ayında bakıma alındı. Hiç park yapımını veya bakımını bu kadar net görmemiştim. Evden hiç çıkmadığımız günlerde bütün gün parkın gün be gün değişimine tanık oldum. Parkın çimlerinin kaldırılmasından sonra alttaki toprağın her tanesi ince ince aylarca elendi, havalandırıldı. Koskoca parkın hepsinin toprağının böyle bir bakımdan geçmesine hayret ettim. Sonrasında yeni taze topraklar geldi, su tesisatı değiştirildi, elektrik tesisatları değiştirildi, yürüme yollarının parkeleri yenilendi, taze çimler serildi ve halâ da çalışıyorlar. Evden gördüğüm kadarı ile hergün yüze yakın işçi çalışıyor. Bizi ilgilendiren iki kısmı vardı. Birincisi ne zaman biteceği ikincisi çocuk parkı nereye yapılacaktı. Ne zaman biteceğini tam bilmiyorum -şantiye levhasındaki tarihi çoktan geçtiler- ama kalan işlere bakınca ay sonunda park tam olarak biteceğe benziyor. İkinci merakımızı da giderdik sayılır. Eskiden iki çocuk parkımız vardı ama şu anda dört parkımız yavaş yavaş kuruluyor. Ellerinize sağlık büyükşehir belediyesi.

Neden bu kadar uzun uzun parkımızın yapımını anlattım? Çünkü, bu kadar emekle hazırlandığını bilmiyordum benim gibi bilmeyen birileri de varsa paylaşmak istedim. Ayrıca az ya da çok emekle yapılması değil bizim için yapılan bu nefes aldığımız ortak alanları korumamız gerektiğinin bilincinde olalım istiyorum. Bir hafta önce kurulan oyun parkımızın salıncaklarını kırmaya bile başladılar. İçim acıyor. Neden çocukların tek oyun alanı olan o salıncakları kırıyorsunuz. Bizim paramızla alındı. Neden kırıyorsunuz? Neden bu duyarsızlık? Birileri ağaçları kesiyor, birileri de doğal olmayan ortak yaşam alanlarımızı bozuyor. Hepiniz mi insanlığınızı kaybettiniz.?

GENEL kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

