Geometrik Yapbozlar… Akıllı Bebekler Akademisi…

Berrasu’nun oyuncaklarını, eğitim materyallerini düzenli aralıklarla değiştiriyorum. Bütün oyuncakları ve eğitim materyalleri dolabında olunca ilgisi azalıyor. Zamanla birçok oyuncak ve eğitim materyalide yaşına uygun olmuyor. Bugün yine dolabında bazı değişiklikler yaptım. Bir kısım oyuncaklar kaldırıldı yerine uzun süredir kullanmadığı ve önceleri çok zaman ayırmadıklarını çıkardım.

Çocuklar için “çocuğun en tutarlı davranışı tutarsızlığıdır” derler. Gerçekten hangi oyuna, oyuncağa, eğitim materyaline ne zaman ilgi duyup-duymadığını kestiremiyorum. Berrasu’nun en sevdiğim tarafı kaldırdığım oyuncaklar için illa geri gelsin diye tutturmuyor.

Ne kadar oyuncağı olursa olsun kitaplar onun en favori eğlencesi. Kitaplarına sanki günlük yoklama yapıyor. Biri ortadan kaybolsa günde kırk kere o kitabı soruyor. Sabah kalktığımızda yatağının içinde oturmuş kitabını okuyan Berrasu, Volkan ve beni anlatılmaz mutlu ediyor.


Bugün yine oyuncak değişimi sırasında uzun süre önce hazırladığım yap-bozları gördüm. Bir kısmını internetten almıştım. Özellikle Berrasu’nun çok hoşuna giden geometrik yap-bozlar gözüme takıldı.

Berrasu’nun dünyaya geleceği haberinden sonra hamilelik, bebek, bebek bakımı üstüne birçok kitap alıp okumuştum. “Akıllı Bebekler Akademisi” içlerinden en çok kullandığım kitap oldu. (Hala da hem kitabını hem de içindeki ney müzik cd’sini kullanıyorum.)

Akıllı Bebekler Akademisinin 0-3 aydan başlayıp 12 ay sonrasına kadar çok zengin oyun arşivi var. Bütün oyun materyalleri ev ortamında hazırlanıyor.

Geometrik yap-boz oyunu ile beyin bağlantısı için Dr Sumak: Geometrik şekille parça-bütün bağlamında yardım eden bir etkinliktir. Görsel ve uzamsal zeka alanlarına uyarıcı etki eder. Tümdengelim ve tümevarım işlemlerini en basit düzeyde göstermesi bakımından önemlidir.” der.

Akıllı Bebekler Akademisi kitabı ilk önce beyin gelişiminin

önemini çok detaylı ve anlaşılabilir bir dil ile anlatıyor. Çoklu zeka nedir açıklanıyor. Anne adayları için yogan bölümünde, yoganın önemi ve yoga hareketleri açıklanıyor.
Doğum sonrasında oyun okulu bölümünde ise 0-3 ay, 3-6 ay, 6-9 ay, 9-12 ay ve 12 aydan sonrası olarak farklı oyunlar anlatılıyor. Her oyunun beyin bağlantısı –kazanımı- etkisi açıklanıyor.
Akıllı bebekler için sözel mantıksal zeka uyarımına giriş kısmında okuma etkinlikleri açıklanıyor.
Bebekler için ingilizce bölümü var.

Kitap  için her anne-baba adayının hamileliğin ilk günlerinden itibaren okuması gerekir diye özellikle belirtmeliyim.

ÇOCUK EĞİTİMİ, KİTAPLAR kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

