Nice Mutlu Yıllara Ece Bebek…

Cuma akşam yatmasını hızlandırmak için ” Hadi hemen uyu yarın babaanneneye gideceğiz. Ece bebeğin doğum gününü kutlayacağız” dedim. Bu cümleden bir sürü nedenle başlayan sorular üretti.

Berrasu- Neden evlerinde kutlamıyorlar?

Anne – Onların evi uzakta, Ankara’ da. Uzaktaki evlerinde kutlarlarsa biz gidemeyiz o yüzden.

Berrasu– Neden babaannemin evinde kutluyor?

Anne – Çünkü onlar babaannenin evinde misafirler. Orda kalıyorlar.

Berrasu– Babaannem mi pastasını yapmış?

Anne – Hayır satın almışlar.

Berrasu– Nerden almışlar?

Anne – Gidince sorarız bilmiyorum.

Berrasu– Neyli pasta almışlar?

Anne – Bilmiyorum kızım, yarın sorarız.

Sorular bitti bu defa kendi kendine söyleniyor. Benim babaannemin evinde yapıyorlarmış. Hımmmm… Ben iyi geceler diledim, öptüm odadan çıkıyorum. Arkamdan bir ses “hımmmm!!! babannemde yapılıyormuş”…

Berrasu annneannesinin evinde tek torun ama babaannesinin evindeki dünyalar güzeli dört torundan biri. Maşallah kızlarımızın hepsi birbirinden güzeller. Dört yıl tek torun olma keyfini süren Almira bir hafta arayla doğan Berrasu ve Yağmur’la tahtını paylaştı. Kıskanmadı mı? Kıskanmaz olur mu hem de ne kıskançlık. Özellikle Yağmur’u. Çünkü Tuğba Teyzesini paylaşmak ona çok zor geldi. Bir yıl önce Ece’nin de aileye katılması ile  dört dünya güzeli torun tahtını paylaşmaya başladılar. Henüz birbirlerini kıskanmaları çok normal. Ama yıllar içinde birbirlerinin can ciğer kuzu sarması kuzenler olacaklarına eminim.

Berrasu cumartesi sabah erkenden uyandı. Benim Ece bebeğe resim yapmam gerekiyor diyerek başladı ona resimler yapmaya. Yaptıklarının içinden birini hediye paketi yaptı. Kendi kıyafetlerini seçti. Son anda balo kıyafetini giymek istedi. Onları yanıma alırım dedim krizi kolayca atlattım. Doğum günü konsepti kraliçe olmakmış. Kapıda kraliçe tacımızı taktık. Bazı misafirler taç takmakta zorlandı gibi hissettim. Benimki şıp diye oturuverdi başıma. Eeee insanın ruhunda kraliçelik olunca taçta hemen duruyormuş bunu ispatladım. Berrasu’nun gözü tahtımda olsa da her kadın gibi ben de kendi evimin kraliçesiyim.

Doğum günü masası görülmeye değerdi. Emek çekilip hazırlanmış bütün ikramlardan bir lokma bile olsa tadarım. İkramların herbiri birbirinden lezzetliydi. Hazırlayan herkesin ellerine sağlık.

Berrasu pasta kesimininden önce oldukça sabırsızdı masada  yerini alan ilk kişi oldu. Saatler öğleden sonrayı bulunca minik kızımın uykusu bastırdıkça ağlamak için bahaneside o kadar çoğaldı. Doğum günü hazırlıkları itina ile yapılmıştı. Bütün misafirlere taç takıldı, çocuklara kaynana dili dağıtıldı, evin içi balonlarla süslemelerle süslenmişti. Ama Berrasu hanımefendi önce doğum gününde neden pinyata yok diye küçük çaplı sorun çıkardı. Bizim kızın değişik kutlama adetleri var. Yılbaşında ökse otu, kütük pasta ister, doğum gününde pinyata ister…Neyse ki bu krizi çabuk atlattık.  Bütün çocuklar pastanın mumlarını defalarca neşeyle üflediler.

