Eğitim Reformu Girişimi’nden 4+4+4 Eğitim Yasası Bilgilendirmesi…

Son günlerde 4+4+4  eğitim yasası ile ilgili birçok fikri medyadan okuduk ya da dinledik. Ama ülkemizin ve çocuklarımızın eğitim geleceği üzerindeki etkileri nelerdir tam anlamı ile fikir sahibi olamadık.  4+4+4 Eğitim yasasının ne getirip, ne götüreceğini bilmek istiyorsunuz. Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi’nin  (ERG), akademik görüşlere ve kaynaklara göre hazırladıkları bilgilendirici çalışmaların linklerini sizinle paylaşıyorum. Oku… Oku… Oku…

Sabancı Üniversitesi gazetesi GazeteSu’nun haberine göre:

Eğitim Reformu Girişimi Zorunlu eğitimi yeniden şekillendirecek yasa teklifini bir basın toplantısı ile masaya yatırdı, tartışmaya açtı.

Toplantıda ERG Diretörü Üstün Ergüder ve Koordinatör Batuhan Aydagül, yasa teklfinin ilköğretimini kesintili hale getirerek tüm çocuklar için büyük riskler yarattığını belirtti. ERG Yürütme Kurulu Üyelerinin de toplu biçimde bulunduğu toplantıya Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği, Tarih Vakfı, Rehberlik ve Yönlendirme Vakfı (YÖRET), Eğitim Gönüllüleri Vakfı yöneticileri de katılarak destek verdi.

Toplantıda ERG tarafından hazırlanan bildirge ve bildirgenin gerekçeli metninde yer alan görüşler anlatıldı.

Söz konusu bildirge dün akşam ERG tarafından TBBM’deki tüm milletvekillerinin tamamına gönderildi.

Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi (ERG), 23 Şubat’ta Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu’nda tartışılan 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi’nin ardından kamuoyunda yaşanan tartışmaların doğru bir temelde gerçekleşmesine katkı yapmak için Kesintisiz Temel Eğitim Nedir? başlıklı bir bilgi notu hazırladı.

Bilgi notuna ulaşmak için lütfen tıklayınız.

4+4+4 Ne getirecek, ne götürecek? Basın toplantısında ERG Koordinatörü Batuhan Aydagül’ün gerçekleştirdiği sunuma ulaşmak için tıklayınız.

ERG’nin yasa teklifine ilişkin hazırladığı bildirge TBMM üyelerini bu yasa teklifinin geri çekilmesi yönünde irade beyan etmeye davet ederken, bildirgeye dayanak oluşturan ve güvenilir bir veri temelinden hareketle hazırlanan gerekçeli arka plan belgesi ise yasa teklifinin yürürlüğe girmesinin Türkiye eğitim sistemine doğuracağı olumsuz sonuçları ortaya koyuyor.

ERG’nin hazırladığı bildirgeden alıntılar:

………….

ERG’nin hazırladığı bildirgeden alıntıyı okudunuz.  Türkiye eğitim sisteminde doğuracağı diğer olumsuz sonuçları  okumak için bildirge ve bildirgenin gerekçeli metnine tıklayarak okuyunuz

4+4+4 yasanın geri çekilmesi ve ilgili kurumlarla tartışılarak yeniden düzenlenmesi için Sabancı Üniversitesi Temel Geliştirme Direktörü  Zehra Sayers internet üzerinden katılınan bir imza kampanyası başlattı.  Kampanyaya destek vermek için  http://imza.la/444egitimyasasi adresine tıklayınız…

GENEL kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

