Kan bağışı …

Evimizde bir an olsun oturmadan hep tatlı bir telaş içinde gezip dolaşan kızım şimdi kolunda serumu ile küçücük bir yatağa sığıverdi. Bir oyun parkıyla asla yetinmeyen üç, dört parkı gezip oynayan kuzum kimbilir daha ne zaman bir parkta oynayacak….

Üzülüyorum, hala içim yanıyor. Ama burada  bir köşeye oturup üzülme lüksüm bile yok kızıma yardımcı olmak zorundayım. Dışarıdaki dostlarımın duaları sayesinde ayakta kaldığıma inanıyorum.

Kızımın tanısı AML 3. Nelere ihtiyacımız var?

1. Kuzumun kan grubu (O RH Pozitif). Acil taze kan (tronbosit) için kızımla kan grubu aynı olan ve acil gerektiği anda Cerrahpaşa Tıp Fakültesine gelip kan vermek isteyen gönüllülere,

2. Kan grubu ne olursa olsun Cerrahpaşa Tıp Fakültesine gelip kan verecek ve kan verdiğini belirten kan bağış kartını bize verecek gönüllülere ihtiyacımız var. Bizim adımıza ne kadar çok kan bağışında bulunulursa, kan ihtiyacımız olduğu anda en kısa sürede kan alabilme hakkımız ortaya çıkıyor.

3. Bol bol duaya ihtiyacımız var.

Pazartesi günü (sabah)  ilk defa kemoterapi alacak. Kuzuma göndereceğiniz dualarınıza ve güzel enerjinize ihtiyacımız var…

NOT:

Kan Vermek İçin Aranan Şartlar Nelerdir ?

1-) Kendini iyi ve sağlıklı hissetmek.

2-) 18 Yaşını Doldurmuş olmak , 55 yaşının altında olmak( 19 undan gün almak ).

3-) 3 Ay içinde kan vermemiş olmak.

4-) 1 Ay içerisinde Diş Operasyonu ( Diş Çekimi, Diş Protez Vs. ) olmamış olmak.

5-) 24 Saat içersinde Alkol almamış olmak.

6-) 1 Sene içersinde uyuşturucu kullanmamış olmak.

7-) 6 Ay içerisinde Lokal Anestezi ( Bölgesel Operasyon Örn: Burun Operasyonu) gerektirecek bir operasyon geçirmemek.

8-) 1 Sene içerisinde Genel Anestezi gerekecek ameliyat olmamış olmak.

9-) 1 hafta içersinde Belirli ilaçları Kullanmamış olmak ( Not: Liste çok geniş olduğu için bu ilaçların türevlerini burda yazamıyorum ayrıntılı bilgi için doktorunuza başvurunuz… )

10-) 1 Sene İçerisinde Tetonoz,Kuduz Aşısı Olmuş olmamak.

11-) 1 Ay içerisinde aşı olmuş olmamak.

Kaynak: http://www.tibbiyardim.com/

12-) Kalp hastalığı riski bulundurmamak.

14-) Bir yıl içinde Kolonoskopi ( Makattan alet yardımıyla muayene ) olmuş olmamak.

15-) 1 yıl içerisinde aktif iyot tedavisi almamak.

16-) Şüpheli Cinsel ilişkiye girmemek.

17-) Metobolik bir hastalığı bulunmamak.

18-) Son 1 Yıl içerisinde Kan Transfüzyonu almış olmak

19-) Son 1 yıl içerisinde Dövme/ Akapuntur Yaptırmamış olmak.

20-) Son 1 yıl içinde sıtma geçirmemiş olmak.

21-) 60 kilonun üstünde 120 kilonun altında olmak.

22-) Kan verebilecek damar problemi olmamak.

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , . 79 Comments »

79 Yanıt to “Kan bağışı …”

  1. UguR Says:

    Kan bağışı HAYAT KURTARIR

  2. neslihan Says:

    merhaba cok cok gecmis olsun rica etsem soyadınızı verebilir misiniz . kan grubum tutmuyor ama en azından kart icin bagısta bulunmakisterim. umarım en kısa sürede bu zor gunleri atlatırsınız. neslihan akdere

  3. Fatma Says:

    Çok çok geçmiş olsun, dualarımız sizinle, Berrasu iyileşecek inşallah. Kan bağışıyla ilgili burada verdiğiniz gmail adresinize mail attım, maillerinize göz atmaya zamanınız olur mu bilemiyorum fakat kan bağışı ve sonrasında size kartı nasıl ulaştırabileceğimizle ilgili iletişim adresi sormak istedim.
    Tekrar geçmiş olsun
    Fatma

    • CocuklaGezerizBiz Says:

      Fatma hanım kan kartlarını Cerrahpaşa hastanesinde çocuk onkolojiye geldiğinizde BerraSu’nun annesi “ülkü emeksiz üstünyıldız”‘ın annesine vermek istiyorum dediğinizde annesine haber veriyorlar. Kan çok ihtiyaçları var. Cumarteside sabah birkaç arkadaş gideceğiz bol destek lazım ve kan vericisi

      • Fatma Says:

        Tamam çok teşekkür ederim, kardeşim yarın uğrayacak inşallah.

