Berrasu’dan İnciler…

Hastaneye gelirken Berrasu’ya “on gün sonra eve döneceğiz” dedik. Neden on gün? On günden az kalmayacağımızı zaten biliyorduk. On günden daha fazla bir sayı söylersek tepki gösterir diye düşünmüştük. Ondan büyük sayılar ona göre çok demek. Hele on iki. Oooooo çok büyük demek. Ne zaman oyun oynarken falan “büyük sayı söyle desem” hemen “on iki” diyor. “On ikiden de mi büyük olsun” diye soruyor.Hastaneye yattıktan sonrada bu on gün lafını pek kullanmamaya dikkat ettim ki yalancı durumuna düşmeyeyim istedim (kendimce).

18 martta hastaneye tekrar yattık. 25 mart sabahı bir uyandı “annecim bugün sekizinci gün biliyor musun?” dedi. “Neyin sekizinci günü” diye sordum.

-Hastanede kaldığımız günlerin akıllım sekizinci günü.

Hemen parmaklar işin içine girdi. İki elin parmakları sayıldı. On parmak oluşturuldu. Sekiz tanesi kapatıldı.

-Baakkkk iki gece daha yatacağız eve gideceğiz demesin mi kala kaldım. 

Neden şaşırdım. 1. Gerçekten kaldığımız günleri saydığını bilmiyordum.

2. Tedavi süresince gün içinde ilacın etkisi ile kac defa uyuyup uyuyup uyanıyordu. İnsan gün içinde uyuyup uyanınca sanki ertesi gün olmuş gibi olur. Uyudum uyandım ertesi gün oldu bile demeden, hiç şaşırmadan yatış gecesi sayımızı hesaplamış.(Ben ne zaman gün içinde uyuyup uyansam günleri şaşırırım da herkes benim gibi sanıyorum)

3. On gün olmasına iki gün kalmış, iki gün kalmış (iki parmağını  gözüme gözüme sokuyordu), ne desemde bana güvenini yıkmadan bu on gün sayısından kurtulsam diye kafamda hızlıca plan yaptım. Profesyonel yalancı oldum. Hemen “evet on gece kalıp çıkacaktık ama kızım sen ishal olmaya başladın ishalinin bitmesi lazım” dedim.

Evet annecim haklısın ishal olarak eve gidemeyiz geçince gideriz tamam dedi…

Pazartesi gününden beri ishal devam ediyor. Öyle bir ishal ki kendi kokusundan kendi kaçıyor. Hemen beni banyodan çıkar tamam mı annecim diye pazarlık yaparak giriyor banyoya…

İlaç veriliyor ama bende besinlerle ishalin durmasına katkıda bulunayım istiyorum. Dün haşlanmış patates yaptım. Asla ağzıma patates koymam dedi ve koymadı. Pirinç haşladım. Az sonra, az sonra diye diye tek lokmayı ağzına almadı. Muz dedim “yemem” dedi.

Bugün sabah yine profesyonel yalanlarımdan birini söyledim.

-mEğer ishalin biter kabız olursan eve gidecekmişiz biliyor musun? dedim. İnandı.

– Ama ben patates yemem, pirinçte istemiyorum nasıl kabız olacağım dedi. Cevap hazırdı.

– Muz. Muz yersen ishalin biter.

Hatta teyit etmek için tekrar sordu. Bugün bitince bugün mü gideriz diye . Evet cevabını alınca ikna oldu.

Gün içinde birkaç defa daha bu konuyu gündeme getirdim ve muzu yedirdim. Akşam bir muz daha yedirmek için yalan konuşmalarıma devam ettim.

(Anne) (A) -Sen kabız olur olmaz hemen gideceğiz Berrasu ne güzel değil mi kızım.

(Berrrasu)(B) -Yaşasın gidiyoruz!

A. hemen değil kabız olur olmaz..

B. yaşasın kabız olmasamda mı izin verdi büyük doktor…

A. hayır sadece olunca gideceğiz.

B. Akıllım doktor sana ne dedi. Berrasu kabız olur olmaz demedi mi. Sen anlamıyor musun.  Olur olmaz dedi.. Olmasamda gidebilirmişiz. Hadi çabuk kaalk kaçalım burdan…

Oturdum dakikalarca olur olmaz sözünü açıkladım. Anlatamadım, anlamadı hatta anlamak istemedi… Balon kılıcı ile bana saldırdı.

Her çarşamba dr.pati isimli palyaçolar geliyor servise. Çocuklara sihirbazlık gösterileri yapıyorlar, balon şişiriyorlar. Bu hafta ben odada yokken palyaçolar Berrasu’ya iki çiçek balon yapmışlar. Uzun balonu sonradan kılıç olarak isimlendirdi. Çiçek balonuda hakanım dedi. Hakan değil o kalkan  diye açıkladım. Koridorlarda herkese kılıcı ile saldırıyor. Kalkanı ile de kendini koruyor.

NOT: Bugünlerde sık sık akıllım lafını kullanır oldu. Büyük ihtimal televizyondaki çizgi filmlerden öğrendi… Kılıç ve kalkanıda yalnızca trt çocuk kanalını çeken televizyonumuzdan öğrendi muhakkak…

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. 6 Comments »

6 Yanıt to “Berrasu’dan İnciler…”

  1. elif Says:

    Çooooooooooook akıllı bir kızınız var (siz çevrenizin bunu bildiğine eminim, ben tekrar etmiş oluyorum) ve siz çokkkkk güçlü bir annesiniz …Allah yar ve yardımcınız olsun dualarım sizinle ……..

  2. çiğdem Says:

    Allahım bir an evvel iyilik versin kuzuma Size de güç versin ayakta kalıp ona bakailmek için dualarımdasınız sevgiler Ankaradan Onurun annesi Çiğdem

  3. Almira Byr Says:

    olur olmaz olayını tuttum ben:))) halasının yeğeni işte…geçmişler olsun kuzuma…

  4. Zeynep aslan Says:

    Dil havuc kadar deseniz:-) masallah .ishali tez zamanda bitsin yavrunun.hayat sevinci daim olsun.
    Dualarimiz sizinle.
    23 nisan bayram olsun berrasu icin.

  5. CocuklaGezerizBiz Says:

    Canım sarı leblebi sefer belki iyi gelir,
    Türk kahvesi telvesi de toparlar bunlar alternatif ve değişik gelebilir belki beslenme düzeninizde verilebilir mi bilemedim…
    Kefir izin veriyorlar mı size?Kabızlığa da ishalede iyi gelen birşey ama florayı toparlar orada yapabilir misin?
    Yoğurt işini ne yapıyorsun ilaç çok fazla aldığı için ev yoğurduda bağırsak florası için çokça gerekli ama:(

  6. CocuklaGezerizBiz Says:

    Birde biliyorsundur ama bu ara portakal falanda yemesin C vitamini fazlası ile ishale sebep olur…


Yorum Yapın

