Berrasu’dan İnciler… Evde Rekabet Var…

Kızımla aramızda bir rekabet var. Dünyanın en güzeli olma yarışındayız. “Koca kadın çocukla çocuk mu oldun” dediğinizi duydum.  Ayrıca sen kim dünya güzeli olmak kim diye içinizden geçirdiğiniz de hissettim.

Doğduğundan beri Berrasu’yu (maşallah de) dünya güzelim diye seve seve kızı iyice havaya sokmuşuz.

Giyindikten sonra “nasıl oldum?,  güzel oldum mu?” diye sorarım. Ya da “aaa güzel oldum” diye söyleyince bizim kızın kıskançlık damarları kabarıyor. Hemen hemen hergün de cevabını değiştirerek beni demorize etmeye çalışıyor.

– Annecim o kolye pek yakışmamış bence bu fuayı (fuları) takmalısın. (Hiç üşenmeyip dolaptan  o günkü kıyafetime en uyumsuz fuları bulup getiriyor.)

– Annecim bence biraz güzel olmuşsun ama biraz.( Birazı duymadımsa diye bir daha duyuruyor.)

– Annecim al bu ayakkabıyı giy.( Kesinlikle en uyumsuz ayakkabıyı bulup özellikle getiriyor.)

– Annecim çok komik olmuş saçların.

– Al bu ruju sür elindeki ruju sürme annecim. (Tesadüf mü acaba yine uyumsuz bir ruj bulup getirdi.)

Her seferinde teşekkür ediyorum fikrini söylediği için dedikten sonra; “ Bence ben çok güzel oldum çünkü ben çok güzelim” deyip onu zıvanadan çıkaran cümleyi kuruyorum. İşte o zaman hemen içindeki gerçeği çıkarıyor.

– Sen güzel değilsin çünkü ben güzelim.

– Sen en güzel değilsin çünkü ben en güzelim.

Tabi bu noktada bende altta kalmıyorum hemen kendi güzelliğimi övmeye başlıyorum.

– “Ayna ayna söyle bana var mı benden güzeli bu dünyada” diye öylesine sesleniyorum ortaya. Allah bizim minik Berrasu cengaver Berrasu oluyor anında. Veriyor ayna yerine cevabı bana.

– Evet vay (var) Berrasu en güzeli. Cevabını veriyor ama hırsını alamayınca başlıyor dudaklarını büzmeye, hatta bazen boynunuda büküyor…

Ana-kız şimdiden başladık didişmeye. Aslında bizim didişdiğimiz bir konu daha var. O da evimizin erkeğini paylaşamıyoruz.

Her sabah “Volkancım” diye ona sarılıyor. Yalnızca sabah kahvaltılarında ailece birlikte olma fırsatımız var. Sabah kahvaltısını Berrasu ile birlikte hazırlıyoruz. Berrasu’yu kızdırmak hoşuma gidiyor ve anında hain anne oluyorum başlıyorum minik kızımla didişmeye. Başlıyorum Berrasu’ya duyuracak şekilde kendi kendime sesli sesli konuşmaya.

– Gideyim de Volkancığımı kahvaltıya çağırayım, diyorum.

İşte fitili ateşledim. Anında elindeki işleri bırakıyor. Benden önce koşup gidiyor minik ayaklar koridorda. Koşarken de sesleniyor daha da öne geçmek için.

– Volkancım hadi kalk kahvaltı hazıııırrrr. Koşa koşa babasının yanına gidiyor. Bu arada bana laf yetiştirmeyi de ihmal etmiyor.

– Bu benim Volkancım, senin değil.

Hazır içimi dökmüşken bir gerçeği daha paylaşmak istiyorum. Kızların dünyasında babanın yeri daha bir ayrıdır derler. Berrasu tarafından “benim hayatımda babamın yeri çok ayrı” lafı gözüme gözüme sokuluyor. Üstelik ima bile edilmiyor, gerçek açık açık yüzüme söyleniyor.

Beş altı aydır sabah uyanma ritüelimiz de oldu. Berrasu hiç şaşmadan hemen hemen her sabah bizden önce uyanır. Yanıma gelir.

– Annecim bugün günlerden ne? der.

O gün Salı ise:

– Salı kızım.

– Yaşasın bugün babam evde, yaşasın.  Berrasu çığlık çığlığa sevinir. Babasının yanına koşar babacığım bugün salı biliyor musun? der.

Salı günü dışında bir gündeysek:

– Cuma kızım.

– Hayır ama ben Cuma olsun istemiyorum. Ben salı olsun istiyorum. Bugün kim işe gidecek annecim?

– Ülkü ve Volkan işe gidecek.

– Ama haksızlık ben Salı olsun istiyorum. Babam işe gitmesin istiyorum.

– Ama kızım anneannen gelecek bugün.

– Tamam annecim tamam.

 Günlerden hafta sonu ise:

– Cumartesi kızım.

– Bugün kim işe gidecek annecim?

– Berrasucuğum bugün ben evdeyim.

– Hayır yaaa sen işe git istiyorum sen evde kalma istiyorum.

Sağol kızım. Annene evde istenmiyorsun mesajını gizli yollardan değilde doğrudan yüzüme söylediğin için.

Birde güzel tarafından bakayım. En azından yüzüme söylüyor. Bu duygusunu herkes bilseydi de benden saklasalardı daha mı iyiydi. Masumiyetini hiç kaybetme birtanem.

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

