Tedavi de 3. gün…

Beroşuma üç gündür kemoterapi veriliyor. Beş gün yoğun şekilde kemoterapi verilecek. İlk gece bacakları ağrımaya başladı. “Annecim bacaklarım ağrıyor” dedi. Ben ovdum, masaj yaptım.” Annecim beni kucağına al” dedi. Yatağına girdim kucağımda oturttum kuzumu. Saatler ilerledikçe kuzum tuvalete bile kalkamaz oldu. Kucağımda taşıdım yavrumu. kucağımda taşımak değildi beni yoran onun çektiği acıya insan dayanamıyor.

İkinci gece “başım ağrıyor” annecim dedi. Başına masaj yapmaya başladım. Çocuğum o kadar ağladı, o kadar ağladı ki. Değil bir anne yoldan geçen insan bile dayanamazdı. Kusmaları başladı. Yıkarım yavrum nevresimlerini, pijamalarını her birşeyi yıkarım yeterki sen acı çekme…

Zor burada hayat çok zor.

Yavrumu mu sevip okşayayım…

Yavruma bende olmayan gücü mü vereyim…

Yaşadığımız odayı mı temizleyeyim, dezenfekte edeyim…

Kullandığımız tabak, çanağı mı mutfakta yıkayayım…

Çocuğuma belki yer mi diye yemekler mi yapayım…

İnanılmaz bir tempoda özveriyle çalışan doktorların ağzından çıkan bir güzel sözü mü bekleyeyim…

Yavrum hayatında ilk defa kustuğu için “annecim ben neden kustum ” diye korkuyla ağlarken, ben hem onu teselli edip hem de nevresimleri, pijamaları mı değiştireyim…

Ben anneyim. Yavrusu yoğun bir tedavi gören olan, ona dua etmek isteyen, ona sarılmak isteyen, yavrusuna konulan tanıya daha alışmaya çalışan, kuzusu yeyince mutlu olan, yemeyince üzülen, kuzusunun idrarını biriktirip tartan, onun ateşini ölçen, içtiklerinin miktarını ölçen hayatında hiç yaşamadıklarını yaşayan bir anneyim.

Bugün (cuma) kan değerlerine bakılacak. bu bakılan kan değerine göre hafta sonu için ilk defa “trombosit” veririlip verilmeyeceği belirlenecek.

Dün idomen 5 veya 10 mg ilacına ihtiyacımız oldu. Piyasada 20 mg lık var ama ona da hastane eczanesi onay vermedi. Onay vermeyince de sosyal güvenliğimle değil nakit parayla almak zorunda kaldık… Sağolsun eczacı arkadaşlarım dört bir koldan temin etmek için uğraştılar bir tane buldular. Yarın yine aynı ilacı verecekler. Bugün yine o ilacı ve muadilini aradık. Yok yok yoktu. Bir ilaç deposundan ilacı eczacı arkadaşım emin etti.

Kan vermek isteyenler Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Kan Merkezine kan bağışında bulunacak. Kan bağışı kartını Çocuk acilin 3. katındaki hematoloji onkoloji bölümüne gelin. Kapıdaki herhangi bir kişi aracılığı ile içeriye Berrasu’nun annesine veya 8 numaradaki Ülkü Emeksiz Üstüyıldız ‘a  haber gönderirmelisiniz. Ben tek kaldığım için kuzumun durumuna göre uygunsam hemen yoksa bazen  bir süre  bekleterek kan bağış kartınızı almaya geleceğim.

Yavrum Allah’ın izniyle, hepimizin duasıyla, Cerrahpaşa çocuk hematoloji- onkoloji bölümü doktorlarının ve hemşirelerinin  fedakarca çalışmalarıyla söylenen sürede iyileşecek ve yuvamıza döneceğiz.

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , , , . 22 Comments »

22 Yanıt to “Tedavi de 3. gün…”

  1. EbruT. Says:

    Sevgili Ulku, gozyaslariyla okudum yazdiklarini. Iki kucuk cocugum var, dunyanin bir diger ucundayim, ve keske keske keske size bir sekilde yardim edebilsem, yasadiklarinizi bir nebze kolaylastirabilsem… Aklimda, kalbimdesiniz. Sana ve guzel kizina buradan kucak dolusu sevgi, dua, guc ve pozitif enerji yolluyorum. Bu gunler gececek, guzel gunler gelecek. Guzel kizina ve kendine lutfen bunu soyle olur mu benim icin.. Bu gunler gececek, guzel gunler gelecek. Ve hersey guzel olacak. Dualarim sizinle.

  2. selcen Says:

    Ülkü’cüm inan Berrasu her an aklımda. Yani böyle birden ortaya çıktı ve biz anlık bunu gördük okuduk ya öyle etkilediki beni. Rabbime sürekli dua ediyorum. Berrasu acı çekmesin diye. İnşallah geçecek en kısa sürede. Rabbim sana kolaylıklar versin. Her zaman yanındayız. …

  3. Ezo Derya Çap Says:

    Cok gecmis olsun. icim resmen kan agladi okurken …. keske yakinlarda olsam ve yardimim dokunabilse … Allahin izniyle hepsi gececek insallah. umudunuzu yitirmeyin. Allaha emanet olun!