Berrasucuğum kaç gündür bu doğum gününü beklemesine rağmen uykusu iyice gelince televizyonda program (çizgi film) izlemek istiyorum diye ağlamaya başladı . Bu kriz beni sinirlendirecek kadar uzadı. Neyse sonrasında anneannesi, babaannesi de ikna edici konuşmalar yaptılar, ben de karnını doyurdum sakinleşti. Evin içinde birçok çocuk olunca kavga eksik olur mu, olmaz.

– Çocuğun biri eline bir oyuncak alıyor anında diğer çocuklar da onu istiyor…

– Yerde emekleyen çocukların üstünden atlayan, koşan çocuklar…

– Bir yaşın altındaki çocukların önüne getirip minnacık oyuncakları boşaltan çocuklar…

– Elindeki güzelim balondan farklıymış gibi bende …. renkli balon istiyorum diye ağlaşanlar…

– Yeni oyuncak mikrofona pil takıldıktan sonra şarkı söyleme kavgası yapanlar…

Büyükler bir taraftanda neşeli muhabbetlerini yaptılar , ikramları yediler, diğer taraftan minik çocukları tehlikelerden korumaya çalıştılar, bütün anlamsız kavgalara çözümler buldular. Bütün gün süren doğum günü misafirliğimizi akşam yemeğinde de devam ettirdik. Volkan’da  (kocacığım) iş çıkışı gelerek Ece’nin doğum gününü kutlayıp, ikramlardan nasibini aldıktan sonra eve döndük.

Ececiğim doğum günün tekrar kutlu olsun. Ömrün ailenle, sevdiklerinle sağlıklı, bereketli, huzurlu geçsin. Nice mutlu yıllara… Yavrularının mutlu gününü bizlerle paylaşan ve çok güzel bir gün geçirmemizi sağlayan Tuğba ve Ali’ ye, evinin kapılarını her zaman hepimize sonuna kadar açan Şerife anne ve Ferhat babaya da teşekkürler…

İkinci çocuğunun bir yaşına girmesinin mutluluğunu eşi Ali, kızı Yağmur, bütün ailesi ve sevdikleriyle kutlayan Tuğba günün sonunda hala ana kraliçe edasıyla etrafına neşe saçıyordu…

Dün aynı zamanda hıdırellezdi. Eve dönerken (bir gün önceden hıdırellez kutlamasını birlikte yapma planı yaptığımız) annemin komşusunu da aldık. Bizim evin karşısındaki parktaki gül ağaçlarının altına dileklerimizi diledik. Berrasu ne yaptığımı sordu. Taşlarla en istediğim dileğimin şeklini yapıyorum dedim. Hemen kendine bir taş aldı ve “bir sürü pudingim olsun”diyerek yüksek sesle dileğini diledi. Evde küçük kaplara mercimek, şeker, bulgur gibi yiyecekelr koydum. Kavanozların kapaklarını açık koydum. İnanca göre hıdırellez gecesi yeryüzünde buluşan Hızır ve İlyas a.s bereket, yardım getirirmiş. Sabah erkenden gül ağacı altına koyduğum paramı da aldım cüzdanıma yerleştirdim. Allah herkesin evine sağlık, huzur ve bereket versin…

(NOT: Pazartesi günü babaannesi bize gelince hafta sonu Ece’nin doğum günü olduğunu söylemiş. O gece saat sekizi geçiyordu bu gece benim doğum günümü kutlayın diye kıskandığını belli etti. Zaten canımız tatlı istiyordu babası ile gittiler pasta alıp geldiler. Hanımefendi koskoca bir pasta seçmiş. Üç kişi yalancıktan Berrasu’ya doğum günü yaptık. Yalandan bile olsa doğum günün kutlu olsun birtanem…

İnsanoğlu ilk yaşlarında yılda birkaç defa doğum günü kutlar. Yılda birkaç yaş büyümeye çalışır. Biran önce on sekiz yaş gelsin istersin. Yirmilerde ne olduğunu anlamazsın. Bir bakarsın otuzlu yaşlardan bahsediyorsun. İşte otuzdan sonra da iki üç yılda bir, bir yaş ilerlersin. Allah insanlara baş büyüklüğü değil, yaş büyüklüğü versin…)

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

