Berrasu’dan İnciler….Zıp zıp Zıplasana…

Berrasu kışın oyun parkındaki kaydıraktan başının üstüne düştüğünden beri kaydırağa çıkmıyordu. Arkadaşları Melis ve Oğuz’la gittiğimiz oyun parkında bu korkusundan kurtuldu. Arkadaşlarından cesaret buldu. Bir kaç gündür de meydanda kurulan ramazan alanındaki şişme oyun parkına gitmek istiyordu.

“Anneciğim ben artık korkmuyorum. Taaa en yükseklere kadar çıkacağım. Çok yükseklere zıplayacağım” diyerek kendini motive ediyordu. Bugün oyun alanına götürdük. Çok heyecanlıydı. Şişme oyun alanına girdiği anda;

– Anneciğim bu çok sallanıyor…

– Anneciğim ben düşer miyim?

– Babacığım elimden tut çok yükseklere zıplayacağım.

Bütün bu konuşmalar yapılırken kenardaki babasının elini tutuyordu. Bir iki zıpladı. Sonra başladı sorularına:

– Bu oyun alanı nasıl şişiyor?

– Ne kadar şişeceğini nasıl biliyorlar?

– Bak bu bir plastikten yapılmış ya patlarsa?

– Balinanın topunun ne kadar şişeceğini nereden biliyorlar? Ya çok şişerde patlarsa?

– Balinanın beni taşıyıp taşımayacağını merak ediyorum.

– ….

Yavrum sende (şu tepeye kadar tırmanıp yan yatarak kayan çocuklar gibi abuk sabuk olmasada) çık kaysana kaydıraklardan. Sende (oyun alanını patlatacak gibi zıplayan çocuklar gibi olmasada) zıplasana şu oyun alanında. Bak bir etrafına hiç bir çocuk oyun alanının şişirme mekanizmasını, ne kadar hava kullanılacağını sormuyor ve merak etmiyor.  Ya çocuğum zamanının dolup dolmadığını merak etmeden zıplasana sende milletin çocuğu gibi… gibi düşünsemde aramızda geçen konuşma daha farklı oldu.

– Ben yine korktum anneciğim – babacığım… (deyince üzüldük.)

– Geçen seferden daha cesurdun, uzun süre parkın içinde zıplayarak güzel zaman geçirdin. (dedik cesaretini kırmamak için.)  

– Ama tepelere çıkıp kayamadım.” deyince

-Bir daha ki sefere tepelere tırmanıp kaymaya çalışacağını düşünüyoruz” dedik.

NOT: Biz senin yaşadığın korkuyu anlıyoruz birtanem. Berrasunun korkularının kalıcı olmadan atlatması için ulaşabileceğim birçok kaynaktan bilgi almaya çalışıyorum. Bugünlerde “çocuğunuzun korku probleminin gidermek için 55 öneri” kitabını okuyorum. Çocuğumuzun korkularına nasıl anlayış göstereceğimizi ve oyun yolu ile korkularla nasıl başa çıkılabileceğimizi anlatan bu kitabı bitirir bitirmez paylaşacağım.

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

