Tatilimiz…

Bugün yazayım yarın yazayım derken günlerdir bloguma yazı yazamaz oldum. Hayat tüm hızı ile devam ediyor. Yazın keyfini, tatilin keyfini çıkarıyoruz. Berrasu’nun bütün kış hayal ettiği deniz tatilimizi bitirdik. İlk önce bir hafta sonu Tekirdağ Kumbağ’a gittik. Kumbağ Öğretmenler Kampı’nda kaldık. Marmara’nın dalgalı denizi Berrasu’yu çok çok mutlu etti. Berrasu, denizde Uğur dayısı ve anneannesiyle şakalaşıp eğlenceli zaman geçirdi. Bizim de  ellerimizden tutarak koca dev dalgalarla oyun oynadı… Kısa süreli ve keyifli bir tatildi.

Her yıl farklı yerlerde tatilimizi geçirmeyi severiz. Ama çocuklu bir aile olduğumuzdan beri tatilimizi hep aynı tatil köyünde geçirir olduk. Bu yıl da deniz tatilimiz için tercihimiz Burhaniye/Ören’deki mavi bayraklı denizi ve altın kumlu kumsalıyla Efem Holiday Resort oldu. İlk gittiğimiz yıl uzun yıllardır aynı tatil köyüne gelerek tatillerini geçirenleri görünce çok şaşırmıştım. Hele ki beş yıl, on beş yıl hatta otuz yıldır hep buraya geliriz diyenler bize çok enteresan gelmişti. Bizim de üçüncü yılımız oldu. Bakalım biz de o sayılara ulaşacakmıyız. Tatil köyünde tanıdıklarla karşılaşmak oldukça değişik oluyor.. Birçok anne- baba hatta çocuk “Aaaaa! Berrasu gelmiş” deyince bizim küçük hanımefendinin tatil köyünde epey popülerliği olduğunu anladım.

Hem denizde hem de büyükler havuzunda kollukları ile yüzen kızımı görmek beni çok mutlu etti.

Berrasu bol bol kumlarla oynadı. Arkadaşı Akın ile keyifli oyunlar oynadılar. Kendi oyuncaklarını paylaşmakta biraz zorlanıyorlardı. Ama bizim ufaklıklar biraz uyanık çıktılar. Berrasu ile Akın’ın aralarında geçen konuşmaya kulak misafiri oldum. Birgün başka arkadaşlarının yanına gidip çocukların gemi oyuncaklarını istediler ve alıp denize girdiler. Çocukları da “bize bakın” diye tembihlediler.  Akın’ın dedesi “çocuklar kendi gemizinizi niye almadınız o gemi sizin değil ki” dedi. Bizim uyanıklardaki cevap “ arkadaşlarımıza eşyalarını paylaşmayı öğretiyoruz. Eşyalar arkadaşlarla paylaşılmalı oynandıktan sonra geri verilir.” Pes yani… Sizi uyanıklar sizi… Paylaşmayı öğretiyorsunuz demek…

Denizde kendi kendine çok değişik oyunlar üretti. Benim çiçek olduğumu söylediği oyunu ve yaratıcılığı ise hoşuma gitti.

Eline sulama kabını alıp denize girdi. Benim oturmamı istedi. Oturdum. “Anneciğim sen bir çiçeksin ve ben seni sulayınca sen büyüyeceksin” dedi. Bu yaratıcılık karşısında onu neşelendirmekte benim boynumun borcu oldu. Bende denizden eller,mle kollarımla havaya bol bol su attım. Sulardan kaçan Berrasu neşelendikçe neşelendi. Özellikle onu ıslatmamam için Volkan’ın arkasına saklanıyordu.

