Sinirleniyor Ağlıyor…Galiba Sabrımı Ölçüyor…

Günlerdir istediği dondurma yiyen bebeği sonunda bulduk ve aldık.  Bu günlerde çok sinirli olduğu için her türlü durumdan bir olay çıkarabiliyor. Dün gece babası oyuncağını getirince “en istediğim oyuncak” diye eline aldığı bebeği bir dakika sonra duvara doğru fırlattı. Bu benim istediğim değildi diye başladı ağlamaya. Sabah kalkınca oyuncakla biraz daha oynadı.

Fotoğraflarda oyuncağın dondurması ile bebeğe ultrason çektiğini anlatıyordu. Oyunları bile hastane oldu kuzumun. Birinci resimde karın ultrasonu çekmiş temiz çıkmış. İkinci resimde sırt ultrasonu çekiyormuş….

IMG_8835Sonra yine sinirlendi ve oyuncak karşı duvara doğru fırlatıldı. Bu eşya fırlatmalarda eşyanın maddi değeri asla düşünülmüyor. Ipad, laptop, cep telefonu, dereceler, bardak, tabak, yastık, yorgan, pijama herşey sırası ile karşı duvara fırlatıldılar. Hele hele attığını yerden aldımsa kıyamet koparırcasına kadar bağırıyor, ayrı eşyayı bir daha alıp fırlatıyor… Ben ne yapıyorum bu durumda? Çaresizce seyrediyorum. Konuşmaya ikna etmeye çalışıyorum. Sinirden kendini yatağın her yerine fırlatan, kafasını ayaklarını vuran bu küçük kızı tutmaya çalışıyorum. Ben tuttukça daha sinirlenmesi karşısında çaresiz kalıyorum. Çaresizlikten, onu o halde görmekten duyduğum üzüntüyle akmak isteyen gözyaşlarımı tutmaya çalışıyorum, dişlerimi sıkıyorum, dudaklarımı ısırıyorum, sonra başlıyorum ağlamaya…

Bu durum günlerdir böyle devam ediyor. Pazar günü kardeşim Uğur bu sahnelere şahit olmuştu, öyleki bu durum gün içinde defalarca tekrarlanabiliyor.

Cumartesi gece trombosit verildi. İshal azalmaya başladı. Nötropeni değerlerinin artmasını bekliyoruz…

Hastanede çocuğu tek oyalama aracım televizyon, bilgisayar. Televizyonda da daha önce hiç büyüklere ait programları seyretmedği için tek seçeneğim TRT Çocuk kanalı. Bu çocuk kanalında da bol bol reklam var.

Hergün hergün aynı programları gösteren TRT Çocuk maşallah reklamlara gelince pek yenilikçi. Televizyonların gelir kaynağı reklamlar. Tamam ama trt çocuk kanalının gelir kaynağı reklamlar olmasın lütfen.

Bütün dünyası hastanedeki bir oda içindeki yatak ve televizyon olan uzun süreli hasta yatan çocuklar da var. Sağlıklı çocuğu ikna etmek bir yerde çok kolay. Ya hasta çocuğu…

Sorun sadece satın almak kısmı, maddi kısmı değil.

Daha bu yaşına kadar yemediği birçok ürünü reklamlarda gören Berrasu “bunları ben ve hasta çocuklar yiyemeyiz ki sadece sağlıklı çocuklar yiyor.” diyor. İç dünyasına sen hasta çocuksun mesajı verilmesine  ya da kendinin öyle algılamasına üzülüyorum. Hiç kimsenin para kazanmak uğruna, ürününü pazarlamak uğruna bir çocuğa hastalığını sürekli  vurgulamaya, onu en hassas noktasından vurmaya hakkı yok…

NOT 1 : Berrasu’ya 26 aylık oluncaya kadar hiç televizyon izlettirmediğim ile ilgili geçmiş yazım televizyonun-0-3-cocuklar-uzerindeki-etkisini buradan okuyabilirsiniz.

NOT 2: Bu yazı yazılırken  de serum makinasının serum seti bozuldu. Hemşire hanım küçük bir makina takınca yarım saatten fazla sinir krizine benzer şekilde ağladı, ayaklarını duvarlara, yatakların kenarlarına vurdu. Kafasını vurmaya başlayınca yeni serum seti alması için babasını medikale gönderdim. Eski makinasını tekrar taktılar ve bir saatin sonunda sakinleşti.

IMG_8838IMG_8836

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. 3 Comments »

3 Yanıt to “Sinirleniyor Ağlıyor…Galiba Sabrımı Ölçüyor…”

  1. mustafa Says:

    bloğu hala takip ediyorum ,umarım en kısa zamanda toparlarsınız.biz 29 nisanda nakile giriyoruz

  2. Zeynep aslan Says:

    23 nisan’da ev de olamani i diliyoruz.bizim bu yil ki 23 nisan dilegimiz boyle ulku hanimcim.
    Gecen 23 nisan ela icin hazirladigi kartimiza baktik,gozlerim doldu.
    Bu 23 nisan evinde ol prenses.
    Ela ve benden sevgiler.
    Dualarimla

  3. sena Says:

    Allah yardımcınız olsun ve size çok sabır, güç versin.. İnşallah hepsi geçecek bunların, yavrunuzla en kısa zamanda evinize dönmenizi dilerim.
    Berra ve benden kucak dolusu sevgiler


Yorum Yapın

