Sakar Cadı Vini’nin Dev Balkabağı …

“Sakar Cadı Vini” ismiyle takip ettiğim bloglarda sık sık karşılaşmaya başlamıştım. Kitabı merak ediyordum ama isminde cadı kelimesi geçtiği için Berrasu’nun beğenmesi konusunda birazdan biraz fazlaca tereddütüm vardı. Ne de olsa Berrasu palyaçolardan, çizgi filmlerde çıkan cadılardan (Little Einstein’ın bir bölümünde cadı  var) korkuyordu.

Haziran ayında arkadaşı Ece’nin anaokulu gösterisine gittik. Ece’nin gösteride bir çok farklı kıyafette rolü vardı. Ama özellikle palyaço rolü ve palyaço dansı Berrasu’nun çok ilgisini çekti. Peruk ve kıyafetlerle palyaço olunduğunu Ece’yi palyaço kostümüyle görünce anladı. Hele hele Ecoşumuzun poposunu sallayarak yaptığı dans çok hoşuna gitmiş olmalı ki sık sık Ece gibi dans ederken yakaladım kendisini. Hazır ortam biraz yumuşamışken konuya uygun bir kitap alayım diye düşündüm.

Acaba nasıl tepki verecek diye epey çekinerek Sakar Cadı Vini’nin Dev Balkabağı kitabını aldım. Kadıköy İşbankası Yayınevi yöneticileri de Sakar Cadı Vini serisinin çok sattığını hatta daha büyük yaş grupları ( 12-13 yaş) içinde kitaplarının basıldığını anlattılar.

Eve gelince kitabı büyük bir süpriz olarak anlattım. Çok komik bir cadı kitabı aldığımı ama bu cadının çok sakar olduğunu anlattım. “Hayır cadı kitabı istemiyorum” deyince çok üstelemedim. Kitabı hediye paketinden çıkardım. Kitabın üst kapağındaki “komik siyah kediyi görmeni isterdim bakmak ister misin?” diye umursamaz şekilde sordum ve çok az gösterdim. Kediyi görmek için göz ucu ile baktı. “Kitabın içinde de komik siyah kedi var” diyerek yavaş yavaş kitabın sayfalarını açtım. Her sayfada da Cadı Vini’nin komik tiftik tiftik saçlarından, dağınık pasaklı evinden, uyumsuz çoraplarından, beceriksiz abrakadabralarından azcık azcık bahsettim.

Henüz kitabı okumadan çizimleri dikkatini çekti. Her yerden sarkan örümcekler, dolaplardan çıkan fareler, bahçedeki salyangozlar, yemeklerin içinden çıkan kurtcuklar, dev sebzeler çok ilginç geldi. Çünkü şimdiye kadar okuduğumuz bütün kitaplardan çok farklıydı görselleri. Bütün kitaplarımızda bir sadelik ve düzen vardı. Sakar Cadı kitabının her sayfasına defalarca baktıkça yeni bir şey görme ihtimalin var.

Bu kadar dağınık bir ev, uyumsuz giysiler, tuhaf hareketler, her yerden çıkan börtü böcek hem tuhaf hem de komik olabiliyormuş. Kısaca bir uyum sürecinden sonra kitabı okumama karar verdi. Sonuç mu? Çarşıda kurulan kitap standlarının birinden “Sakar Cadı Vini’nin Doğum Günü”  kitabını alacak kadar çok sevdi.

Sakar Cadı Vini kocaman siyah bir evde yaşıyor. Pasaklı cadının bütün eşyalarıda siyah. Üstelik peşinden ayrılmayan kedisi Vilbur’da siyah.

Kahramanların komik tavırları o kadar güzel çizilmiş ki okurken çizgi film izlermiş gibi hissediyorsun. Her sayfada yazıdan daha önce resimleri incelemek istiyorsun. Üstelik her okuyuşta resimlerdeki başka ayrıntıları görüyorsun.

Sakar Cadı Vini’nin Dev Balkabağı

Brokoli, karnabahar, bezelye, havuç, patates ve ıspanak yemeye bayılıyor Vini. Kedisi Vilbur’la birlikte siyah süpürgesine binip sebze pazarına gidiyorlar. Ama en sevdiği balkabaklarını ve diğer sebzeleri alıp dönerken sorunlar yaşıyorlar. Aklına bir fikir geliyor. Bahçesinde sebze yetiştirmeye başlıyor. Sabırsız Vini sihir yapmaya karar veriyor. Vini her sihir yapışında sakarlığının kurbanı oluyor. Ve macera başlıyor…

Eğlenceli, ayrıntılı, çaktırmadan bilgilendirici bir kitap…

Sakar Cadı ile ilgili daha ayrıntılı bilgiye ulaşmak için birdolapkitap‘a tıklayınız

Sakar Cadı Vini’nin Dev Balkabağı

 Winnie’s Amazing Pumpkin
 
Yazar: Valerie Thomas
 
Resimleyen: Korky Paul
 
Çeviren: Bülent O. Doğan
 
Yaş grubu: 3+
 
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
 

NOT: “Sakar Cadı Vini’nin Patenleri”  Cadı Vini’nin kitaplarından daha farklı formatta  8-12 yaş arası çocuklara hitap edecek şekilde dört macerayı birarada barındırıyor… Çocuğunuzun bol renkli resimli kitaplardan daha az resimli bol yazılı uzun kitaplara bocalamadan geçmeyi sağlayacak okuma alışkanlığını kazanmasına destek olacak kitap olarak düşünebilirsiniz.

KİTAPLAR kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »
