Tek Kişilik Oda İstiyorum…

Allah’ın izniyle dördüncü ve son kemoterapi başladı. Ama bugün tedaviden sonra radyoterapi (ışın) tedavisi de alacağını öğrenince çok üzüldüm. Nüks (tekrar) riskini azaltmak için yapılıyormuş. Çok hafif düzeyde bir ışın tadavisiymiş. Tabiki tıbbi hiçbir müdahaleye karışmam ama duyunca hemen neden daha önce söylemediniz diye uzman doktorumuz Gülen Hanım’a sordum. Gülen Hanım “tedavinin sonuna daha yeni geldik annesi o yüzden şimdi söylüyoruz” deyince biraz rahatladım. Radyoretapiden randevu almaya giden babam da ışın tedavisinin rutin bir tedavi olduğunu oradaki doktordan öğrenince biraz daha rahatladım…

Işın deyince “Beynine bir etkisi olur mu?” sorusu aklıma ilk gelen soru oldu.

Bir önceki hastane yatışımızda tek odada kaldığımız için Berrasu’ yu daha hijyen bir ortamda tutabiliyordum. Ama bu yatışımızda çift kişilik odadayız. Birkaç gündür odamızı paylaştığımız Rüzgar’da bugün tedavisini tamamladı evine gitti. Sonrasında odamız pazar yerine döndü. Yeni hasta ve annesi, yeni hastanın babası, akrabası, kız kardeşi (herkes sokakta giydiği paltosuyla)… Yeni hastanın tıbbi işlemleri için doktorlar, asistanlar, hemşireler… (Sağlık ekibi tabiki gelecek sözüm onlara değil…)

Yavrumuz enfeksiyon kapmasın diye üç aydır  odamıza Volkan bile girmedi. Çamaşır suyuna alerjisi olan ben hijyeni sağlamak için çamaşır suyuna katlandım… Kendimi o kadar çok sıktım sıktım ki,  en sonunda akşam üzeri gözlerim bulanmaya başladı. Tansiyonum yerinden oynadı.

Bu serviste yatıpta hijyenin önemini anlamamak nasıl bi şeydir aklım almıyor. Zaten burada yatarken eğitimin insanın hayatında nasıl değişiklik yaptığını somut olarak görme imkanım oldu. Doktorumuz Hilmi Bey annelerin koridora bile çıkarken üstüne önlük giymesini istiyor. Çünkü kıyafetimizden çocuklarımıza enfeksiyon taşıma riskimiz çok yüksek. Ama çoğunluk anne bunu sadece Hilmi Bey vizitteyken giyiyor. Herhalde sadece o saatlerde mikrop taşıma ihtimali var. Sonrasında annelerin yüzde sekseninde önlüğü göremezsiniz.

Ziyaretçi yasağı olan bu servsite saat 16 dan sonra ve hafta sonlarında ise koridorlarda, odalarda ziyaretçiler elini kolunu sallaya sallaya geziyor..Hem kendi çocuğunun sağlığını hem de diğer bütün çocukların sağlığını riske atmak nasıl bir vicdansızlıktır.

Allah bütün yavruları korusun,  benim yavrumu da korusun….

 

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. 4 Comments »

4 Yanıt to “Tek Kişilik Oda İstiyorum…”

  1. nur Says:

    Gercekten inanamıyorum bu nasıl bir ciddiyetsizliktir…nasıl bir duyarsızlıktır.Allah akıl fikir versin bu insanlara..icerdekilerin cocuk oldugunu unutuyorlar,hep soylemisimdir her doguran ANA olamıyor tabi.insallah herturlu sıkıntılara rahmen RABBİM yavrucaklara acil sifa tedavileri sırasında dayanma gucu versin.

  2. berna Says:

    Geçecek inşaallah hepsi bitecek. keşke herkes sizin kadar duyarlı olsa ama cahillik başka birşey.Siz bildiğiniz yoldan ayrılmayın.. Allah yar ve yardımcınız olsun..Dualarım sizinle…

  3. Zeynep aslan Says:

    Derin bir nefes alarak okudum.nasil bu kadar cahil olabiliyorlar bilincsiz davranabiliyorlar,aklim almiyor…
    Halbuki herseyiniz ortak umudunuz ortak.nasil baskasinin umuduna golge dusurebilmeyi goze aliyorlar ,baska cocuklari sevecek vicdanlari yok diyelim,kendi cocuklarini nasil riske atabiliyorlar.

    Ulku hanimcim,dayandiniz sabir ettiniz umut ettiniz dua ettiniz..inandimiz,imam ettiniz iste bitiyor.
    Sevgiler,dualar.

  4. Zeynep A Says:

    mesele okumak da değil ki, düşünceli olmak bence, bir de “ben her şeyi bilirim” demek yerine biraz başkalarını da dinleyebilmek. her iki çocuğum da ilk doğduklarında eve gelip giden herkesin ellerini yıkamasını, bebeği kucaklarına alırken gündelik kıyafetlerine sürmemek için örtü kullanmalarını istiyorum. bu çok basit tedbir karşısında bana “evhamlı” diyenler en az lise mezunu. doktora yapanı da var ama “elini yıkadın mı” diye sorunca yadırgıyorlar. ülkü hanım kolay gelsin bir de bunlarla uğraşıyorsunuz, söylemekten yılmamak lazım tüm çocuklar için


Yorum Yapın

