Parmak Boyası…

      Cumartesi sabah kahvaltıda yaptığım “hava güzel dışarı çıkalım, parklarda gezelim” teklifim Berrasu Hanımefendi tarafından rağbet görmedi. Evden dışarı bakıyorum park cıvıl cıvıl biz evde oturuyoruz. Neyse günün ilerleyen saatlerinde hanımefendi “parka gidelim” dedi de dışarı çıkabildik. Gerçekten ilkbaharın geldiğini hissettiren bir gündü. Böyle havalarda dışarı çıkarken ne giyeceğime karar veremem. Koskoca bir kış kat kat giyinmenin etkisinden olsa bir anda ince kıyafetlere geçemiyorum. Mont giyerim sıcaktan montu elimde gezdirmek zorunda kalırım. İnce giyerim rüzgar çıkar titreye titreye gezerim.

     Kendi kıyafetimi bıraktım birde Berrasu’ya ne giydirsem sorunu ile uğraşıyorum. Kalın giydirince onun montunu da ben taşıyorum. İnce giydirsem sokaktaki teyzelerin, amcaların biri söylemese bini “çocuğun üstüne kalın birşey giydir annesi” diye beni uyarıyorlar. Kış boyuncada “çocuğun ağzına atkısını sar annesi” lafını hiç söylemiyorsa beş kişi hergün söyledi. İlk başlarda herkese bir cevap veriyordum. Sonra cevap vermeyi bıraktım. Hatta duyduğumu belirten bir belirti vermeyi bile bıraktım. Kesin saygısız kadın diyorlar ama sana ne – size ne demekten daha kibar davrandığımı düşünüyorum.

Berrasu parka giderken bisikletini aldı. Bisiklete biraz bindi sonra bisikleti ben taşıdım.

Bisikletten inince  kaskını çıkardı, kaskını taşıdım.

Hava sıcak olunca pelerinini taşıdım.

Kumlu parkta kumlarla oynamak için yanına aldığı kovasını, küreğini, eleğini ve şekillerini koyduğu poşetini taşıdım.

Parkta piknik yapmak istediği için yanımıza aldığımız yiyecek ve örtü çantasını taşıdım.

      “Ayyy! ben bunu çok sevdim diyerek” parkta gezerken topladığı uzunlu kısalı ağaç dallarını, yaprakları, çiçekleri taşıdım. Kendi montumu taşımak zorunda kalınca kendi kendime kızardım meğer o günler hayatın en lüks günleriymiş anlamamışım…

Eve dönünce kendime kısır yapıyorken babam da gelince çay içip, kısır yedik muhabbet ettik. Parktayken havaların ısındığını, ağaçların çiçek açtığını, ağaçların yeni yapraklarının çıktığını, bu mevsime ilkbahar dediğimizi anlatmıştım.Kapıdan dedesi girerken “dedeciğim biliyor musun ilkbahar geldi senin haberin var mı” diye öğrendiklerini paylaştı.

     Akşam saatlerinde Berrasu’ya “23 Nisan Çocuk Bayramı için bayram kartı hazırlıyalım” deyince resim yapmak istedi. Ben de bilgisayardan çalışma örnekleri gösterdim parmak boyası ile yapılan çalışmaları seçti. Daha önce küvette banyo fayanslarını boyamıştık ama kağıt üstüne parmak boyası yapmamıştık. Eski tişörtünü giydirdim başladık parmak boyası yapmaya. . Zaten suluboyayı bile parmaklarına sürüp boyamayı seviyor. Parmak boya yaparken keyfine diyecek yoktu.mıştık. Güzel ve eğlendirici bir çalışma oldu.

Günler uzayınca öğlen uykularını kaldıran Berrasu’nun akşam saatleri biraz çekilmez olmaya başladı. Bir aktivite yaparken bundan sonra o saatlere getirmemeye dikkat edeceğim.

(NOT: Akşam yapılan parmak boyalar toplandıktan sonra her zamanki gibi dolabın üst rafına kaldırmayan  Ülkü Anne pazar sabahı süprizle uyandı. Berrasu parmak boyalarını almış paletine koyduğu boyalarla odasının halısının üstünde parmak boya çalışması yapmış. Bembeyaz halının üstünde kırmızı, sarı, mavi, siyah, yeşil boyaları gören anne ve baba sakin olmaya çalıştılar. Sonuçta en sevdiği boyaları ortada bırakarak ona bu eylemi yapma imkanı yaratan “ben” en büyük suçluydum. Çocuğun hiç mi suçu yok? Benimki “suça teşvik etmeye giriyor” diye kendimi sorumlu tutmak daha az sinirlenmemi sağladığı için suçu kabullendim. Pazar sabah üç-beş dakika daha uyuma planları yaparken kader bana hain tuzağını kurmuş. Pazar sabahına içine çamaşır suyu koyulmuş bir kova su ve bezle halı silerek başlamak pek keyifli olmadı…)

AKTİVİTELER kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