        • CocuklaGezerizBiz Says:

          tşk ilginiz için

  4. cicikanworldnihal Says:

    Rabbim acil şifalar eylesin benim de kızım var yazdıklarınızı okuduğumda kendim yaşıyormuş gibi oldum siz destek için yazınızı paylaşacağım inşallah bir yerden bir şekilde destek olabilirim Berracığım iyileşecektir Allah’ım acil şifalar versin

  5. asime Says:

    Allah’tan acil şifa diliyorum yavruna. Daha yeni bize de kan lazım oldu, gerçekten çok zor. Ben düşük yapmıştım, o yüzden veremiyorum bi müddet daha 😦 Eşimin de kan değerleri düşük çıktığından verememişti. Ama bi araştırayım canım, elimizden bi şey gelir inşallah…

  6. Derya Says:

    Kan gurbum uyuyor ama bir kac kirter uymuyor…. ve ben Malesef Yurtdisinda yasiyorum, yoksa seve seve yardimci olmak isterim… Acil sifarlar diyliyorum kücük pirenseinize! Dualarimiz sizinle!

  7. mehmet ali eker Says:

    hanfendi ALLAH yardımcınız olsun.bende 2007 yılında lösemi hastalığna yakalanıp 100 gün hastahanede yatıp yaklaşık birbuçuk yıl süren tedavi döneminden sonra yine çalışmaya 2009 yılında başladım.lütfen güçlü ve sabırlı olun.temizliğe çok dikkat edin.enfeksiyon kapmamak için hijyen çok önemli.ALLAH tez zamanda ŞİFA verir inşallah.

  8. nilüfer Says:

    merhaba eşimin ve benim kan grubu uyumlu, telefonumuzu mail atabilirim isterseniz acil bir durumda gelmek üzere veya gidip sizin adınıza kan bağışında bulunabiliriz?

    • CocuklaGezerizBiz Says:

      *** 0RH+ Trombosit vericileri “nuranevren@gmail.com” ‘e mesaj atıp iletişim bilgilerinizi veriyorsunuz ihtiyaç olduğunda aranıyorsunuz Trombist verilmesi birkaç saatlik bir işlem.. Trombosit vericileri kan vermemeli..(Bu verici tablosu düzenli olarak aileye iletiliyor)

      *** Kan verecekler (kan grubu fark etmiyor) Cerrahpaşa kan merkezine gitmeli hafta içi 15 hafta sonu akşam 10′a kadar açık kan verme belgesini alıp Cerrahpaşa içindeki Çocuk Onkoloji birimine gidiyorsunuz “Berrasu’nun annesi Ülkü Emeksiz Üstünyıldız’la” görüşeceğim kan belgesini teslim edeceğim dediğinizde Ülkü’ye haber veriyorlar…

  9. filiz tandırcıoğlu Says:

    çok geçmiş olsun,bu hastalığı bilirim çok yakından tanık oldum.bizim hastamız iyileşti inşaallah sizin kızınızda tez zamanda kurtulur.Kan grubum uygun ama Ankarada yaşıyorum burdan yapabileceğim birşey olursa seve seve …

  10. Betül Says:

    Hangi gün ve saatlerde kan bağışı yapılabiliyor, devlet hastanesi olduğu için soruyorum. ve bağış kartını size nasıl ulaştırıyoruz.

    • CocuklaGezerizBiz Says:

      *** 0RH+ Trombosit vericileri “nuranevren@gmail.com” ‘e mesaj atıp iletişim bilgilerinizi veriyorsunuz ihtiyaç olduğunda aranıyorsunuz Trombist verilmesi birkaç saatlik bir işlem.. Trombosit vericileri kan vermemeli..(Bu verici tablosu düzenli olarak aileye iletiliyor)

      *** Kan verecekler (kan grubu fark etmiyor) Cerrahpaşa kan merkezine gitmeli hafta içi 15 hafta sonu akşam 10’a kadar açık kan verme belgesini alıp Cerrahpaşa içindeki Çocuk Onkoloji birimine gidiyorsunuz “Berrasu’nun annesi Ülkü Emeksiz Üstünyıldız’la” görüşeceğim kan belgesini teslim edeceğim dediğinizde Ülkü’ye haber veriyorlar…

      Kan bağışı ile ilgili teslim edilen belge yeterli değil lütfen bunun çoğaltılması gerekli Cumartesi birkaç arkadaş ile sabah 10da Cerrahpaşada olacağız..

