Kaşık Kaşık Sabırla Besliyorum…

Berrasu’nun kemoterapiden sonraki ilk haftası kabus gibi geçti. Yavrum acılar çekti. Karnı ağrıdı, heryerim ağrıyor diye ağladı. Küçücük bedende büyük ızdırapları vardı. İshal, kusma ile geçen günler gerçekten hepimiz için yıpratıcıydı. Bir taraftan ağrıları karşısında aciz hissediyordum kendimi. Bir taraftan yavrumun acı çekmesine dayanamıyordum. Bir taraftan sürekli bez değiştirmek, poposunun bakımını yapmak, kirlettiği çamaşırları toplamak, temiz nevresimler sermek, temiz kıyafetler giydirmek, her bir kakalı çişli bezi tartmak gerekiyordu. Berrasu “annecim karnımı ov canım çok acıyor” dediğinde yanına oturup ona dokunmaya bile zaman bulamamak beni çıldırtmıştı.

Bu hafta daha çok beslenmesi ile ilgilenmek zorundaydım. Ağzında ve diş etlerinde ufak tefek yaralar oluştuğu için ağzına su almak bile istemiyordu. İshal ve kusma sonrası çok iyi beslenmesi gerekiyordu. Bağışıklık sistemini güçlendirmemiz gerektiği için beslenme çok önemliydi. Ama beslenmiyordu. Sabırla beslemek için elimden geleni yaptım. Hala da yapıyorum.

Telefonun alarmını kurdum. Her beş dakikada bir alarm çalınca doktor abla bir kaşık çorba içmeni istiyor dedim. Neden bir kaşık çorba diye merak edebilirsiniz. Bir kaşıktan fazla yediği anda kusuyordu. Bir önceki yediği de çıkmasın diye hiç zorlamadan yedirmek zorundaydım. Besini ne kadar uzun süre midesinde tutarsa o kadar mutlu oluyordum. Her beş dakikada bir kaşık çorba içirmede ne var ki diyebilirsiniz. Sağlıklı çocuğa, iştahlı çocuğa bunu içirmekte birşey yok. Ama Berrasu’ya bir kaşık yemek yedirmek inanılmaz zordu. Her nekadar istemesemde çoğu zaman birilerinden ve yapılacak işlerle korkutarak içirdim.

Bir kase çorbayı saatlerce zamanda içirdim. Her defasında ayrı temiz sterilize edilmiş kaşık kullandım.

Hiç birşey, tek lokma bile yemeyen Berrasu iki gün önce spagetti istedi. Hem de hiç yemediği halde soslu spagetti istedi. Hemen baba (Volkan) spagetti aldı. Anne pişirdi. Mutfaktan odamıza geldiğimde psikolog Ceren Hanım Berrasu ile görüşmek için gelmişti. Berrasu bir çay tabağının içi kadar spagettiyi kendi kendine yedi. Ceran Hanım hem Berrasu’nun yemek yemesine hem de benim sevinmeme şahit oldu…

Kaç gündür saatin alarmı çaldıktan sonra yalvara yakara yemek yedirme çabalarım boşa gitmedi. Ulaştığımız sonuç beni mutlu etti. Bugün yarım kase çorbayı arka arkaya içirdim.

Tedavi için kullanılan bazı ilaçları bulmakta çok zorlanıyoruz. Yeterli beslenmediği için vitamin takviyesine ihtiyaç varmış. Doktorumuzun yazdığı vitamin ilacı çevre eczanelerde yoktu. Eczacı akraba ve arkadaşlarımıza haber verdik. Almanya’da ve Türkiye’nin neredeyse her yerinde ilacı arattık. Almanya’da reçetesiz satılamaz haberini aldık. İlacı bir eczanede bulduk ve bize ulaştırılması konusunda Eczacıbaşı firmasından yardım istedik. İlacın bize ulaşmasını sağlayan Eczacıbaşı ilaç firmasına duyarlı davranışlarından dolayı çok teşekkür ederiz. Kızıma vitamin ilaçları verilmeye başlandı. Umarım değerleri biran önce yükselir…

Hep odada olan Berrasu zaman zaman çok sıkılıyor. Eve gitmek istiyor. Temizliğinden rahatsız olduğum için oyun odasına götüremiyorum. Oyun odasının temizliği yapılıyordur ama yeterince temizlendiğini hijyenin sağlandığını pek düşünmüyorum. Her anne çocuğunun oynayacağı oyuncağı hemen şöyle bir siliyor ama bence yeterli değil. Dün şahit olduğum bir olayı paylaşmak istiyorum.

Bir anne çocuğunun uzaktan kumandalı arabasını temizliyor. Az önce yerlerde, koridorlarda kullanılan uzaktan kumandalı arabayı annemiz oyun masasının üstüne koydu. Cebinden çıkardığı ıslak mendille arabayı sildi. Çocuğuna uzattı. Annemizin için rahattı artık. Ama ben gördüğüm karşısında rahatsız oldum. Az sonra o masaya bir çocuğun elini süreceğini, oyuncağını koyacağını düşünmeden yerden aldığı arabayı ne kadar rahat masanın üstüne koydu. Islak mendil bir dezenfekte etmez ki… Kemoterapi gören çocukların şu anda enfeksiyon kapmaya çok fazlası ile açık olduğunu unutmamak gerekiyor.

