Ateş, İshal, Mantar…

Berrasu bugün gün boyunca üç beş lokma yedi. Hiç hali yok. Yorgunum diyor başka birşey demiyor. Çorbasını içmesi için “gideceğim” dedim . Ağladı “ben sensiz kalmak istemiyorum” diye. Ateşli ateşli ağlattığım içinde kendi kendime kızdım. Bir ara yemeye karar verdi. Hatta Fatoş hemşire ablası odamızdaydı. Abla bütün gün bir kase çorba içirtmek için nasıl yalvardığımı gördüğü için “Yaşasın Berrasu yemek yiyecek” diye sevincini gösterdi. Sen sevindiğin için artık yemiyorum diye başladı ağlamaya. Ağladı, ağladı sonra da aç aç uyudu. Az önce uyandı ben yemeye karar verdim dedi. Bir tıbbi  yardımım olamayacağı için bari yemek yedirerek destek olayım istiyorum. Yemeyince daha doğrusu yiyemeyince iyice üzülüyorum. An itibari ile duygularım böyle…

Haftalık olaylarımızı sondan başlayarak anlatayım…

Cuma günü (dün) Hilmi Hocamız göreve başladı. Kendisine tekrar geçmiş olsun diyorum. Hocamız iyi ki döndü. Kendisi bizimle konuşunca kendimizi daha rahatlamış hissediyoruz. Volkan ve ben kendimizi çok kötü, yalnız ve sanki ÇARESİZ hissettik. Ama gerçekte bu ÇARE SİZSİNİZ Hilmi Hocam

Berrasu’nun geçen hafta sonuna doğru başlayan ishaline 1 şubat cumartesi gecesi de ateşi eklendi. Ateş dediğin bir çıkar ilacı verirsin biter. Bu öyle değil. Ateş çıkar çıkmaz önce kan alıyorlar kan kültürü olarak üremesine bakıyorlar. Bir hafta boyunca hergün laboratuvara soruyorsun. Sonuc üreme olmadıysa “devam ediyor” diyorlar. Bu herşey yolunda demek. Yok eğer kanda bir bakteri, virüs vb ürediyse onun cinsini söylüyorlar. Doktorunuz o üremeye göre ilaç, antibiyotik başlıyor.

Berrasu’nun bütün bir hafta gece gündüz ateşi ve ishali devam etti. Hala da ediyor. Kemoterapiden sonra normal belirtilermiş. Ancak birkaç gün önce ultrasyon çektirmeye hastanenin başka bölümüne gittik. Randevu ile gittiğimiz ultrasonda yarım saat herkesin sıra beklediği salonda bize sıra beklettiler. Çocuk oradan geldi öksürüğü arttı. Enfeksiyon başlamış. Ciğerlerinde kemoterapinin etkisinden mantar başlamış…

Uykusuzum günlerdir o kadar az uyku ile ayakta duruyorum ki. Perşembe cuma toplasam iki saat uyumadan günleri geçirdim. Yavrum için hepsi helal olsun, yeterki sağ salim evimize dönelim.

Yine iştahı yok. Çok yorgun. Bir kaşık yedirmek için bin takla atıyorum önünde.

Bu arada evimizi Berrasu’nun sağlığına zarar vermeden yaşayacağı bir hale getirmek için uğraşıyoruz. Anne ve babası olarak biz uzaktayız ama anneanne, dede, hala, dayı ellerinden geleni yapıyorlar. Berrasu’nun odasını boyatsak diye başlayan adımımız bir an da evin tümünün boyanmasına ulaştı. Evimizi boyatacağız deyince hemen bütün işini gücünü bırakıp bize destek olan eski velilerimden İbrahim Bey’ e binlerce teşekkür gönderiyorum.

Esra halası, anneannesi, Şerif dedesi de evin diğer temizlik işlerini hallediyorlar. Yalnız biz eve gittiğimizde evde eşya kalacak mı çok merak ediyorum. Duyduğuma göre evde ne bulsalar bu ne işlerine lazım deyip atıyorlarmış.

Artık bizim evde çiçek, toprak olamayacağı için bütün çiçeklerimiz daha doğrusu dev dev ağaçlarımız, evinde bir çiçek bile bulundurmayan Uğur Dayıya gitti.

Toz tutacağı için bütün perdeler kaldırıldı. Berrasu’nun odasındaki peluş ve toz tutacak oyuncaklar kaldırıldı. Halıların bir kısmı yıkamaya gitti. Kurutma makinası ve Dyson alerji elektrik süpürgesi alındı.

Berrasu’nun zamanının çoğunu odasında geçirmesini teşvik etmek için odasına televizyon alınmış. Koltuklarımız tümden kumaş (kadife) kaplı olduğundan eve toz verir diye düşünüldü, koltuklar atıldı.

Berrasu bizimle aynı banyoyu kullanmayacakmışız. Evde ikinci banyo yoktu. Çamaşırlık olarak kullandığımız küçük tuvalete tadilat yaptırıldı. Fayansları, penceresi değiştirilerek Berrasu için yeni hijyen bir banyo haline getirildi.