  4. Önceanne Says:

    Sevgili Ulku, suan ben de Medicalpark hastanesinde AML olan oglumun yanindayim. Yazdiklarin sanki benim kalemimden cikmis gibi. Benim duygularim, acilarim. Cunku bu yolculukta isimler farkli, maceralar ayni. Sana daha once yazdim ama aksilik oldu gonderemedim. Bu maratonun en zoru en basi. Hem olaya alismaya hem de cocuguna yardimci olmaya calisiyorsun. Ustelik Aml tedavisinin de en zoru ilk kürü. Ucuncu kür de ilkini aratmaz. Ancak 4 kür sonra artik ev hasretiniz bitecek. Cogunlukla evde kalacak kontroller ve birkac gunluk yatislarla tedaviye devam edeceksiniz. Zamanla kizinin vucudu da kemoya alisacak. İlk kürde bir gecede 4 carsaf ve ust bas degistirdigimi bilirim. Ancak zamanla vucut şoktan cikacak. Biz bir yildir ugrasiyoruz. Artik sadece mide bulantisi ve kusma ile idame kürlerini atlatiyoruz. Sen de o aşamalara gelecek, cocugunla keyifli zamanlar gecireceksin. İlk gunler resmen tepemden aklimin kacmak uzere oldugunu hissetmistim. Nefes bile alamiyor, her sabah Allahim tamam bitsin bu kabus biri yanlis yapmisiz oglunun hicbirseyinyok desin diye bekledim. Ustelik ben evde Berrasu kadar diger cocugumu birakmak zorunda kaldim. Cocugum hastaligina mi oteki cocugumdan koparildigima mi alisayim. Ne oluyor biliyor musun? Bu cocuklar o kadar hizli buyuyorlar ki sen onlarin yaninda cocuk kaliyorsun. Hastanede goreceksin. Losemili cocuklar hep daha akilli, farkli cocuklar.
    Hepimize kolay gelsin, Allah cocuklarimiza sifa versin, bize onlarin tekrar mutlu ve saglikli gunlerini gostersin. Amin.

  5. Bahar Says:

    İnşallah Ülkü. Allah şifa versin. Berrasu ve sen hiç aklımdan çıkmıyorsunuz. Berrasu’yu çok çok çok öpüyorum. Dualarımız sizinle.

  6. Işıl Says:

    Ülkü, gozyaslarıyla okuyorum yazdıklarını. Allah sana güç sevgili Berrasu’ya acil sifalar versin, surekli aklımdasınız, tez zamanda cok acı cekmeden atlatacak Berrasu bunu, hep beraber gorecegiz.

  7. Sukran Says:

    Sevgili berrasu. Yasadigin her seyi unuttugun oyle guzel bir omrun olsun ki insallah annen bile yoksa biz o gunleri yasamadik mi desin. Hep kalbimde aklimdasin. Opuyorum guzel kiz.

  8. Nazife Says:

    allah yardımcınız olsun dualarımı gönderiyorum size çok iyi olacak merak etmeyin, allaha emanet olun

  9. Recep Bayram Says:

    Dualarımız Berrasu ile; Rabbim Şafi ismi ile nazar etsin inşaallah.

  10. semra Says:

    Rabbim acil şifa versin dualarımız sizinle..

  11. Özge Öztürk Çandır Says:

    Okuduğum ilk günden beri sürekli aklımdasınız. Günün her saati hem de… Dualarım hep sizinle…

  12. Yonca Köse Says:

    Çok zor zamanlar… Ama insallah en zorları bu olsun, tedaviniz su gibi aksın. Dualar sizinle.

  13. afacanikizler Says:

    Allahım biran evvel şifasını versin sizede güç kuvvet versinki evladınıza verimli olabilesiniz çok geçmş olsun

  14. Oz Says:

    Allahım yardımcınız olsun her an dualarimizdasiniz

  15. cicikanworldnihal Says:

    canım her gece sizin için kızımla dua ediyoruz Rabbim meleklerin dualarını kabul eder inşallah hepimizin evladı var çok zor bir durum biliyorum ama geçeceğin iyileşiğinize gönülden inanıyorum kızım 4.5 yaşında öyle içten dua ediyor ki sizin için Rabbim hepimizin evladına sağlık versin BERRASU ya acil şifalar eylesin

  16. A.Serpil Berk Says:

    Allah yardımcınız olsun. Herşey su gibi kolayca aksın gitsin inşallah. Sakin, huzurlu ve her anınız şifa olsun . Geçmiş olsun.

  17. Gulten Says:

    Benim de hep aklimdasiniz. Ruya gibi gelip gecicek inanin. Ailenizden kabul edin numaram sizde var. Ne yemek isterse ne lazimsa yapip getireyim. En kucuk bi mutluluga vesile olmak yeter inanin. Dualarimiz hep sizinle. Kizimi oper koklarken garip bir huzun var icimde. Butun anneler saglikla kucaklasin insallah cocuklarini. O kadar guzel bir kiziniz var ki, umarim en kisa zamanda donun evinize.

  18. Recep Bayram Says:

    Facebook sayfamızda (PENFA) ” Anadolu Yakasında bir hastaneye kan için bizi yönlendirebilirseniz grup olarak kan vermeye gidebiliriz” notu düştüm. 0535 611 39 75
    Rabbim güzel meleğinizi korusun.

  19. Sel yav Says:

    İnşallah yavrumbenim inşallah, o kadar istiyoruz ki bir an önce mutlu olun

  20. Batuhan & Beyzanur Göksoy Says:

    Duyduğumuz andan itibaren sizin kadar üzüldük . Dualarımız sizinle . Allah şifalar versin . Merak etmeyin daha Gündüzbeye gelicek ve hep birlikte gene oynayacağız inş. Hayırlı şifalar . Bol sabırlar . 😦

  21. gonul Says:

    ülkü hn sosyal paylaşım sitelerinde kan gönüllülerine üye olun size çok yardımcı olurlar trombosit için çünkü bizde sizin yaşadığınız o duyguları yaşadık geçtiğiniz yollardan geçtik hala insanları ilik tarama için yönlendiriyorum..inşallah kuzunuz kurtulur bir an önce

  22. yalçın Says:

    allah saglıklı günler versin.


Yorum Yapın

