YUP (Yap Uygula Pekiştir)…

 Uzun süredir alacağım kitaplar ve eğitim materyalleri listesinde YUP (Yap Uygula Pekiştir) eğitim seti de vardı. Geçen hafta bir kampanyada indirimli fiyatlarını görünce hemen montessori annelerinden fikir aldım. Bu eğitim setini çocuklarına kullanan annelerin referansı ile siparişimi verdim. Eğitim seti elimize geçince inceledim. Ertesi gün Berrasu ile birlikte yaptık. Birkaç çalışmayı birlikte yapmamızdan sonra kendi kendine yapmaya ve kontrol etmeye başladı. Çok beğenerek ve eğlenerek yaptığını görmek beni daha da mutlu ediyor.

Birkaç gündür  uyku öncesi ritüellerimize bir de bunu ilave ettik.

Şimdilik 3-5 Yaş Bambino Yup eğitim setini kullanıyoruz. Aldığım diğer 4-6 yaş Mini Yup setini Berrasu henüz görmedi. Onu da zevkle yapacağına eminim.

Önel yayıncılık YUP sistemini

YUP sistemi her zaman bir kontrol kutusundan ve birçok alıştırma kitapçığından oluşur. YUP’un amacı ise en önemli çocuksal gelişim yeteneklerini güçlendirmek ve teşvik etmektir

Görsel algılama – gözlemleme, karşılaştırma, tanıma, görsel ayrım, formlar, renkler ve büyüklükler

Konsantrasyon – Dikkatin alıştırmalara odaklanması, hatırlama yeteneği, konsantrasyon gücünün geliştirilmesi

Eleştirel Düşünme – birleştirme, bağlama, sıralamayı tanıma, sınıflandırma kombine etme, oryantasyon, mantıksal düşünce, mekansal düşünce gücü

Dil ve genel kültürün geliştirilmesi – Kullanılan güncel eşyaların, cihazların, uğraşlar, hayvanlar ve çevrenin tanımlanması

YUP Dikkat Yoğunlaştırma ve Zekâ Geliştirme setleri Dikkat Oyunları, Zekâ Oyunları, Konsantrasyon Oyunları, Etkinlik Çalışması, Düşünme Oyunları, Mantık Oyunları, Ev Etkinlikleri, Ve Oynayarak Öğrenmeyi bir arada sunar.

diye anlatıyor.

YUP eğitim setleri dikkat eksikliği ve hiperaktivite sorunu olan çocuklar üzerinde etkili olduğu için dünyanın 50 ülkesinde  uzun yıllardır kullanılan bir yöntemmiş

Dikkat eksikliği olan çocuklar:

kolayca dikkatleri dağılır,

konsantre olamadıkları için çok sık hata yapar,

sık sık eşyalarını kaybeder,

hayal dünyasında gibi dalgın, geç ve yavaş tepki verirler,

bir işi tamamlamadan diğer işe geçerler,

yönergeleri takip edemezler.

Dikkat ve konsantrasyon süresinin uzunluğu çocuklarda daha başarılı akademik sonuçların yaşanmasını sağlar. DEH Bozukluğundaki,  dikkati odaklanan konuya verememek ve konsantre olamamak, yapısal bir durumdur. Konsantre süresi alıştırmalar, eksersizler yaparak geliştirilebilir.

Beyinde kaslarımız gibidir çalıştıkça  gelişir. Bu yüzden yapılan alıştırmalar, eksersizler beyindeki dikkat bölgesini geliştirmesini sağlar.

(NOT 1: Ben kızıma bu eğitim setini dikkat eksikliği ya da      hiperaktivite sorunundan  dolayı değil;

 kendi kendine çalışma becerisi kazanması,

 okuma yazma bilmediği için metin içermeyen oyunlar oynaması,

 doğru gözlem ve eşleştirme yeteneğini geliştirmesi,

 dikkat ve konsantrasyon süresini artırmak,

 mantıksal düşünme becerisi kazandırmak amacıyla kullanıyorum.)

 (NOT’ 2: Dikkat eksikliği ya da hiperaktivite sorunu yaşayan çocuğunuz varsa özellikle tavsiye ederim.)

AKTİVİTELER, ÇOCUK EĞİTİMİ kategorisinde yayınlandı. 1 Comment »

Bir Yanıt to “YUP (Yap Uygula Pekiştir)…”

  1. kübra Says:

    bende bu 3-5 yaş bambino yupu almak istiyorum fakat 2008 eylül doğumlu olduğundan hangisni almam gerektiği konusunda karasızım ne tavsiye edersiniz?


Yorum Yapın

