Gelinli Damatlı Düğün…

Herkesin hayatı bir koşturmaca ile geçiyor. Düğünler de olmasa birçok akrabamızın yüzünü unutacak kadar yoğun ve kendi içimizde yaşar olduk. Pazar akşam birçok akrabayı bir araya getiren mutlu bir kutlama için buluştuk. Kuzenim Reşat Abi’nin oğlu Emrah’ın düğününe katıldık. Birçok şehirden gelen akrabalarla buluştuk, konuştuk. Uzun süre görmesende görür görmez hemen eski yakınlıklar hatırlanır, sohbete kaldığın yerden devam edersin.  Akrabalar için “gözden ırak olan gönülden ırak olur sözü” pek uygun olmuyor iyi ki.. Emrah ve Hilal’ e ömür boyu mutluluklar dilerim…

Berrasu’yu geçen yıl arkadaşımın çocuklarının sünnet düğününe götürmüştüm. Hem kına gecesinde, hem de düğün de palyaço olmasından dolayı Berrasu çok rahatsız olmuştu. Çünkü Berrasu palyaçolardan korkuyordu. Ne zaman düğün desem illa ki palyaço aklına geliyor. Düğüne gideceğiz deyince “ben gitmeyeceğim palyaço var” dedi. Ona bu düğün farklı bir düğün, bu düğünde gelin ve damat var palyaço yok diye anlattım. Gelin ve damat olan düğüne gitmeye ikna oldu.

Düğüne gitmek için pek bir heyecanlandı. Düğün karşıda (avrupa yakası) olduğu için yolda uyudu. Bu uyku ona çok iyi geldi. Ama yine de kokteyl sırasında mızırdanmaya başladı. Önce gidelim gidelim diye tutturdu. Sonra garson abinin yanına gitti. “Ben bir oturacak yer ve bir tabak salatalık istiyorum” dedi. Abi de hem sandalye hem de özel olarak bir tabak ikramlardan getirdi. Oturdu onları yedi… Balo salonundaki hazırlıklar devam etsede Berrasu ısrarla salona girmek istedi. Götürdüm ama sorun çıkaracak ya hemen bir konu buldu. Kameraların takılı olduğu yüksek asansörlü sistemden rahatsız oldu ve ağlamaya başladı. Herkes kokteyldeyken ben ve Berrasu otelin lobisinde çubuklarla (oyuncak) şekiller yapmaca oynadık.

Gelin ve damadın gelmesinden sonra rahatsızlığı azaldı. Masaları dolaşıp “hoşgeldiniz” diyen gelin ve damadın ne yaptığını sordu. “Misafirler gelin ve damadı tebrik edip kutluyor” dedim. “Bende gelini öpüp kutlamak istiyorum” dedi ve gelini öptü. Ne zaman fotoğraf çeksek “nasıl çıktım” diye heme makinaya bakar. Fotoğraflar gelince “ben bunları geline göstreceğim nasıl çıktığını çok merak ediyor” diyerek etrafı güldürdü…

Ne zaman müzik başladı işte o andan itibaren Berrasu’yu masada tutmanın imkanı yoktu. Halay çekti, oynadı, dans etti… Berrasu ve ben sürekli pistteydik. Çünkü kesinlikle pistten inmek istemedi. Volkan’da uzun süre bizi yalnız bırakmadı…  Yok yok bizim kız oynamayı çok seviyor. Kime çekti demeyeceğim… Kapı gıcırdasa oynayan annesine çektiği kesin…

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

