Beroş’um Bana Küstü…

Beroşum bugün bana yine küstü. Daha birkaç gün önce kan alınırken elini kolunu tuttuğum için bana küsmüştü. Duygusunu da “beni kan alınmasından daha çok senin beni tutman üzüyor” diye ifade etmişti. Çok üzülmüştüm. Birtanem ben seni çok seviyorum deyip kan alınmasının amacını anlatmıştım. Pek anladığını daha doğrusu dinlediğini bile sanmıyorum.

Ağız bakımını dün ısrarlarıma rağmen yaptırmadı. Günlerdir hiç birşey yemeyen kuzumun ağzında yara oluştu. Hemşire hanımla beraber zorla ağız bakımı yaptık. Ben onun elini kolunu tuttum diye sırtını döndü ve benimle konuşmadan uyudu. Birkaç defa öpmeye çalıştım, sarılmaya, gıdıklamaya çalıştım. “Ben yorgunum beni rahat bırak” dedi.

Yorulursun tabi. Ağzına üçüncü gündür tek lokma koymazsan yorulursun. Yarın ola hayrola. Burnundan sonda takıp besleyecekler bu durumda. Çok üzülecek biliyorum ama onun iyiliği için en doğrusu ne ise o olacak…

Sulu boya yapalım dedim istemedi. Bilenler bilir Berrasu ki resim yapmaktan nasıl zevk alır. Onu masanın başından boyalardan, kağıttan,kalemden ayırmak ne kadar zordur. Resim yapmak istemedi. Kağıt keselim dedim istemedi. Yapboz yapalım dedim istemedi. Kitap okuyayım dedi istemedi.Bir gecede en az beş altı kitap okuturdu. “Elini karnıma koy şarkısını söyle” dedi. Elimi karnına koydum reiki uygulamasında Füsun’un bana öğrettiği reiki sözlerini şarkı gibi söylememi istedi. Karnının ağrısı böyle olunca gidiyormuş. Teşekkürler Füsuncum…

Volkan Berrasu’nun hastalığından sonra hastanede bize yakın olmak için birkaç gün arabada sabahladı. Ama havaların soğuması ile bu imkanı da kalmamıştı. Hocalarımızın desteği ile Kanserli Çocuklara Umut Vakfı  Kaçuv’da kalmaya başladı. Bağış yolu ile kendini idare ettiren bir vakıf olduklarını bu tecrübemizle öğrendik. Volkan’ın çalışma arkadaşlarından Sabah Gazetesi yazarlarından Gürcan Bilgiç’in  Berrasu’dan ve Kaçuv’dan bahsettiği yazısını sizlerle paylaşmak istedim. Teşekkürler Gürcan Abi..

Geçmiş yıllarda kardeşimle birlikte bizim lösemili çocuklar vakfına aylık olarak bağışta bulunurduk. Birgün bizim ailemizden bir çocuğun da lösemi olacağını bilmeden. O yaptığımız bağışların insanların ne kadar işine yaradığını, oradaki canlara umut olduğunu bilmeden yapardık bu bağışları. Ama bugün bu hastanede her gelen bağışın çocuklara yaşattığı sevinci, ailelerine yaşattığı sevinci gözlerimle görmek bana dünyaya başka bir penceren bakmayı öğretti.

Çok sevgili montessori anneleri bize günlerdir Berrasu ve arkadaşları için koli koli kargolar gönderiyorlar. Dün Denizli’den gelen nevresim takımları bölümde yatan her hasta çocuğun yatağını şenlendirdi. Gönderdiğiniz oyuncak ve kitaplardan dün bir kısmını kendi ellerimle minik yavrulara dağıttım. Teşekkürler anneler, teşekkürler arkadaşlarım…

Tanıyın ya da tanımayın bir boş gününüzde bir hasteneye gidin oradaki bir çocuğa sevginizi, gülümsemenizi götürün. Annesinin elini sıkıca tutun yanındayız, duamızdasınız deyin. Buradaki anneler yalnızca duanızı istiyor.

Aylarca evlerine gidemeyen babalar ya hastanenin koridor banklarında yatıyor ya varsa arabasında yatıyor. Bir sabah bir kahvaltı paketi hazırlayın sıcacık çayınızla bir hasta babasına sevginizle beraber sıcacık ev kahvaltısı yapma imkanı yaratın. Bunlar çok pahalı istekler değil.

Ya da evinize aldığınız erzaklardan, deterjanlardan bir paket hazırlayın gönlünüzden kopan bir miktarı kanserli çocukların ailelerine yatacak yer imkanı yaratan Kaçuv a bağışta bulunun.

Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’ndeki Hasta Çocuklar Vakfı’na yaptığınız gönlünüzden kopan bağışların hasta çocuklar ve aileleri ile nasıl paylaşıldığını yine bu süreçte kendim tecrübe ettim.

Veren el alan elden daha üstündür…

 

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. 2 Comments »

2 Yanıt to “Beroş’um Bana Küstü…”

  1. pinar Says:

    Ülkü hanım, öncelikle çok geçmiş olsun, tüm kalbimle inanıyorum ki geçecek bitecek Berracık sapasağlam çıkacak bu sınavdan..
    Nevresimler yavrularımızı sevindirdiyse ne mutlu bize
    Asıl biz teşekkür ederiz size birlik olup neler yapabileceğimizi görme fırsatı verdiğiniz, farkındalığımızı arttırdığınız için….
    Dulalarımızdasınız her daim..

  2. Arzu anne Says:

    Arkadaşlarımla birlikte Denizli’den sevgilerle gönderdiğimiz çarşafların çocuklarımızın yataklarını şenlendirmesi bizi memnun etti. Umarım oğlumla yazdığımız mektubu da pambe panterli nevresimin arasında bulmuşsunuzdur. Her satırında sevgi ve şifa enerjisi ile dolu idi. Kısa zamanda güzel haberlerinizi almayı bekliyoruz.


Yorum Yapın

