Serum Yok… Damar Yolu Yok…

Üç gün önce beslenme sıvısı çıkarıldı. Beslenme sıvısı içinde bol miktarda vitamin vb değerli besin takviyesi yapan bir serum türüydü. Ağızdan beslenmesi biraz daha iyi olduğu için çıkarıldı. Berrasu inanılmaz sevindi. Çünkü beslenme sıvıları yavrumun damar yolunu yaka yaka gidiyordu. Serum makinası açılıp kapanınca dakikalarca avaz avaz ağlıyordu. Çocuk geceleri sırılsıklam terliyor ama damar yolu acıyacak diye üstünü bile değiştirmez olmuştu. İlk gün normal serum takıldı. Ağızdan sıvı alımı da biraz yükselince serumu da çıkarıldı. Berrasu’ya iyi beslenir ve sıvısını bol bol içerse birkaç gün daha böyle kalabileceğini anlattım. Zaten ben anlatmasam bile o doktorların konuşmasından herşeyi anlamaya çalışıyor. Çoğu zamanda anlıyor.

Serum sıvısı da takılmayınca bugün elindeki damar yolunun da değişme zamanıydı çıkardık ve bugün takmadık. Aylar sonra ilk defa damar yolu olmadan ve serumsuz bir gece geçiriyor minik kuzum… Allah tez vakitte mucizesini gösterir de iyileşip çıkarız bu hastaneden.

Kuzuma ezan okunurken kendi kendine dua etmeyi öğrettim. Ezan sesi gelir gelmez “Allah’ım bana şifa ver. İyileşeyim eve gideyim. Bir daha da bu hastaneye gelmeyeyim” diye dua ediyor. Sonra da hemen “İyileşeyim de bir daha buraya gelmeyelim dimi anne?” diye soruyor. Ben de “Evet kızım iyileşince gideceğiz”diyorum…

Serum makinasız kalan kuzumuz koridorlarda dün deli gibi koştu. İncecik halsiz bacakları ile koştu, koştu, koştu… Bugünde damar yolu çıkınca oyun alanına gitsek beni banyo yaptırır mısın? diye sordu. Oyun alanı temiz olmadığı için çok mecbur kalmadıkça götürmüyorum. Götürünce de odaya döner dönmez banyo yaptırıyorum. Ama elinde, kolunda damar yolu olduğu için sürekli banyo istemiyorum diye ağlıyordu. “Bugün ne güzel banyo yapmayacam diye ağlamadın” deyince “Kolumdaki damar yolu ıslanır diye ağlıyordum” dedi. Ne kadar anlatsam da damar yolunu buzdolabı poşeti ile sarıyorum. O asla ıslanmaz desem de banyo yaparken ben korkuyorum dedi.

Oyun alanına gitti, banyo yaptı. Benim koltuğumda oturdu patlamış mısır yedi, çivi oyunu ile uzun uzun oynadı. Annecim ben bebek olayım beni mıncıkla, bana sarıl ve beni öpsene dedi. Bunda ne varki demeyin. Doya doya sarılamıyorum yavruma, hele doya doya hiç öpmüyorum. Olur da benimle temasından dolayı benden mikrop kapar diye korkuyorum. Mümkün oldukça yanında maskesiz durmuyorum. Mıncıkladım, üstüme temiz bir kıyafet giyip bir de örtü omuzuma aldım sarıldım, doya doya olmasa da göbüşünden falan öptüm öptüm, öptüm…

Beroşun son günlerde fazlaca gazı var. Zaten bebekliğinde de gazlı bir bebekti. Bu kız genç kızlığında bile gazını çıkaramaz derdik. Gazdan dolayı bayağı göbek yaptı.

Kan değerleri düşmeye başladı. Artık yine nötre penik duruma geçti. Kan değerleri önümüzdeki hafta artarsa kısa bir süre eve gidebilecekmişiz. 10 Mart’ ta dördüncü kemoterapisi başlayacak…

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. 7 Comments »

7 Yanıt to “Serum Yok… Damar Yolu Yok…”

  1. Şule Şenol Says:

    her gün iyileşme yolunda bir adım daha atıyorsunuz, inşallah devamı de gelecektir. Berrasu’nun reaksiyonarı, yanıtları, onun metaneti, hepsi ayrıca takdir edilmeli.
    Şule

    • Zeynep aslan Says:

      Ne guzel haberler,insanin ici aydinladinlaniyor,mutlu oluyorum,cok mutlu.yavrunuz icin sizin icin hep dua ettik,hep sukur ettik.acilan ellerimizi geri cevirmeyen Rabbime sukurler olsun…
      Dualar,sevgiler

  2. Filiz ERGÜDEN Says:

    şükürler olsun rabbime inşallah tamamen bitecek

  3. Ayça Says:

    Kuzucuk inşallah daha iyi olacak tüm dualarımızla yanınızdayız. Sıcacık öpüyorum onu.

  4. ilkin yaşaroğlu Says:

    allah acil şifalar versin..ben çocukların başına böyle şeyler gelince kendi oğlumun başına gelmiş gibi üzülüyorum,pc başında her okuduğumda ağlıyorum..sabırlı olun duaları eksik etmeyin hep pozitif düşünün..

  5. Müge Says:

    Ülkü Hanım,

    montessori eğitimi grubuna üye idim. Başından itibaren sizi takip ediyorum. Hiç yorum bırakmadıysam da hep aklımdasınız, sizin için dua ediyorum. En kısa zamanda sağlığınıza kavuşmanızı umuyorum. Berrasu, çok güçlü bir kız olacak. Çok inanıyorum.

    Ben kaç kemo alacağınızı merak ediyorum. Daha ne kadar hastanede kalacaksınız??

  6. yagizlahayat Says:

    İkinizinde metanetinize hayranım. Tez zamanda çıkıp bu günleri unutursunuz inş. Dualarım sizinle


Yorum Yapın