      Katılabilenleri bekleriz..

  11. CocuklaGezerizBiz Says:

    Cerrahpaşa Kan merkezi hafta içi 15 hafta sonu ise akşam saat 10a kadar kan alıyormuş.. Kan merkezi bahçenin hemen içinde imiş. 0Rh+ Trombosit verebilecekler lütfen “nuranevren@gmail.com” arkadaşımıza iletişim bilgilerini verebilirse oradan çağrılacaklar. Trombosit verecek “0RH+” vericileri kan vermemeli …Diğer gruplar ise Kan verebilir Kan kartlarının aileye teslim edilmesi çok önemli.

  12. Aslıhan Salamcı Says:

    Cok gecmis olsun, Allah yardımcınız olsun. Bildiğim kadaıyla hepatit b tasıyıcısı da olmamak gerekiyor kan verebilmek için. Bu da önemli .

  13. seda Says:

    Şehir dışından bağış yapabiliyormuyuz?

    • CocuklaGezerizBiz Says:

      Şu an ulaştırlamıyor bildiğim kadarı ile tşk

  14. Pelin Says:

    Ben verebilirim ülkü abla kanım uyuor.koşullarada uyuyorum.iletişim için mail atıyorum şimdi istediiniz mail adresine

    • CocuklaGezerizBiz Says:

      Bilgiler aşağıda tşk
      Kan vermek ile ilgili özelden dönüşler olmuştu bilgilendirmek amaçlı yazıyorum,

      *** 0RH+ Trombosit vericileri “nuranevren@gmail.com” ‘e mesaj atıp iletişim bilgilerinizi veriyorsunuz ihtiyaç olduğunda aranıyorsunuz Trombist verilmesi birkaç saatlik bir işlem.. Trombosit vericileri kan vermemeli..(Bu verici tablosu düzenli olarak aileye iletiliyor)

      *** Kan verecekler (kan grubu fark etmiyor) Cerrahpaşa kan merkezine gitmeli hafta içi 15 hafta sonu akşam 10’a kadar açık kan verme belgesini alıp Cerrahpaşa içindeki Çocuk Onkoloji birimine gidiyorsunuz “Berrasu’nun annesi Ülkü Emeksiz Üstünyıldız’la” görüşeceğim kan belgesini teslim edeceğim dediğinizde Ülkü’ye haber veriyorlar…

      Kan bağışı ile ilgili teslim edilen belge yeterli değil lütfen bunun çoğaltılması gerekli Cumartesi birkaç arkadaş ile sabah 10da Cerrahpaşada olacağız..

      Katılabilenleri bekleriz..

      Katılabilecek olanlar bana dönebilir esraer75@gmail.com

  15. önceanne Says:

    Sevgili Ülkü, Sana bir sürü şey diyecekler: Senin güçlü olman lazım. Senin gibi bir annesi olması büyük şans. Dualarımız seninle. Üzülme geçecek. Olumlu düşün vb. Sen bunları duydukça içinden ‘kolaysa gel de sen bunları yap’ diyeceksin. Kimse seni anlamayaz. Ailen bile. Evet çoooook üzülürler, senin bir kelimenle koşar dünyanın öteki ucundan imkansızı bulur getirirler ama anlayamazlar. Ama sonra ne olur bilir misin? Yaşanabilecek en zoru görünce kaya gibi olur insan. Bu işin en zoru en başıdır. Nereden mi biliyorum? Ben de bir AML annesiyim. Yazdıklarını tam bir yıl önce bu zamanlarda ben de yaşadım. Evladımın herşeyini dört dörtlük yapmaya çalışırken, bırak okul başarısını, duygusal zekasının gelişmesi için yurt dışından kitaplar getirir, yaz aylarındaki kamplarını planlarken çocuğun lösemi dediler. İnsan en çok sahiplendiğinden sınava girermiş!!! Ağlamana bile zaman vermiyorlar. Eve gidip pijamanı getiriyor, hayatını oracıkta donduruyorsun. İlk bir buçuk ay yemek bile yemedim. Sabahları uyanıyordum ; olamaz yine uyandım, bugun nasıl gececek diyordum. Ancak bugün manzara çok daha farklı. Hadi gidip bi kemo alıp gelelim diyor, yolda şakalaşıyor, taburcu olup eve dönerken evde ilk yemeğimizin ne olacağına karar veriyoruz.. Yatış günleri için önceden hazırlanıyor, seyredilecek filmleri, kitapları seçiyoruz.. Hastanenin kapısından bacasına kadar herkesi tanıyor herkesle selamlaşıp şakalaşıyoruz.
    Yani sen de alışacaksın sevgili Ülkü. Ancak alışana kadar istediğin kadar ağla. İçini boşalt. Kimseyi dinleme. Böyle bir durumda ağlamayacaksan ne zaman ağlayacaksın? Hakkındır. Zehrin aksın, çıksın gitsin bünyenden..
    Yeni hayatında pek çok kısıtlar olacak ki bunlar hakkında sana seve seve bilgi vermek isterim. Bu işte tedaci kadar bakım da önemli. İlk hastane çıkışı özellikle çok önemli. Lütfen çekinme ve benimle temasa geç. Bu bir bayrak yarışı. Koridorlar, yataklar aynı ama yüzler isimler değişiyor. İlk dört ay dayan. Sonra hakikaten hayat daha kolay olacak. Evde kahvaltının, kendi mis kokulu çarşaflarının kıymetini daha iyi varacak, ufacık şeylerden acayip mutlu olacaksın. Veee saçma sapan şeylere kafayı takanları görünce ‘ Hey Allahım. İyi ki beni uyandırdın. Ben şimdi hayatın anlamını anladım’ diyeceksin. Seni içtenlikle kucaklıyorum. Sevgilerimle,

