Erdül…

Berrasu’ ya Muallim Cevdet Kütüphanesi’nden ödünç kitaplar alıyorum. Kızımla ortak bir noktamız var. Ödünç kitaplarımızdan ayrılmakta birazcık zorlanıyoruz. Ne zaman kütüphaneye gidelim desem “ama, kitabı geri vermeyelim” teklifinde bulunuyor..

Geçen hafta sonu yağmurlu havada yürüyerek kütüphaneye gittik. Önce parkta gezinti, oyun parkında oyun, hayır kitabımı vermek istemiyorum  diye yollarda direnmelerine rağmen kütüphaneye ulaştık. Çocuk bölümüne geçtiğimizde Berrasu’dan birkaç yaş büyük bir çocuk masada kitap okuyordu. Çocuğun okuduğu kitap bizim geçen hafta ödünç alıp geri verdiğimiz kitaplardan biriydi. Berrasu o ödünç kitapla bir hafta geçirmiş, kitaba alışmış. Üstelik sevdiği ve alıştığı kitabı başkası okuyor görünce hemen kütüphanede olduğunu unuttu.

— “Ver bakim o kitabı bana. O senin değil benim kitabım. Ben de evde onu arıyordum nasıl gelmiş buraya anlamadım.” diyerek çocuğa bağırdı.

Berrasu’ya bizim kitapları ödünç aldığımızı, kütüphanedeki kitapları herkesin kullandığını anlattım. Biraz ikna oldu da çocuktan zorla kitabı almadı.

Bu arada bir kütüphane ritüeli oluşturduk. Erdül, Yeldak, Gidayda, Bedüş, Batoş isimli kalın karton sayfalı beş tane kitap var. Bu kitap setini masasına koyar. Birkaç defa kendi okur, sonra da bana okutur. Bu kitap setini okuduktan sonra yeni kitapları okuyoruz.

Geçen haftaki ödünç kitaplarından biri Erdül’dü.

Erdül kız arkadaşı olmayan, kızları sevmeyen bir çocuk. Birgün erkek arkadaşları ile çıktığı elma ağacından inemez. Macera başlar…

Kalın karton baskılı bir kitap.  Görselleri sevimli. Kısacık akılda kalan cümlelerle anlatılmış. Kitap bir yaşından itibaren okunabilir.

Erdül

Yazar: Fatoş Yaşaroğlu, Varol Yaşaroğlu
Yayın Evi: Boyut Yayın Grubu /Çocuk Yayınları Dizisi
Yayın Yılı: 1999
Önerdiğim Yaş: + 1
NOT: Kartal Muallim Cevdet Kütüphanesi’nin çocuk bölümünün çocuklara uygun dizayn edileceği günleri sabırsızlıkla bekliyorum. Özellikle okul öncesi çocukların oturamadığı koskoca dönen koltuklar bir an önce yerini daha sevimli minderlere veya koltuklara bıraksın lütfen…
Bunlarda İlginizi Çekebilir:

KİTAPLAR kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

