Okul Öncesi; İnteraktif Eğitimler + İPad Uygulamalarımız…

Berrasu’nun bilgisayarda zaman geçirmesini istemiyorum. Çocuğun bilgisayar talebide yok ama biz keşfettiğimiz güzel interaktif eğitim sitelerini gösterdik. Çocuğun hayatına zorla bilgisayarı mı sokuyoruz diye kendimi sorguluyorum… Günde 15 dakika kadar  bilgisayar kullanmasına müsade ediyorum…

Çocuğunuzun bilgisayar başında çok zaman geçirmesine müsade etmeyeceğinizi düşünerek sizlerle de beğendiklerimi paylaşacağım.

Morpa Çocuk… Okul öncesi çocuklar için eğitimciler tarafından hazırlanmasından dolayı iç rahatlığıyla kullanmasına izin verdim. Kullanılmasını da tavsiye ediyorum. Seyredelim, çizelim-boyayalım, dinleyelim, oyunla, öğrenelim bölümlerinden oluşuyor. En çok seyredelimi tercih ediyor. Sevimli kahramanların olduğu animasyonlar hem eğlendirici hem de bilgilendirici. Animasyonların öğreticiliği de oldukça fazla. Örümceğin mavi kanı olduğunu, ahtapotların kendini korumak için mürekkep fışkırttığı, sekiz kolları ve bir-iki yıllık ömürleri olduğu, penguenlerin derisinin altında onları sıcak tutan yağ olduğu…

iPad uygulamaları:

  Bir Kar Masalı…

 Bilenler bilir Bir Kar Masalı’nın başlangıç hikayesini. Bilmeyenler de üç blog annesinin ortaklaşa yaptığı  çalışmadır. Bir Kar Masalı’nın yazarı Esra’nın  Harf Ülkesi‘ ne, resimleyen OİP’in Olmazdık İşler Peşinde‘ ye, iPad/iPhone  uygulamasını hazırlayan Deniz’in  Özgüranne bloguna tıklayarak bu keyifli çalışmanın hikayesini kendi sözlerinden okuyabilirsiniz.

 

Filin Banyosu…

Oip ve Özgüranne ortak yapımı Filin Banyosu hikayesine buradan ulaşabilirsiniz.

   Tozzle Lite

Çocuklar için puzzle uygulamalarını da zevkle yapıyor.

     

Cocukca.com‘ da Mavi Bulut Yayınları’ ndan Fatif Erdoğan’ın kitaplarını masallar ve öyküler bölümünde görselleri ile  birlikte dinleyebilirsiniz. Çocuklar “dünyamızı renklendirenler, oyunlar, hayvan dostlarım” gibi birçok eğlendirici ve bilgilendirici bölümde zevkli ve kaliteli zaman geçirebilir.

NOT: İlköğretim çağında çocuğunuz varsa Morpa Kampüs‘ü de tavsiye ederim. Sınıfımda da sürekli kullanıyorum.

ÇOCUK EĞİTİMİ kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

