Trombosit Abilerine… Teşekkürler…

Nötropenik durumu devam ediyor. Kemoterapinin etkisinden dolayı trombosit (PLT) değeri düştüğü için pazar günü bir trombosit daha aldı. Tedaviye başladığından beri 4 defa trombosit aldı. Berrasu’nun şimdilik 4 tane trombosit abisi oldu. (Bağışta bulunan abilerin hepsi Volkan’ın iş arkadaşları olduğu için trombosit bağışçısı yerine trombosit abileri diyorum.)

Alma sırasına göre Trombosit abileri: Cenk Turan, Volkan Demir, Suat Aluf ve Tayfun Şenel abileri sizin kanınızdan alınan trombositler minik kızımıza can verdi. Hepinize “çok değerli kanınızı” bizim çok değerli kızımızla paylaştığınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum… Bundan sonraki trombosit ihtiyaçlarımızda yine yanımızda olacak duyarlı dostlarımıza da şimdiden teşekkürler….

Trombosit Bağışı Nedir?

Trombosit bağışı: Trombositler kan içinde bulunan, kanın gerekli durumlarda pıhtılaşmasını sağlayan ve kanamayı durduran hücrelerdir. Bu hücreler, lösemi hastalarında üretilememektedir. Bu nedenle gönüllülerden trombosit bağışı yapmaları beklenmektedir.

Bu bağış sırasında gönüllüden kanı alınacak, içindeki trombositler ayıklanacak ve kişinin kendi kanı, diğer koldan gönüllüye geri verilecektir. Böylece kişinin kan miktarı azalmayacaktır. Gönüllü, kısa zaman içinde gerekli trombsitleri üretecek ve kanı eski haline gelecektir.

Bu bağışa her zaman ihtiyaç duyulmamaktadır. Trombositler alınıp depolanıp, gerek olduğu zaman kullanılamamaktadır.

Bu nedenle biz hasta yakınları için en büyük yardım, aciliyet gereken durumlarda ulaşıp kan bağışı yapmalarını sağlayabileceğimiz gönüllülere ulaşmaktır.

Hastaneye ilk yattığımız anda ilk yaptığımız işlerden biri Berrasu ile aynı kan grubuna sahip olan “O Rh pozitif” kana sahip olan ve bize trombosit bağışında bulunabilecek gönüllü tanıdıklarımızın adını kaydetmek oldu.

Aslında çocuk onkoloji servisi kendi içinde böyle bir trombosit ağı oluşturabilir. Birçok gönüllü kan bağışçısı ile tanıştık. Hasta ile aynı kan grubundan olan Trombosit bulmak daha zor oluyor. Trombosit bağışı yapacak gönüllü grubu oluşturulabilir. Trombosit bağışlamak isteyen kişilerin telefon numarası, kan grubu, doğum yılı kaydedilerek acil durumlarda ihtiyacı olan ailelerin o kişilere ulaşması sağlanabilir. 

Trombosit bağışı ile ilgili bilgi almak, sizde birgün bir cana can katmanızın ne kadar kolay olduğunu öğrenmek için aşağıdaki linklere tıklayıp bilgi alabilirsiniz.

http://hematolojika.com/

beslenme desteği

Aldığı ilaçların etkisi ile uzun süredir el parmaklarında ve tırnaklarında renk değişikliği olan küçük hanım bunlara sinir oluyor. Eski derilerimi istiyorum diye tutturuyor. Nemlendirici kremler sürmeyince vücududa pul pul kuruyor. Parmakları özellikle takıntısı haline geldi. Sürekli parmaklarındaki derileri koparıyor alttan daha beyaz renk deri çıkınca ben “eskki derimi” istiyorum bak çıktı” diye söyleniyor. Elleri ile derileriyle oynaması hiç doğru değil. Enfeksiyon kapma riski oluşturuyor. “Berrasu ellerinle oynama” demekten dilimde tüy bitti. İyilikle söylüyorum olmuyor, bazen tehdit ediyorum o hiç olmuyor. Bu kuzu kadar inatçı bir kuzu daha görmedim.

NOT 1: Tıptan fazla anlamıyorum ama bu servise işletmeci gözüyle bakar oldum. Kafamda SWOT analizi yapıyorum sık sık…

NOT 2: Dün akşam serviste yatan başka bir hasta miniğimize trombosit lazım oldu. Küçük hastamızın trombosit ihtiyacını Pınar ile paylaştım. Pınar’ın eşi Serkan ve kardeşi anında gönüllü bağışçı olacaklarını söylediler. Çok büyük mutluluktu. “Ya bana trombosit bulunmazsa” diye kaygılanan küçücük bir çocuğu mutlu ettiklerini buradan da paylaşmak istiyorum… 

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. 1 Comment »

Bir Yanıt to “Trombosit Abilerine… Teşekkürler…”

  1. Müge Says:

    Tekrar merhaba,

    ben de kemoterapi görüyorum ve trombosit benim de ayağıma dolanıyor maalesef. Fakat bir bilgiyi paylaşmak istiyorum: Framboğaz trombosite iyi geliyor sanırım. Ben de Erkan Topuz’un bir videosunda izledim. Google’da araştırınca çıkıyor. “Deneyeyim, ne kaybaderim.” dedim. Superfresh’in framboğaz’ını aldım. Ve bir sonraki kan sayımım iyi çıktı. Çıkacağı vardı da mı çıktı, yoksa iyi mi geldi bilmiyorum ama ben hala framboğaz yemeye devam ediyorum ve problem yaşamıyorum. Zaten framboğaz da trombuslara benziyor.. Berrasu da sever belki framboğaz yemeyi…

    Umarım en yakın zamanda iyileşirsiniz…

    Sevgiler…


Yorum Yapın