    • neslihan adana Says:

      Ne diyeceğimi şaşırdım.Allah sabır versin kimseye bu durumları yaşatmasın. Rabbim tez şifa versin.Ağlamak ne kelime ben uzaktan biri olarak bile gözümdeki yaşı tutamıyorum.Ağlamak insanı güçlendiriyor.Çaresizliğinizi bir nebze yenersiniz inşallah.Ben adanadayım ne yardımım dokunabilirse söyleyin elimden geleni yapayım

  16. melih Says:

    Cerrahpaşa Çocuk Onkolojide Stajer Psikolog olarak görev almıştım 3.sınıf öğrencisi iken. Serviste bir çok çocuk tedavisini olup çıkıyordu. Önemli olan yıkılmadan hastalıkla mücadele edebilmekti. Her sabah servisi dolaşıp hastalara ve hasta yakınlarına moral vererek güne başlayan ben, her iyileşen çocuğu gördüğümde aşırı derecede mutlu oluyordum. Bu mutlu olduğumuz çocuklardan biri de sizin çocuğunuz olacak Allah’ın izniyle. Dualarınızı eksik etmeyin yeter. Her şey güzel olacaktır.

  17. Almira Byr Says:

    yolun sonunda ışık var…o yolu tamamlamak biraz zaman alacak…hep derler ya hayat dikenli bir yol diye bu kez dikenleri fazlasıyla batacak.. ama biz o dikenleri hep beraber temizlicez..merak etme yengem herşey çok güzel olacak… sizi çok seviyorum…ayrıca acil kan lazım olduğunda verecek kişiler var…

  18. Elif Deniz Ay Says:

    Size nasil ulasabilirim?

    • CocuklaGezerizBiz Says:

      *** 0RH+ Trombosit vericileri “nuranevren@gmail.com” ‘e mesaj atıp iletişim bilgilerinizi veriyorsunuz ihtiyaç olduğunda aranıyorsunuz Trombist verilmesi birkaç saatlik bir işlem.. Trombosit vericileri kan vermemeli..(Bu verici tablosu düzenli olarak aileye iletiliyor)

      *** Kan verecekler (kan grubu fark etmiyor) Cerrahpaşa kan merkezine gitmeli hafta içi 15 hafta sonu akşam 10’a kadar açık kan verme belgesini alıp Cerrahpaşa içindeki Çocuk Onkoloji birimine gidiyorsunuz “Berrasu’nun annesi Ülkü Emeksiz Üstünyıldız’la” görüşeceğim kan belgesini teslim edeceğim dediğinizde Ülkü’ye haber veriyorlar…

      Kan bağışı ile ilgili teslim edilen belge yeterli değil lütfen bunun çoğaltılması gerekli Cumartesi birkaç arkadaş ile sabah 10da Cerrahpaşada olacağız..

      Katılabilenleri bekleriz..

      Katılabilecek olanlar bana dönebilir esraer75@gmail.com

  19. Ugur Tufan Emeksiz Says:

    Hepinize yorumlarınız, dualarınız, kan bagısı ve desteginiz icin tesekkur ederim. Ben Berrasu’nun dayısıyım.
    Tedavi surecinde bize yardımcı olacagını dusundugunuz kitaplar, bilgiler, anılar da dahil olmak uzere iletilmesini istediginiz her konu icin bu bloga yazabilirsiniz, beni ve CocuklaGezerizBiz blogu sahibi Esra hanımı arayabilir veya email ile ulasabilirsiniz. Verdigi destek icin Esra hanıma da ayrıca cok tesekkur ederim..

    Ugur Tufan Emeksiz
    Cep tel : 0532 482 82 15
    email: emeksizugur@hotmail.com.tr ( hotmail.com dan sonra .tr var )


Yorum Yapın

