“Sen Artık Gidebilirsin Annecim” dedi…

IMG_8529Beroşum çok halsiz. Ama birkaç gün önceki kadar değil. Geçtiğimiz günlerdeki halsizliğini anlatmak imkansız. Öyle bir halsizliği insanın bire bir yaşaması görmesi gerekiyor. Yavrucak ne yapsın. Dünya kadar kemoterapi ilacı, antibiyotik alıyor. Öyle bir an oluyor ki ağzını açıp konuşmak yerine eliyle, gözüyle işaret edip derdini anlatmaya çalışıyordu. Anlatamayınca da başlıyordu ağlamaya. Ağladıkça boğazı gıcıklanıyor. Zaten var olan öksürüğü iyice artıyordu.

Balgamlı bir öksürüğü var. Balgam çıkarmayı bilmediği için onu yutuyor sonrasında midesi bulanıyor. Kusmak için bir bahanesi daha çıkıyor. Ne yese kusacağım diye korkudan ağzındakini yutamıyor. Kustukça kilo kaybı arttı. Hilmi Hocamız hemen gastroloji görsün sonda için dedi. Hatta o sonda çıkarsa bir daha takılsın, çıkarsa bir daha, bir daha diye de Berrasu’nun ve benim iyice duyacağımız şekilde söyledi.

O gün çok üzüldü Berrasu. Sonda lafını duyunca ağladı. Ne kadar anlatmaya çalışsamda sondaya çok sıcak bakmadı. Ama öyle bir an geldi ki sanırım yemek ye kus, tekrar ye tekrar kus zinciri onu çok korkuttuğu ve üzdüğü için umutsuzluğa kapıldı.

“Anneciğim ben sonda taktırmaya karar verdim, çağır gelsin taksınlar” dedi. Kulaklarıma inanamadım. Berrasu sonda istiyor. “Kızım sonda çok kötü değil ama çok da iyi değil, ağzınla yemek yemek daha iyi” dedim. Sonda ile korkutmakta istemedim ama sondaya heveslendirmekte istemedim. Sonda takılması falan değil Berrasu’nun sonrasındaki sözleri beni çok üzdü. Aramızda geçen konuşma…

Berrasu: Anneciğim sonda takılınca sen artık gidebilirsin.

Ülkü Anne: Nereye gideyim Berrasu?

B. Eve git anneciğim.

Ü.  Neden birtanem neden gideyim?

B. Bana sonda takılınca senin yemek yapmana gerek kalmaz. Yemek yapmayacaksan sen kalma artık.

Ü. Yavrucum ama ben sana sadece yemek yapmıyorum birçok işini yapıyorum. Sen tek başına ne yapacaksın?

B. Bana hemşire ablalar bakar artık, sen kalma artık.

Dudaklar büzüldü, gözler gözlerimden kaçırıldı… Ağlayacak ama o kadar güçlü bir kız ki benim yavrum ağlamayı bile gururuna yedirip ağlamadı.

Ü. Birtanem sonda takılsa da yemek yiyeceksin hep burundan beslenilmez. Ne kadar çok yemek yersen o kadar güçlenirsin. Evimize daha çabuk gideriz. Ben yine de kalayım yanında olur mu?

B. Tamam annecim…. Annecim gel beni kucağına al, bana sarıl annecim…

Gastrolog geldi. Çarşamba gününe kadar yediklerini her lokmasına kadar kaydet bakalım dedi. Birşeyler yediriyorum. Bakalım beslenmesi kendini toparlaması için yeterli olacak mı? Ben sonda takılmasına karşı değilim. Beslenemiyorsa gereken ne ise o olacak tabiki. Ben tıbbi hiçbir müdahaleye zaten karışmıyorum. Karışmaya hakkımda bilgim de yok.

Bu arada Berrasu’ya bu servisin mutfağında yemek hazırlıyorum. Pazar günleri Uğur Dayısı Kartal organik pazardan alışverişini yapıp getiriyor. Evdeki beslenme düzenimizi burada da devam ettiriyoruz. Her sabah bugün yapacağım yemekler için sebzeleri yıkayıp sirkeli suya koyuyorum. Sebzeler ve sirkeli sudan geçirilmiş et veya tavuk düdüklü tencereye koyuluyor. Çok fazla su koymadan sebzeli, etli su için düdüklü tencere ocağa koyuluyor. Bu hazırlanan su ile hemen çorba, pilav veya makarna pişiriliyor.

