2. Kür…

Yarın sabah yine bizim için önemli bir gün. Yeni kemik iliği alınacak. Sonuçları bekleyeceğiz. Yeni kür (2.kür) kemoterapi başlayacak. Dualarınıza, pozitif enerjinize ihtiyacımız var. Biricik kuzenimiz Füsun gibi sevgili Ayşen’de Berrasu’ya ve burada yatan Berrasu ile yaşıt Duru’ya reiki gönderiyor. Şifa olsun diyorlar. Ben de  sizlerden, dua eden içinden güzel niyet geçiren herkesten Allah razı olsun diyorum.

Bu arada Berrasu’nun ilk kemik iliği sonuçlarının bazıları Acıbadem Hastanesi’ nde yaptırılıyordu. Acıbadem’den gelen raporu da temiz çıktı. Riski düşük seviyede çıktı.

Kaşık kaşık beslemekten biraz daha ilerledik. Güzellikle, severek okşayarak, zorla, tehditle ama en azından bir şekilde birkaç kaşık üst üste yedirebilir hale geldim. Dün bir bütün elma yediğinde herkese telefon açıp paylaştım. Bugünde bir muz yediğinin haberini ve sevincimi siz dostlara haber vereyim.

Organik pazardan gelen muzdan küçük bir lokma alınca “anneannem sonunda bizim pazardaki benim muzumu almayı başarmış. Önceden kafam kadar kocaman muzları getirip bana yedirmeye çalıştı değil mi anneciğim” dedi.

Benim çamaşır suyuna alerjim var. Günlerdir bu ortamda beni en zorlayan olaylardan biri de çamaşır suyu ile temizlik yapılması ve onun kokusuydu. Sonunda dün alerjim başladı. Nefes alamaz hale geldim. Bir akşam rutini olarak yine acile gittim ve ilaç kullanmaya başladım. Hastanelerde kullanılan yer ve yüzey dezenfektanlarından da sevgili Burcu taaa Malatya’dan gönderdi. Ama en kesin çözüm çamaşır suyu denildiği için mecburen çamaşır suyunu kullanmak zorunda kaldım. Ben kullanmasam bile koridorlar, odalar her yer çamaşır suyu kokuyor.

Bugün Berrasu’yu banyo yaptırmadan babası ile oyun odasına gönderdim. Biraz orada zaman geçirdi. gelince hemen banyo yaptırdım. Kemoterapi başlayınca banyo yaptırılmıyor. Sonrasında da ben nefes almakta çok zorlandığım için ve orta kulak iltihabı da geçirdiğim için kendi yatağımda yattım. Berrasu’da bilim çocuk ve pepe dergilerini inceledi, kesti. Zillerle müzik yaptı…

Bugün kızıma tanı konulmasının birinci ayı doldu. Zaman su gibi geçmedi. Ama ilk günlerdeki gibi değilim. Ayakta durmayı, kızım için ayakta kalmam gerektiğini ağlaya ağlaya öğrendim. Bir aydır evimizden uzak hastane odasında şifa bekliyoruz ve buluyoruz. Kuzum nerede şifa bulacaksa orası bizim yuvamız olacak dedik.

Hematoloji- onkolojinin mutfagında anneler yemek yapma imkanına sahip. Çoz zor ama hiç yoktan iyidir deyip kullanmaya çalışıyorum. Çünkü her öğün taze yemek yemesi gerekiyor. Uzaktan buraya gelecek yiyeceklerin içinde bakteri oluşumu olabilir riskini göze alamadık. Bütün yiyeceklerin düdüklü tencerede pişirilmesi gerekiyor. Ben çorbasından, sebze yemeğine, makarnasında, pilavına kadar her yiyeceği düdüklü tencerede yapıyorum. Sadece Berrasu’nun yiyeceği kadar pişiriyorum anında tüketmesini sağlıyorum.

Hastanenin anneleri temizlik, beslenme gibi konularda hiç bir şekilde bilgilendirmesi yok. Aslında çok kolay bir çalışma ile anneler beslenme ve hijyen konusunda bilgilendirilebilir.

– Bir beslenme uzmanı annelere kısa notlardan oluşan bir doküman dağıtabilir.– Hijyen konusunda, el yıkamanın önemi, kağıt havlu kullanmanın gerektiğini söyleyebilir.
– Yalnızca çocuğun ağız bakımı değil refakatçinin de ağız,tırnak bakımı önemli olduğu sık sık hatırlatılabilir.
– Toplu kullanılan mutfağın temizliğinin önemi anlatılabilir.

Birgün mutfağın lavabosunun ve tezgahının fotoğrafını çekeceğim. Metal bir lavabo ve tezgahı düşünün on sekiz anne orayı kullanıyor. On sekiz odadan gelen kirliler tezgahın üstüne koyuluyor. On sekiz anne yemek yapmak için sebzelerini lavaboda yıkatıyor. Mutfak lavabolarından ve oadalardan sıcak su akmıyor. Tezgahın üstündeki süngeri çoğunluk anne ortak kullanıyor. Yanlışlıkla mutfak tezgahında süngerimi unutsam anında biri kendine aitmiş gibi rahatlıkla kullanabiliyor. Birşey söyleyince de “eski köye yeni adet mi getiriyorsunuz” diye değişime kapalı bir cevabı alıveriyorsun. Sevgili anne, doktorlar senin çocuğuna aynı eldivenle defalarca müdahale etse tepki gösterirsin, ama mutfaktaki bulaşık süngerini herkesle kullanmakta çekince görmüyorsun. Tabiki bütün çocuklarda ağız yarası olur. Bütün annelerde uçuk olur.

Mutfak her akşam bir anne tarafından temizleniyor. Bugün yine mutfak temizliği sırası bizim odadaydı. Esra halamız akşamın geç vakitlerinde geldi ve benim yerime mutfağı güzelce temizledi. Mutfakta bir temizlik gördü. Ellerine sağlık Esracım….

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. 6 Comments »

6 Yanıt to “2. Kür…”

  1. Meral Says:

    Canlarım benim bu günkü yazınıda okudum önceleri üzülerek okudum ama dualarımızın kabul olduğunu düşünüyorum beroşun iyi haberini aldıkca sevincime diyecek yok yanınızda olmayı çok isterdim ama olmadı sizin çok güçlü ve sabırlı olmanız için ALLAH ıma dua ediyorum yarın ALLAH ım yardımcınız olsun şifa BULUN İNŞALLAH.

  2. CocuklaGezerizBiz Says:

    Öncelikle güzel haberler için çok sevindim harika yemek yemesi muz istemesi… Bazı şeyler değişime kağalı olmak zor zannat allah sana ve kuzuna kolaylıklar şifa tez zamanda evinize çıkmak nasip etsin ordaki aneler senin gibi bir anne ile beraber oldukları için çok şanslı

    • Pırıl zeynep aslan Says:

      Dualarımız sizinle,hersey güzel olucak inanın.
      Sevgiler

  3. Sukran Says:

    Cok sevindim guzel habere acibademden gelen. Hayirlisiyla ikinci kuru de atlatsin insallah.

  4. Aylin Says:

    Dualarimiz sizinle,aklimizdasiniz dualarimizdasiniz.Cok zor sartlarda cok zor gunler geciriyorsunuz, size guc ve sabir diliyorum bu surecte..Umuyorum bu zor gunlerin sonu cok aydinlik olacak,Ikinci tedavi de hayirlisiyla cok iyi sonuclarla sonlansin insallah.

  5. selcen Says:

    Berrasu hep aklımda. Ve dualarımda inşallahh herşey çok güzel olacak.


Yorum Yapın