Volkan’ın deniz yatağına da ana kız el koyduk. Berrasu üstüne oturdu. Ben de deniz yatağının kenarlarından tutarak hem kızımı tuttum hem de yüzdüm. Berrasu’da deniz yatağının üstündeki deliklere suları doldurup bana  yalancıktan yemek yaptı. Ben de yalancıktan yapılan yemekleri afiyetle yedim. Ama muzip kızıp yemeklere ya bol bol acı boca ediyor ya da hınzır malzemeler koyuyordu. Bana tuhaf malzemeli yemekler hazırlayınca bende ayaklarımla denizde köpükler oluşturup Berrasu’nun üstünü ıslatan köpük balığı oluyordum…

Tek sorunumuz Berrasu’nun her akşam eve dönme isteğiydi. Tatilin ilk gecesi ….. caddesi, …….apartmanındaki evimize dönmek istiyorum diye gece yarısına kadar ağladı. Aklına geldikçede eve dönme konusunda ciddi sorunlar çıkardı. Eve dönünce vatana gelip toprağı öpenler gibi odasına girdi her bir oyuncağıyla, eşyasıyla konuştu hasret giderdi.

Gelenekselleşen sıkıcı Ayvalık gezimiz dışında oldukça keyifli bir tatildi.

Eve dönünce hemen temizlik işlerine giriştim. Ev temizliğine gelen yardımcımız ayrıldığı için topla, yıkat, temizle, ütüle yerleştir işlerini yapmak zorunda kaldım… Bir daha ki tatile daha da az kıyafetle gitme kararımı kendi kendime tekrarlayıp durdum…

Tatil dönüşü hemen oyun grubu arkadaşları ile buluştuk . Anneler ve çocuklar çok keyifli bir gün geçirdik.

Yeni bir tatile kadar şimdilik evdeyiz. Berrasu ile yeni yeni kitaplar okuyup, aktiviteler yapmaya devam ediyoruz…

NOT: Kocaman bir teşekkür…. Tatile çıkmadan önce Berrasu’nun araba koltuğunun örtüsünü yıkadım. Örtüyü çıkartırken emniyet kemerlerini tutan aparatları örtüyü takarken kullanmak üzere çıkardım. Nasıl olduğunu anlayamadan s harfine benzeyen aparatlar kayboldu. Arabalı vapur biletimizi almışız. Ertesi sabah erkenden yola çıkmamız gerekiyorken yaşadığımız aksilik inanılır gibi değildi. Araba koltuğu ciddi bir konu, sonuçta çocuğumuzun güvenliği söz konusu. Römer yetkili servisi ITAMEKS’i aradım, kaybettiğimiz aparattan temin etmemiz mümkün mü diye sordum. Yetkili kişi aparatı kendilerinden temin edebileceğimi söyledi. Ama biz Anadolu yakasında servis Avrupa yakasındaydı. Motorlu kurye ile gönderme imkanları olup olmadığını sorunca on dakika içinde bana geri döneceklerini söyleyerek telefon konuşmasını bitirdik. Tam on dakika içinde yetkili kişi aparatları motorlu kurye ile bize gönderebileceklerini söyleyince dünyalar bizim oldu. Üstelik aparatlar için bizden ücret talep etmediklerini yalnızca motorlu kurye ücretini vermemizin yeterli olduğunu söyleyerek çok büyük bir jest yaptılar. İhtiyacımız anında bize yardımlarından dolayı RÖMER yetkili servisi ITAMEKS’ e ve çok teşekkür ederim.

NOT 2:  Kamp Dünyası‘nın haziran ayı deniz kampı Efem Holiday Resort’te yapılıyor. Çocukların ve gençlerin çok eğlenceli zaman geçirdikleri her hallerinden belliydi.

NOT3: Öğretmenevlerinin ve öğretmen kamplarının kapatılmaya başlanmasını kesinlikle doğru bulmuyorum…

GENEL kategorisinde yayınlandı. 2 Comments »

2 Yanıt to “Tatilimiz…”

  1. Devrim abatay Says:

    Bizde bu sene yine efem’e gittik ama karşılaşmadık demek ki 🙂 kulaklarınızı coookkk cinlattik :))))

    • ulku Says:

      Alışkanlık yaptı bu Efem bizde de… Biz de sizin kulaklarınızı çınlattık. Özellikle Ada’yı görelim istedik. Okula gitmek nasıl değişikliğe yol açtı mı? Ada’ya Berrasu’nun özellikle Ada ablayı sorduğunu iletirsiniz:))


Yorum Yapın

