Minik Köpekcik…

İkinci kemoterapi salı günü bitti. Bu kemoterapinin birinciye göre daha hafif olacağı söylenmişti. Gerçektende öyle oldu. Üüçüncü ve dördüncü birinciye eşit hatta daha bile yıpratıcı olabilir denildi. Ama evrene zorluk mesajı vermemek adına üçüncü ve dördüncü de ikinci gibi hafif geçecek diyelim.

Bu kürde kullanılan ilaç gözleri etkiliyor dedi anneler. Hatta üç dört gün gözleri göz yaşı kuruluğundan dolayı kapanıyor 30 01dediklerinde elim ayağım buz kesildi. Her mutfağa gidişimde Berrasu niye ağlıyordu dediklerinde göz damlası savaşımız vardı deyince hemen oradan bir anne “evet alexsander kullanırken bizimkinin de gözü kapandı, bizimkinin gözü hassaslaştı” diye birçok anısını paylaşınca korkularım iyice artmıştı.

Hemen doktorumuz Gülen Hanım’a sordum. Göz damlalarını düzenli kullan sen merak etme dedi. Düzenli kullanabilsek rahatlayacaktım ama kullanamadık ki…

Birinci sebep göz damlası ve jelini koymak bir kabusa döndü. Ben tek başıma tek damla bile göz damlası ve jeli koyamıyordum. Burada görevi hastalara hizmet etmek olan hemşirelerin bazılarına yalvara yakara, rica minnet göz damlası yaptırmaya çalıştım. Çoğu zaman işim var, işim var ilaç hazırlıyorum, mesaim bitti, anne-babası birlikte koymayı deneyin cevabı aldım ya da hiç cevap bile almadan kendim söyledim kendim dinledim… çok üzüldüm… Zaten çocuğumun elini, ayağını, kafasını zorla tutup göz bakımı yaptırmak yeterince zorken bir de üstelik göz bakımı yapacak hemşirelerin tavırları karşısında göz bakımı kabusa döndü. Çoğu zaman “göz bakımımız var” dediğim anda koşup gelen Saliha Hemşire Hanım’ a yaptırdım. Sabah bir defa Saliha Hemşire Hanım’ın  mesaisini başlayınca , bir de öğleden sonra mesaisi bitmeden bir daha yaptırdım ki en azından iki defa göz bakımını garantilemiş olayım.

Salı akşam göz bakımı yapılmayınca iyice sinirlerim bozulmuştu. Sabah artık göz bakımınız yapılmayacak haberini Berrasu da ben de sevinçle karşıladık. O canının yanmasından kurtulduğu için “Ohhh beee!!! Kurtuldum canımı acıtan damlalardan” dedi… Ben de “Ohhh beee! Kurtuldum… yapması gereken iş için millete rica minnet yalvarmaktan kurtulduğuma sevindim…

Berrasu’ya yıllarca televizyon izlettirmedim. Televizyon izlettirmeye başlayınca da dijitürk almıştık yalnızca belli bir süre dijitürkteki çocuk programlarını izlettiriyorduk. Hastaneye geldiğimizden beri tek imkanımız trt çocuk izlettirmek. Trt çocuk kanalında televizyon reklamından geçilmiyor. Ne görse birilerine sipariş ediyor.

İlk siparişi pony’i Melek Ablası almıştı. Daha sonra Uğur dayıya Barbie güzellik salonu ve birkaç barbie daha aldırdı. Babaya, anneanneye birçok siparişler verdi…

Dün de babaanne ve dedesine köpek siparişi verdi. Tüylü bir oyuncak olduğu için tereddütlerim vardı ama “isterim isterim” diye tutturunca “ağlatacağıma alınsın” dedim. Babaannesi köpeği aldıktan sonra dezenfekte etti ve bu sabah bize gönderdi. Bugün köpeği Gogo sayesinde defalarca koridora yürüyüşe çıktı. Sabah sevinçle bağrına bastığı cici köpeğini, akşam “koridorda gezmeyi bile bilemiyorsun” diye odanın kapısına koyuverdi. Bizim kızın içine tüketim canavarı kaçtı. Her oyuncağın ömrü yirmidört saatten daha az olmaya başladı… Canı sağolsun…minik köpeciğini alıncaki sevincini buradan  izleyebilirsiniz.

Bu arada asistan doktorumuz Hakan Yazan artık başka servise gidecekmiş. Bunu duyan Berrasu Pazar gününden beri “Hakan abi gitmesin” diye ciddi ciddi ağlıyor Hakan abisinin kendinden sürekli kan almasına rağmen… “hakan abim güzel kan alıyor gitmesin. Ben Hakan abiyi seviyorum O gitmesin” diye aklına geldikçe ağlıyor. Yarın bir eylem yapalım da Hakan Abimiz biraz daha onkoloji- hematoloji servisindeki görevine devam etsin…Hakan Abi

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. 11 Comments »

11 Yanıt to “Minik Köpekcik…”

  1. Zeynep aslan Says:

    cok daha mutlu zamanlarin olacak savasci prenses.
    Ulku hanimcim hadi dayanin…
    .hemsirelerin tavirlarina cok uzuldum,yetiskine yardim etmiyorlar , ,cocuklara nasil yardim etmiyorlar.nasil bir vicdan,nasil bir isteksizlik

    Dilerim cok daha iyi haberlerinizi alicaz.
    Sevgiler,dualar.

  2. selcen Says:

    canım benim, bir an önce iyileşsin de annesi sen o tüketim canavarını bertaraf edersin. Harika bir annesin. Allah yardımcınız olsun diğer kemoterapiler hafif geçer inşallah…

  3. Aylin Says:

    Hakan Abi lutfen gitmesin, Berrasu iyilesene kadar serviste kalsin.
    Tum zor sartlara ragmen islerini severek isteyerek, yapabilecek gucu kendilerinde bulan vicdanli ve caliskan tum doktorlara ve hemsirelere selam olsun
    .Guzel Berrasu, dilerim tedavinin devami da seni hic uzmeden tez zamanda bitsin, sagligina kavus biran once.Sevgili Ulku ne kadar zor bir ortamda, ne kadar farkli insanlarla yasamak zorunda oldugunuzu ve bunun zorlugunu yazdiklarini okurken yuregimde hissettim.Size butun bu zorluklara gogus gerebilecek guc ve sabir diliyorum.
    Sevgiler

  4. Çigdem Says:

    İşyerinde ağlıyorum videosunu seyrettim canım benim Allahım şifa ver nolur Berrasu ya biran önce iyileşsin kıyamam ben senşn sevşncine. Annesi ordaki çocuklara oyıncak göndermek istiyorum ben ama nasıl dezenfekte edicez bir de tam nereye yollıycaz başka ihtiyaç var mı ben işyerinde duyurmak istiyorum

  5. saremir Says:

    Rabbim yardımcınız olsun, gücünüzü artırsın,tez vakitte şifa versin.dualarımızdasınız.

    • Sanem Says:

      İnşallah herşeyin sonu iyi biter.
      Bilmez miyim hastane kokusunu?
      Uykusuz geceleri; çocuğunun elinden tutup müdahale odasına götürmenin ne demek olduğunu?
      Geçecek sevgili Ülkü!
      Allah yardımcımız olsun, çocuklarımıza ve bize sabırlar versin.
      Katater ameliyatı oldu mu Berra Su?
      Öpüyor, sağlıklar diliyorum.

      9 no’lu odada sana komşuluk etmiş olan Bora’nın annesi, Sanem Yıldırım.

      • ulku Says:

        Herkes beni anlamaya çalışıyor… ama sen benimle aynı koridorda, ayrı odalarda, aynı duyguları yaşayan beni anlayan bir annesin… Aynı duygularla kafamızı yastıga koyuyor, aynı duygularla sabah gözümüzü açıyoruz. Allah bizim yanımızda olacak evlatlarımızın keyifli günlerini de, bütün mürüvvetlerini de göreceğiz. Buna inanmak zorundayız… Katater ameliyatı olamadık. Kemoterapi sonrası değerleri hızla düştü… su anda da hafta sonundan beri ishal, kusma, ateş, ateş, ateş uğraşıp duruyoruz. Kan almalara birde kültür almalar ilave oldu… Umarım Bora iyidir… kendine ve yavrularına dikkat et…

        • Zeynep aslan Says:

          Her hafta yazardiniz Berrasu ile gelismeleri,ates haberine cok uzuldum.dayanin ne olur.iki annenin birbirini tesellisini okurken icim yandim.her iki evladimiza da dualar sevgiler.

        • duygu ceylan Says:

          bende hemen hemen hergün berrasu ile ilgili güzel bir gelişme varmıdır diye bakıyorum.herşey çok güzel olacak berrasu sağlığına kavuşacak bizde buradan okuyacağız yürekten inanıyorum

  6. ßEYZANUR GÖKSOY Says:

    öncelikle şunu söyliyim berrasu gün geçtikçe daha iyi oluyor bn her gün bu sayfayı takip ediyorum . hemşirelerin tavrıda çok kötüymüş kemoterapi alan bir çocuğun annesine böyle davranması hç hoş deil
    inşallah berrasunun çok sevdiği hakan abisi hastaneden ayrılmamştır dularım sizinle ….

  7. ßEYZANUR GÖKSOY Says:

    ßerrasunun az bir zamnı kaldı Berrasu iyileşecek …..


Yorum Yapın

