Berrasu’dan İnciler… Akrabalık İlişkileri…

Berrasu akrabalık ilişkilerini öğrenmeye çalışıyor. Bazen bu işi başarıyor, bazen de evde çok komik diyaloglar geçiyor…

Geçtiğimiz haftaki çok yoğun karlı birgün de babaannesine ziyarete gittik. Üstelik hem şehir dışındaki Tuğba halası ve karşıda oturan Esra halası da gelmişti. Tuğba’nın kızları Yağmur ve özellikle Ece bebeği göreceği için çok heyecanlıydı. Almira ablasının da babaannesine geldiğini duyunca hep birlikte kar oynayacağız diye pek sevinçliydi.

Sabah kahvaltı soframızda geçen diyalog: V. Baba Volkan,  Ü. Anne Ülkü,  B.Berrasu

B. Biz kime gidiyoruz?

Ü. Babaanneye gidiyoruz tatlım.

B. Heyyy yaşasınnn!!

V. Benim annem kim Berrasu?

B. Tabiki babaanne babacım.

Ü. Babaanne de kim var biliyor musun?

B. Ece bebek ve Almiya ( Almira) var.

V. Başka kim var?

B. Babaannemin dedesi var.

Ü. Babaannenin dedesi kim?

B. Varya Feyyat (Ferhat) dede, işte o babaannemin dedesi.

:))))))

(Not: Dedelerinin ismini sayarken Şerif ve Ferhat dedem diyor. Ama ısrarla Ferhat dedesinin babaannesinin de dedesi olduğunda ısrar ediyor.)

◊ Sokaklarda su birikintilerine basmayı seven Berrasu ile anneannesi arasında geçen konuşma. B. Berrasu,  AA.Anneanne

B. Ben sulara basmayı çok seviyorum. Çünkü benim yağmur botlarım var.

AA. Yağmur botlarını kim aldı?

B. Annem aldı.Annemin de var benimde var.

AA. Benim botum yok.

B. Bizim var. Sen de al.

AA. Kim alsın?

B. Senin de kocan alsın.

AA. Kocam kim Berrasu?

B. Dedem ya dedem, benim dedem. Şevif (Şerif) dedem alsın.

Not: Berrasu’nun akrabalık ilişkilerinden bildikleri.

Annenin annesi: Anneanne

Babanın annesi: Babaanne

Annenin babası: Dede

Babanın babası: Babaannenin dedesi Ferhat dede

Annenin kardeşi: Dayı

Anneannenin oğlu: Uğur

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