Cuma gününden beri süren alerjileri azalmaya başladı. Düne kadar bütün vücudu kıpkırmızı beneklerle kaplı olan kuzum kendi kendine teşhis koyuyordu. Ben su çiçeği oldum diyerek kendi teşhisini koydu.

Kemoterapinin etkisi ile ağzının tadı değişen Berrasu sıkıntısını doktorumuz Hilmi Hoca’ya kendi anlattı. Odanın dışında vizitte olan hocamıza eliyle yanıma gel işareti yaptı. Bana söyle sıkıntını dedim. “Hayır O na söyleyeceğim” dedi. Hilmi Hoca odaya gelince “Benim ağzımın tadı kaçtı bana ilaç ver” dedi. Kuzum benim ağzının tadının kaçtığını nasıl güzel anlatıverdi. Hocamız da Berrasu’ya hak verdi ve ona ağzının tadını getirecek olan şurubu yazdı.

Serumlarının takılı olduğu ayaklı aparata minik boy Kur’an-ı Kerim, hediye gelen Ayetel Kürsi kolye, Cevşen, Nurcan ve Ali’nin getirği çok değerli dualı kolyeyi astık. Berrasu sık sık küçük boy Kur’an-ı istiyor. Verdiğimde de sayfalarını çeviriyor ve dua okudum diyor. Daha çok Kur’an istiyorum dedi. Dışarı çıktığımda ilk fırsatta birkaç tane daha Kur’an-ı Kerim alıp onu mutlu edeceğim. Evdeykende yatağının başındaki hem büyük Ku’ran-ı hem de küçük boy Kur’an ı kendince okumayı severdi.

Sevgili Şule Şenol’un getirdiği zillerle şarkılar çalıyoruz. Odayı zil sesleri ile çınlatıyoruz. Fırsat bulunca doktorlarımızla da twinkle twinklw şarkısını çalıştık. Ama mızıkçı Berrasu hem istediği zilleri aldı. Hemde önce ben başlayacağım dediği için koromuz çok başarılı sonuçlar çıkaramadı. Ama biz tedavimiz bitene kadar eminim, hemşire ablalarıyla, doktor abla ve abileriyle zillerle birkaç şarkıyı çalabilecek koroyu kuracağız. Sizlerle de bir videoyu paylaşacağız.

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , , . 8 Comments »

8 Yanıt to “Kaşık Kaşık Sabırla Besliyorum…”

  1. CocuklaGezerizBiz Says:

    Tevrikler Berra suya hergün biraz daha fazla yedikçe çok daha kuvvetli olacak şarkınızı jeyecanla bekliyorum

  2. banu yeşilbek Says:

    İyi haberlerinize çok çok sevindim . Umarım Berrasu kuzusu çok yakında toparlanacak. Dualarımız ve iyi dileklerimiz hep sizlerle

  3. keo Says:

    sabrına, emeğine değecek Ülkü…öpüyorum minik tatlı kuzuyu. yaşam enerjisi hep böyle olsun 😉

  4. Pırıl zeynep aslan Says:

    Yarasın , kaşık kaşık şifa olsun Berrasu’ya okuduğu her dua gerçek olsun.Rabbim size de ona da güc versin…
    Sevgiler,

  5. can uckan Says:

    allah tez zamanda mutlu sonu getirisn ve berrasu evine dönsüm Ülkücüm

  6. Olcay Says:

    yazdiklarinizi okurken biraz olsun gulumeseyebildiginizi hissettiim, cok mutlu oldum. Annesi gibi kuzusu da cok cesur, bunlari da atlatacak cok daha guzel yarinlara ulasacaginiza inaniyorum. Allah yardimciniz olsun. pozitif enerjiniz cok guzel, hep daim olsun. dualarim sizinle.

  7. munire Says:

    Ülkü hanım, gelismeleri montessori ve blogunuzdan takip ediyorum ben de bir berra nın annesiyim, en kısa zamanda berra saglııgna kavussun evine yuvasına donsun insallah, butun cocuklar saglıkla mutlulukla ailellerinin yanında olsunlar. ben ankaradayım yapabileceğim ne varsa lütfen yazın.Dualarımız sizinle.

  8. Neşe Says:

    Ülkü hanım, her geçen gün yazdıklarınız dualarımızın kabul olacağının habercisi sanki.Böylesine güzel haberli bir yazıyı okurken dahi gözyaşlarıma engel olamadım ama inanın öyle içten dua ediyorum ki umuyorum ki inşallah nice böylesine dua eden kişi varken dualar geri çevrilmeyecektir.Herkes gibi ben de o beklediğimiz güzel haberi en kısa zamanda alacağımızı düşünüyorum inşallah.Ve inanılmaz gücünüze hayran kaldım, siz çok iyi bir annesiniz !


Yorum Yapın

