Berrasu’dan İnciler… Evleniyorum…

Birkaç gün önce öğleden sonra anneannesine “gel annemin çekmecesini aç bana yüzük ver” demiş. Annem de annenin çekmecesi habersiz açılmaz diye konuyu kapatmış.

Ben daha kapıdan girer girmez.

Berrasu: Anneciğim bana yüzüğünü ver. Senin parmağında fazla yüzük var. Olmaz. Kızlarında parmağında olur.

Anne: Kızım yüzüğü ne yapacaksın?

B. Anneciğim ben evleniyorum.

A. Hıııııı!!!  Hayırdır kiminle evleniyorsun?

B. Miki fare ile evleneceğim.

A. Kızım nasıl evleneceksin?

B. Bale elbisemi, dans elbisemi giyeceğim. Yüzük takacağım.

A. Eee sonra?

B. Dans edeceğim.

A.Hımmm demek böyle evleniliyor.

Evlilik kararını geçen akşam dayısına anlattık. Dayı hemen olaya başka taraftan baktı.

Dayı: Berrasu Miki Fare sana evlilik teklifi etti mi  yoksa sen mi ettin?

B. Etti etti bana evlenme teklifi etti. ( seside pek bir neşeliydi)

D. Peki sen mi gideceksin miki faremi gelecek?

B. miki fare bize gelecek.

Biz daha evlenmesi haberine alışamadan birde miki farenin bizim eve iç güveysi girmesini nasıl kaldıracağız…

Yok yok bu kızda vardı bir haller zaten. Şimdi son zamanlardaki hal ve tavırlarını puzzle gibi bir araya getiriyorum.

Bir ay önce de bulaşık makinamız bozulunca yenisini almaya gittik. Biz mağazada bulaşık makinesi bakmaya çalışırken Berrasu başka beyaz eşyalara baktı. Sonunda odasında buzdolabı, çamaşır makinesi olmadığını odasına onlardan istediğini söylemişti. Demek bizim kız beyaz eşyalarını hazırlıyormuş.

Kumbarasında biriktirdiği paralarla valiz almak istediğini belirtmişti. Bize de” tel evine gidince artık eşyalarımı kendi valizime koyacağım” dedi.

“Tel evi ne kızım” dedik.

“Yaz olunca tatile denize gidince kaldığımız ev var ya orası işte”…

Otel mi kızım?

Evet evet otele giderken mayolarımı valize koyacağım sizin valizinize koymayacağım demişti. Biz de masum masum valiz alacak diyorduk. Meğer kız evlilik planları yapıyormuş.

Atalar yalan söylemedi ya… Kızını dövmeyen dizini döver demişler. Zaten ben onu dövmeden anneciğim sen beni dövüyorsun diye bana iftira da atmıştı. Acaba diyorum dizimi dövmemek için şimdiden…..  🙂

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