Umarım kuzucuğum, eve çıktığımızda senin için yapılanları doya doya sağlıkla kullanırsın …

NOT: UltrasondaN günlerce öncesinden randevu alındı. Randevulu gitmemize rağmen dahiliye binasının salonunda herkesin içinde  yarım saat bekletildik. Nötröpenik ( bütün savunma sistemi sıfırlanmış) hastayı bütün hastalarla aynı ortamda bekletmek U -MU- RU- MUZ -DA   Bİ -LE   DE-ĞİL- Sİ-NİZ demekle aynı anlama geliyor. Ultrasonda bize sıra bekleten o yetkiliye söyleyeceğim sözlerin bir kısmını kendine yüzüne söyledim. Ama hala söyleyecek çok sözüm var. Hem o sıra bekleteni hem de ultrason çeken yetkiliyi Allah a havale ediyorum. Ultarason çekeni de anlayışsızlığından dolayı havale ettim. Bu çocuk hayatında ilk defa ultrason çektiriyor. Ne olduğunu bilmiyor “korkuyorum annecim korkuyorum” diye ağlıyor. Çocuğa sevgiyle anlayışla yanaşacağına “annesi al çocuğunu dışarı çık, çocugunu sakinleştir de getir” diyor. “Çocuğumu çıkarmıyorum siz de sakin sakin elinizden geleni yapın” dememe rağmen hiç uğraşmadan tamam bu kadar çekebildim deyip bizi kısaca başından atıp rapora da çocuğun uygun koşulları yaratmadığını yazdı. Çok merak ediyorum o gece ve o geceden sonra kafanı yastıga çok rahat koydun mu yetkili… Aldığın maaşı güle oynaya hakettim diye çoluğuna çocuğuna götürürken de aynı iç rahatlığı ile gidersin umarım…

17 yıldır bir tek çocuğumun (öğrencimin) bile hakkını yememek için uğraştım. Bir öğrencim bile öğretmenim bugün bana A arkadaşımdan daha az söz verdi demesin diye uğraştım. Her gece her öğrencime gün içinde yaptıklarımı bir kez daha düşündüm ki birinin bile hayatında bir olumsuzluk yaratmamış olayım istedim. Hayatlarında olumsuzluk yaratmadım demek ki özel günler olmasa bile ararlar sorarlar.  Kızımın hastalığını blogumda yazınca anında öğrendi çoğunluğu. Onların hayatında özel bir yerde olduğumu bu hastalık haberimiz karşısında da gösterdiler.

Hastanedeki ilk hafta sonumuzun ilk saatlerinde hastaneye koşa koşa kan vermeye gelen Neslihan ve kardeşi Başak, gelmeyin ziyaretçileri göremiyorum dememe rağmen, “olsun görmesekte gelmek istiyoruz” deyip börekler açıp, sarmalar sararak gelen velilerim Semahat Hanım ve Nurdane Hanım veya bugün gözyaşları içinde konuştuğum “öğretmenim yüzlerce kişiyle kızınıza Yasin okuyoruz, Ayetel Kürsi okuyoruz, Gece namazlarımda size dua ediyorum ,yanınızdayım her şekilde” diyen Sinem veya öğretmenim “sizin için ne yapabiliriz ne olur söyleyin, isteyin” diye mesajlar gönderen diğer adını yazamayacağım kadar çok velim ve öğrencim olmazdı…

Kimsenin hakkı geçmesin istedim kazancımıza. Allah bizlere neleri layık gördü… Ne diyeyim…

GENEL kategorisinde yayınlandı. 6 Comments »

6 Yanıt to “Ateş, İshal, Mantar…”

  1. çiğdem Says:

    Ülkü hanım ne deseniz haklısınız nasıl bir vicdanları var ki zaten ağrısı acısı küçücük bedenine ağır gelen minnacık çocuğa kıyabiliyorlar Allah yardımcınız olsun dualarım Berrasu ile. Evinize sağlıkla bir an evvel dönüp bütün bu yaşadıklarınızı unutmanız dileğiyle
    Ankaradan Çiğdem Onurun annesi

  2. Zeynep aslan Says:

    Ulku hanimcim,yazin bize sikayet edelim.insani kosullarda insanca muammele gormek hakkimiz,herkesin hakki.isim verin ,verin ki hesap soralim,verin ki sikayet edelim . Yanliz degilsiniz,yanliz hissetmeyin.biz variz .cokuz cogaliriz.İnsanlikdan nasibini almamis insanlari Allah a havale etmek yetmiyor,vicdanlari taslamis artik.
    Keske isim verseniz.

    Butun dualarimiz sizinle ,o guzel evinizde mutlulukla ,saglikla oturacaksiniz.misafirler agirlacaksiniz.

    Care siz siniz,gucunuz,anneliginiz yureginiz dayanin …
    Dualarimiz her daim sizinle.sizi ne olursa olsun yanliz birakmayan herkesden Rabbim binlerce kez razi olsun.

  3. Sukran Says:

    Ulku hanimcigim. Siz asla isyan etmeyin. Hep oldugu gibi sadece yavrunuza odaklanin. Allah in ve doktorlarin yardimiyla berra su evine odasina kavusacak. Sizler eskisi gibi gulecek bu gunleri uzak bir ani olarak hatirlayacaksiniz. Aklimdan berra sunun ve sizin gecmediginiz bir tek gun yok. Yazilarinizi heyecanla berra sunun iyi haberleri icin bekliyorum. Kalbim dualarim sizinle. Uzaklardan elimden baskasi gel iyor. Sonsuz sevgiler.

    • Meral teyzesi Says:

      Rabbim size çok sabır versin güç kuvvet versin dualarımızla beroşumuz şifa bulacak inşallah

  4. nur Says:

    Ulkucum yazdıkların karsısında an ve an kendimi yanında hissediyorum.her gun bakamasamda iki gunde bir internete girip okuyorum.orada yatan butun cocuklara acil sifalar,neye ihtiyacları varsa lutfen haber gonderin.ferah ve sıhhat dolu gunler sizlerin olsun.

  5. selcen Says:

    İnsanlıktan nasibini almamış ne diyeyim böylelerine. İsmen şikayet edelim Ülkü Hanım. Sürekli sizden haberleri bekliyorum hep dua ediyorum en yakın zamanda çıkıp evinizde olursunuz inşallah.


Yorum Yapın

