Gezmelerim…

Haftanın ikinci günü Volkan’ın izin günü olduğu için bizim için gezme, eğlenme, günü demekti. Herşey gibi Berrasu’nun hastalığı ile birlikte salıları da artık farklı bir anlam kazandı. Kan aldırma, doktor kontrolüne gitme, Iraz’a oyun terapisine gitme günü oldu.  Bütün dünyamız onun tedavisi oldu.

Bu hafta çok büyük bir değişiklik yaptık. Salı günü Berrasu’yu anneme emanet ettik. Tam bir buçuk yıl sonra ilk defa salı günü Volkan’la tek başımıza Kadıköy’e gittik.

Bunda ne var ki,  diyebilirsiniz. Bizim için çok önemli bir gelişme. Dile kolay bir çift olarak 1,5 yıldır ilk defa hastane dışında bir yere çıktık. Aklımızı da yanımızda götürdüğümüz için birçok duygu yanımızdaydı, kalbimizdeydi, aklımızdaydı, dilimizin ucundaydı  ama yine de farklıydı işte.

konya1Araba sürme maceram biraz sekteye uğramıştı. Kurban bayramından önce boş yolda, boş kaldırıma arabayı çıkarıp uzun bir sürede araba serviste kalınca cesaretim kırılmıştı. Zater Berrasu’da araba kullanmama izin vermiyordu. Ne zaman ben direksiyona geçecek olsam “Hayır annem kullanmasın. Annem direksiyonu sola çevireceğine sağa çeviriyor, kaldırımlara çıkıyor, tekerleğimizi patlatıyor,  arabamız tamire gidiyor” diye söyleniyordu. Eeee! arabada Beroş olmayınca salı günü büyük bir cesaretle Kadıköy’e kadar arabayı ben kullandım. Bağdat caddesinde etrafı seyrede seyrede gidemedim ama araba kulanabilmekte keyifliydi.

Bir buçuk yıl önce biri bana aylarca Kadıköy’e gitmeyeceksin dese güler geçerdim. Akla bile gelmeyen neler neler insanın başına geliyormuş.

Çok özlemişim sokaklarda salına salına gezmeyi. Almayacak bile olsam mağazaya girip pür dikkat incelemeyi, her ürünü ellemeyi, sonra almayıp yeni bir mağazayı hedef alıp onu teftiş etmeyi özlemişim. Sonra en vazgeçilmez mağazalarıma gidip bir sürü kıyafet seçip kabine gitmeyi. Onları kasadan geçirip poşetleri elime aldığımda “bak gördünmü ne kadar iyi fiyata aldım!” diye sesli söylerken içimden “keşke hepsini almasa mıydım fazla mı oldu? Bir beden büyük mü alsaydım? Yok yok zayıflarım girerim ben o pantalonun içine” diye gizli gizli düşünmeleri özlemişim. Sadece birşey söylemek istiyorum. Herşey güzel ama hiçbirşey eski tadında değil benim için, bizim için. Buruk, hatta oldukça tatsız. Geçecek herşey eskisinden bile daha anlamlı ve güzel olacak ama şu an için bu duygulardayım…

Gezmelerimin hepsi bir haftanın içine denk geldi. Perşembe günü de önemli bir işimden dolayı günübirlik Konya’ya gittim. Tek başıma şehir dışına çıkmayalı da çooookkk uzun zaman olmuş. Konya’ya gidince daha önce gitmediğim Mevlana Müzesi’ni ziyaret ettim. Müzenin içindeki türbe ziyaretim duygu yoğunluğu içinde geçti. Mistik bir ortamda çok hafif ney müziği eşliğinde  dualarımı da çok yoğun duygular yaşayarak yaptım.  Müzede üstünde Fetih süresi yazılı olan Tılsımlı Gömlek ve farklı boyutlardaki Kur’an-ı Kerim’leri çok etkileyici buldum. Allah  hepimizin dualarını kabul etsin.konya3

Konya’ya gelince etli ekmeğini yemeden dönülmez dedim. Araştırmalarıma ve alışveriş yaptığım yerli esnafların önerileri doğrultusunda etli ekmek Bolu Et Lokantası’nda yenilmesi gerektiğini öğrendim. Ben de öyle yaptım. Mayıs ayında gideceğim Konya ziyaretimde de Konya fırın kebabını denemek istiyorum. O zamana kadar fırın kebabı nerede yenilir araştırması yapayım:)
konya4

Berrasu’da gün boyu anneannesi ve babası ile doyasıya oyun oynamış. Havaalanına beni karşılamaya geldi. Gün boyu o kadar çok oyun oynamışve oynatmışki arabaya biner binmez uyuyakalmış. Annem ve Volkan bütün yorgunluklarına rağmen beni almaya gelmişlerdi. Yoğun kalabalıktan birbirimizi zor bulınca azıcık gerildik ama yinede eve dönmek güzel 🙂

konya 2

Konya’ya kadar gitmeden Mevlana Müzesi’ni gezmek istersen buraya tıkla.

Mevlevi ayinleri ve albümleri dinlemek için buraya tıkla.

Semazenler ve Hz. Mevlana hakkında bilgi almak için buraya tıkla.

Mesneviyi online okumak istersen buraya tıkla.konya6

GENEL kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

