Tedavi de 8. gün…

Bugün kuzumun 1. kür kemotarapisi biti. Yavrum sekiz gündür kemoterapi alıyordu. Ağrıları oldu. Başı ağrıdı. Ağladı. “Anneciğim neden benim başım ağrıyor “diye sordu. Anneciğim başım çok ağrıyor” diye çırpinmaktan yataklara sığmadı. O küçücük beden baş ağrısını yaşadı. Karnı ağrıdı. Karnımı ov anneciğim, elini öylece koyda ağrım geçsin dedi.

Bacakları ağrısı. Yavrum ayakta duramayacak kadar, yere basamayacak kadar bacaklarından derman gitti.

Kustu. korktu. Hayatında ilk defa  kustu. “Ben neden kusuyorum anneciğim” dedi. “Yemek yemediğin için” dedim.  Serumunun bazısını kaka ve çiş olarak atıyorsun, bazısını kusarak atıyorsun” dedim. Tek ayak üstünde kırk tane yalan söyledim.

Hap içerken ağladı, ağladı, ağladı… Ağladıkça ateşi çıktı. Ağladıkça başı ağrıdı. Kuzum ağladıkça benim içim yandı.. Ama sonunda kahraman Berrasu hapını içti. Hem sabah hem akşam aynı ilacı için cebelleşiyoruz.

Sekiz gün içinde belinden iki defa sıvı alındı. Çok acı çekiyordu. Bugün arşatırmalarımız sonucu öğrendiğimiz emla ismindeki ilaç ile müdahale yapılacak alanı uyuşturarak bel sıvısı aldırdık. Yavrum kan ter içinde çıkıyordu müdahaleden. Bu defa da ağladı ama canı çok fazla yanmadı en azından bir nebze içim rahatladı.

Sık sık kan alınıyor ağlıyor… 24 saat serum takılı olduğu için damar yolu sık sık değiştiriliyor ağlıyor… Yavrumun ağrıları oluyor ağlıyor.  Ben karşısında anlamsız bir şekilde ağlamadan öylece duruyorum. Gözlerimi biraz sıkı kırpsam yaşlar boşalacak ama ağlamamaya çalışıyorum.

Yavrum neler olduğunu henüz anlamıyor. Hastalığın adını da, cinsini de bilmiyor. Yatağının içinde oyuncaklarla, bilgisayarlarla bir dünya kurdu.

“Anneciğim senin dudakların neden kulaklarına doğru gitmiyor?” dediğinde önce donup kaldım. Sonra dudaklarım yara oldu tatlım o yüzden  gitmiyor diyebildim. Ne kadar inandırı bir yalan oldu bilmiyorum. Sen iyileşince dudaklarım kulaklarıma doğru gidecek birtanem.

Bugün (salı) kızımızın saçlarını kestireceğiz. Saçları zaten hep onu rahatsız ediyordu. Kısacık istiyorum diyordu. Kemoterapinin etkisi ile saçları dökülünce psikolojisi bozulmasın diye saçlarını kestireceğiz. Kızımıza destek ve moral vermek için Volkan ve ben de saçlarımızı kısacık kestirdik.

Benim psikolojim hala kötü… Tek fark mecbur olduğum için ayakta güçlü durmaya çalışıyorum…

NOT: Bağışladığı kanının bağış kartını hematoloji – onkoloji bölümüne kadar getirip bize destek olan bütün dostlara binlerce teşekkürler…

NOT 2: Duygularını kağıda döküp hastaneye kadar mektubu getirerek bize ulaştırarak moral veren, blogda ve sosyal paylaşım sitelerinde klavyeleri aracılığı ile bize moral veren, duaları ile bize güç kazandıran yüzlerinizi bile görmediğim siz dostlarımıza binlerce teşekkürler…

NOT: Cumartesi günü hastaneye ziyaretimiz gelen ve “sana nasıl yardımcı oluruz” diye sesli düşünen, çözüm odaklı Nuran, Esra ve Şule’ye teşekkürler….

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. 8 Comments »

8 Yanıt to “Tedavi de 8. gün…”

  1. Yonca Köse Says:

    Ülkü hanım, uzun süre kemoterapi alacak hastalara (bildiğim kadarıyla) damar yolu problemi olmasın diye port takılıyor. Neredeyse ilk yaptıkları işlem bu. Böylece her seferinde çocuğun damarı aranmıyor ve en azından bu sıkıntıyı yaşanmıyor tedavi sürecinde. Bir internetten araştırın isterseniz, yurtdışında neredeyse standart prosedür gibi. Belki doktoruna danışırsınız neden takılmadığı ile ilgili.
    Çok zor biliyorum ama, bakın ilk tur tedaviniz bitti. Böyle böyle bitecek, geçecek inşallah. Su gibi akıp bitecek. Dualar sizinle…

  2. Nazife Tunç Demirhan Says:

    sozler; teselliler cok anlamsiz; dunyanin obur ucundan gozyaslariyla okuyorum yazdiklarinizi; Allah yardimciniz olsun; Berrasu guzel bi genc kiz oldugunda o gunleri hatirlamayacak insallah

  3. nurcan Says:

    bu kadar güçlü bir aile, o hastalığı yenip kahramanca dönecek evlerine..ülkücüm her an duamdasın..

  4. burcu Says:

    kuzunuzun ve sizin yaşadıklarınızı ta içimde hissettim…dualarımız kuzunuzla…o küçücük bedeni ve büyük yüreğiyle eminim yenecektir bu hastalığı…çünkü onlar bizim zannettiğimizden daha güçlü…bir tanıdığımız buğday çimi suyu ve limonla iyi oldu…belki bu bilgi işinize yarar…sağlıkla kalın…

  5. Çigdem Says:

    Allah yardımcınız olsun Berrasuyu duyduğumdan beri dua ediyorum benim oğlum da 4,5 yaşında Allahım yavrunuzu size bağışlasın Ankaradan Çiğdem

  6. Aslı Says:

    Ülkü tez vakitte atlatmanız ve Berrasu’nun sağlığına kavuşması dileğiyle. Dualarımız sizinle.

  7. Zeren Says:

    Allah hastaliklari sıkıntıları tez zamanda uzaklaştırsın sizden.Birbirinden guzel gunler gelsin inşallah.

  8. SADESAN Says:

    ALLAH YARDIMCINIZ OLSUN HER DAİM DUALARIMDASINIZ.RABBİM SİZİ BİRİBİRİNİZE BAĞIŞLASIN .HAPLARINI EZEREK VE DOKTORUNA SORARAK ( TATLI ŞURUP TÜREVİ BİR MADDE KATARAK) VERİRSENİZ BELKİ DAHA RAHAT İÇEBİLİR BUGÜN BERRASU ‘NUN HASTALIĞINI ÖĞRENDİM.ELİMDEN NE GELİRSE YANINIZDAYIM.GÜÇLÜ OLUN.BERRASU İÇİN HASTANE ODASINI EVE ÇEVİRMEYE ÇALIŞIN ONU EN ÇOK NE MUTLU EDER? ALLAH’IN İZNİ İLE KUZUCUĞUN BUNU ATLATACAK.DUALARIMDASINIZ


Yorum Yapın