Annelerin her sabah düdüklü tencerede hazırladıklarım dikkatini çekmiş. Sordular ne yapıyorsunuz bu suyu diye. Bütün annelere tavsiye ederim bu tarz yemek yapmayı. Neden çocuğun makarnasını boş suda hazırlayayım ki. Ne kadar besin değeri yüksek olursa o kadar daha sağlıklı beslemiş ve beslenmiş olursunuz.

Ben evdeyken aylık yemek listesi hazırlardım. Haftalık alışverişlerimi de o listeme göre yapardım. Hem daha ekonomik oluyor hem de sürekli ne yesek ne pişirsem derdim olmuyordu. Burada da haftalık yemek listesi hazırlıyorum. Ama  Berrasu’nun isteğine göre değiştiriyorum.

Nasıl yapıyorum? Örneğin dün kü menümüzü paylaşayım. Domates çorbası ve makarna.

Kemikli et, bir kuru soğan, bir avuç ıspanak, 2 patates, 1 lahana yaprağı hepsi ayrı ayrı sirkeli suda bekletildi. Düdüklü tencerede bütün hepsi haşlandı. Kemikler ve sebzelerin bir kısmını çıkarıldı. Sebzeli sudan biraz ayırdım. Bir tavada çok az zeytinyağı ile çok az buğday ununu kavurdum. Yazdan hazırladığım domateslerden küçük bir kavanoz domatesi etli sebzeli su ile karıştırdım. Kavrulmuş unuda ilave ettim. Düdüklü tencerenin kapağı kapatıldı ve bir taşım kaynatıldı. Mikserle sebzeler iyice yok oluncaya kadar çırpıldı. Çorbamız hazırlandı.
Ayırdığım etli sebzeli su ile yine düdüklü tencerede burgu makarna haşladım. Berrasu sossuz istediği içi  haşlayıp yedirdim. Düdüklü tencerede normalden daha az su kullanarak çok güzel makarnalar haşlayabilirsiniz. Özellikle tavsiye ederim.

Berrasu özellikle domates çorbası istedi. Bu mevsimde yetişen domatesleri de yediremeyeceğim için özellikle evden yazın hazırladığım domateslerden istemiştim. Yoksa hiç bir şekilde konserve yiyecek kullanmıyorum.

Anneler sizlerde her türlü sebzeyi sabah haşlayın ve çocukarınızın ve kendi yemeklerinizde kullanın. Her yemeğe bütün haşlanan sebzeler katılamıyor. Haşladığınız ve suyundan ayırdığınız sebzelerin üstüne de bol limon, baharat ile tatlandırıp kendiniz bir ara öğünde atıştırabilirsiniz.

Bugün Berrasu ile koridorda birkaç tur dolaştık. .

Nuran Hanım, Zeynep Hanım, Çiğdem Hanım gönderdiğiniz hediyeleri servisteki minik arkadaşlarla da paylaştık. Herkesin sizlere çok teşekkürleri var… Çiğdemcim bandanalar çok makbule geçti ayrıca belirtmek istedim…

Evimizdeki işlerde bitti. Benim en değerli varlığıma, mizik kızıma o evde sağlıkla geçireceğimiz günleri anlatıyorum… Odasının pembe boyatıldığını, odasında artık bir televizyonu olduğunu, bütün dijiturk çizgi filmlerinin odasına da gittiğini, yeni yatağı olduğunu, hatta yeni bir banyosu olduğunu anlatıyorum.

Anneannesi, Şerif dedesi ev işleri ile yoruluyor. Esra halası hem ev işlerimizde destek oldu, hem de çamaşırlarımızı yıkayarak destek oluyor ve yoruluyor. Ferhat dedesi hergün Yakacık’tan Cerrahpaşa’ya geliyor servisin kapısında bekliyor ve bizim bütün dış işlerimizi yapıyor. Uğur Dayısı ev işlerimizde ve hafta sonları hastanedeki işlerimizi yaparak yardım ediyor. Hakkınızı ödeyemeyiz. Ama biliyorum ki bütün bunları en kıymetli varlığınız torununuz ve yeğeniniz için seve seve yapıyorsunuz.

Umarım biran önce kendini toparlar minik kuzum. Çünkü 3. kemoterapinin yakında başlayacağı haberini aldık. Yeni kemoterapinin zamanı gelmiş. Bir an önce kan değerleri istenen seviyeye gelirse bugünlerde yeniden kemoterapili günlerimiz başlayacak. Sizler biliyorum duanızı eksik etmiyorsunuz. Ama yinede duanızı eksiltmeyin, çoğaltın diyorum. Sizlerin duası bize güç veriyor.

