Kuş Yemlikleri Hazırladık…

Cuma günü öğrencilerime karneleri verdikten sonra Berrasu ile birlikte çok sevdiğim arkadaşlarım Tuğba ve Bülent’ e gittik. Berrasu’da arkadaşı Deniz’e gideceği için akşamdan beri çok heyecanlıydı. Hatta perşembe akşamı aramızda gülümseten ve bir o kadar beni şaşırtan bir sohbet geçti. (A. Anne- B. Berrasu)

A.Berrasu yarın Deniz’e gideceğiz.

B. Tamam. Ama benim şnorkelim yok. Deniz gözlüğümü de almam lazım. Anneciğim sen benim deniz simitimi de patlattın. Deniz simitim, şnorkelim ve gözlüğüm olmadan ben denize nasıl gideceğim.

A. Berrasucuğum biz denize yüzmeye gitmeyeceğiz. Biz arkadaşın Deniz’e gideceğiz. (Şnorkel nerden aklına geldiyse ben söylerken zorlanıyorum.)

B. Deniz kızına mı gideceğiz?

A. Evet tatlım. Deniz Kızı’na gideceğiz.

B. O zaman Deniz Kızına hediye almamız lazım…

Deniz sarı saçlı, mavi gözlü çok güzel bir kız. Uzun süredir Berrasu Deniz’e “Deniz Kızı” diyor. Geçen yıl sık sık yaptığı mavi gözlü, sarı saçlı deniz kızı resmi olan bir yap-bozu vardı. Birgün arkadaşı Deniz’in sarı saçları, mavi gözleri dikkatini çekti. O günden beri arkadaşı Deniz’e Deniz Kızı diyor.

Deniz’le çok güzel zaman geçirdiler. Deniz’in çeşit çeşit oyuncakları ve özellikle kaydırağı çok hoşuna gitti. Tabii  Tuğba Teyze’sinin asla hayır kelimesini kullanmaması da güzel bir gün geçirmesinde çok etkiliydi. Kızların birbirlerini isimleri ile çağırarak oyunlar kurmaları, birbirlerine yiyecek ikram etmeleri çok hoşumuza gitti…

Cumartesi günü yağmur soğuk demeden kütüphaneye gittik. Kitap okuduk. Ödünç kitaplarımızı aldık. Kütüphaneye gidelim deyince sevinçle kaşılaması beni çok mutlu ediyor.

Pazar günü parkta oynadıktan sonra organik pazardan aldıklarımızı yıkayıp buzdolabına yerleştirdik. Sonra da birkaç aktivite yaptık. Berrasu’nun kitapları arttıkça odasında kitapların düzenini sağlamak biraz zor oluyor. Şimdilik geçici bir çözüm buldum. Bulaşık makinasının arka taraftaki tabak aparatını tencereleri rahat rahat koyabilmek için çıkarıp hiç kullanmamıştım. Şimdi o aparatı oyuncak dolabının üstüne koydum ve kitaplarını tabak yerleştirir gibi sıraladım. Ama en yakın zamanda kitaplarının yüzünden görülecek şekilde yerleştirildiği bir sisteme geçeceğim.

Evde bol bol su şişesi biriktirdik. Pet şişelerin ortasına bir pencere açtım. Kapağının olduğu bölüme de uzun bir ip bağladık. Kuşlar için yapmayı planladığım ama bir türlü fırsat bulamadığım kuş yemliklerini yaptık.

Bugün parktaki ağaçlara  kuş yemliklerimizi astık ve oyun parkına gittik. İlçemizin en merkezinde bakımsız mı bakımsız bir parkımız vardı. Hiç bir oyun alanı kullanılmayan paslı, kırık dökük bir oyun parkıydı. Tabanı kum olduğu için Berrasu’nun sürekli gitmek istediği bir parktı. Bugün parka gittiğimde çok şaşırdım. Parkın o eski oyun malzemeleri gitmiş yerine harika bir oyun parkı gelmiş. Belediyeye (ilçe veya büyükşehir) bu duyarlı tavrından dolayı teşekkür ederim…

AKTİVİTELER kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