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , , . 18 Comments »

18 Yanıt to ““Sen Artık Gidebilirsin Annecim” dedi…”

  1. Ayça Says:

    Dualarımız hep sizin için. İnşallah yemesi de düzelecek. Kolay mı bünyesi tepetaklak oldu. Yürekten inanıyorum pembe boyalı odasına çok yakın zamanda kavuşacağına…

  2. Zeynep aslan Says:

    Pembeler ne yarasmis ,ne yakismis savasci prensesimize,hayati hep pembelerle gecsin…toz pembe bir hayati olsun ailesiyle .
    Odasinda pembe ruyalar gorsun.cok sevsin cok sevilsin.

    Her zaman kalbimizde ,dualarimizdasiniz.
    Kan degerleri iyi olsun,bir an once kavussun Berrasu evine.
    Ulku hanimcim dayanin,burdayiz.tam yanibasinizda..

    Yavrular gule gule kullansinlar …
    Sevgiler.dualar

  3. mustafa Says:

    bu günler gelip gececek inş.sadece zaman biraz zaman

  4. bah ar Says:

    Severim Berrasu’yu. Dualarim sizinle. Insallah en kisa zamanda evinizde saglikla,mutlulukla,huzurla oturursunuz.

  5. SADESAN Says:

    Ülkü Hanım ,Alllah yardımcınız olsun ,her daim dualarımızdasınız..İnşallah Berrasu’nun iştahı açılır.Sağlıklı bir şekilde kuzucuğunuzla evinize kavuşur güzel hatıralar biriktirmeye devam edersiniz.İnanın bunu bütün kalbimle diliyorum….Her konuda isteğinizi bana gönül rahatlığı ile mail adresime iletebilirsiniz..selam ve dua ile..

  6. hatice Says:

    Rabbim acil sifalar versin.dua edecegim Berrasu ya. insallah en kisa zamanda sagligina kavusur evinize donersiniz.

  7. CocuklaGezerizBiz Says:

    Canım kuşum sabah sabah ağlatı beni öperim onun kocaman yüreğini

  8. yagizlahayat Says:

    Oyy kuzu. Nasılda büyümüş yaşından önce. Çok güçlü bir anne-kızsınız. Eminim emeklerinizin sonucunu alacaksınız. Dualarım sizinle.

  9. Çigdem Says:

    Ülkü hanım hergün duamdasınız inanın inşallah Allahım sağlıkla evinize dönmeyi nasip etsin. Oyuncakların ulaşmasına çok sevindim. Biraz eksik kaldı onları göndericem en kısa sürede. Keşke elimizden daha fazlası gelse. Sevgilerimle Ankaradan Çiğdem (Onurun annesi)

  10. M. Ali Yasar Says:

    Bu Hizir Günlerinde, Bozatli Hizir Berassu´nun ve sizin yardimciniz olsun…

  11. seyhan mirzanlı Says:

    berra kuzusunu allah korusun o güzel gözleri hep gülsün inşallah

  12. duygu ceylan Says:

    hep aklımdasın berrasu,dualarımdasın,allahım yardım et berrasu ya ve diğer minik yavrulara.

  13. nur Says:

    Annesii berrasuya oku lutfen
    Canıımm bol bol yemek ye, vitamin al,seni coook seviyoruz.ve hic ama hic uzulme anne hep yanında.seni seven o kadar cok insan varki seni kartala dort gozle bekliyoruz , seni cok seviyoruz berra suuuuuuu

  14. Mikail GÖKSOY Says:

    Ülkü kardeşim herzaman Berrasu’ya dua ediyoruz.Allah kolaylık verir inşallah..Berrasunun iyileşerek buralara geleceğinize ve cıvıl cıvıl kızımızın yine aynı şekilde dolaşacağına yürekten inanıyoruz.Berrasuyu öpüyoruz….. Her zaman duacınızız…..

  15. Eda Says:

    Dualarım hep sizinle, hep yavrunla. Berrasu küçücük yaşında çok şey öğrendi. Allah’ım onun yeniden, sadece çocuk olması için yardım et.

  16. pınar Says:

    Gece gündüz her an aklımdasınız. Sizleri tanımıyor olsam da iyi haberlerinizle inanın çok seviniyorum. Her daim dualarımdasınız. Allah Berasu’ya tez zamanda şifa sizlere de dayanma gücü versin.

  17. Filiz ERGÜDEN Says:

    canım kardeşim her an aklımdasın hep dua ediyorum

  18. elif cakmak Says:

    Allah yardimciniz olsun,devamli dualarimizdasiniz.bu yazilariniz siz iyilestikten sonra,hasta olan cocuklarin annelerine guc verecek eminim..


Yorum Yapın

