Evde Kum Havuzu Yapımı…

Farklı aktivitiler seven bir çocukla, farklı aktivitiler hazırlamayı seven anne bir araya gelince; üretken bir ikili olduk kızımla ben. Benim yapımda var sıradanlığı sevmiyorum.

Mesleğe ilk başladığım yıllarda “al sana bir  kara tahta ve  tebeşir bilgilerini aktar” demişlerdi. Yetmemişti bana bir kara tahta ve tebeşir. O yıllardaki okul müdürümünde her türlü teknolojiye açık olmasından dolayı onun desteği ile imkanlarımız ölçüsünde farklılıklar getirmiştik okulumuza. On altı yıllık öğretmenim. On altı yıl öncesinin imkanları ile şimdiki imkanlar bile çok hızlı değişti…

On beş yıl önce sınıflarımıza televizyon ve vcd almıştık. Eğitim teknolojilerinden de birçok eğitim cd’si almıştık. Kara tahta tebeşir ikilisinden farklılık yaratmıştı.

Sonraki yıllarda dersliği paylaştığım birinci sınıf öğretmeni Filiz Hanım’la sınıfımıza bir velisinin geçici bir süre için verdiği bilgisayarı kullanmıştık. … O yıllarda yeni yeni yayılan matematik, türkçe eğitim cd setlerini kullanmıştık.

Bir sonraki birinci sınıfımdaki velilerime eğitimde bilgisayarın önemini anlatınca velilerim sınıfımıza bilgisayar bağışlamışlardı. Okul eski müdürüm Mehmet Bey’de sınıfımıza bir  projeksiyon alarak okulda yeni bir başlangıcın temellerini atmıştık. Öğretmen-veli –yönetim  birlikteliği ve imkanlar ölçüsünde eğitim kalitesi artıyor.

Bu yıl ki aldığım birinci sınıfta ise daha farklı bir sistem, online interaktif eğitim yazılımları kullanıyorum. Kendi kişisel imkanlarımla sınıfta internet kullanıyorum. (Okulumuzda meb internet var ama benim sınıfımda daha laptopumun modemi bir kere bağlanabildi.) Morpa Kampüs’ün bizlere sunduğu imkanlardan öğrencilerimi yararlandırıyorum. Evet sınıflarda kara tahta, tebeşir hala kullanılıyor ama teknolojide artık hayatımızın olmazsa olmazı…

Üniversitedeyken okuduğum Alvin Tofller’in Şok ve Üçüncü Dalga Kitapları o zamanlar ütopya gibiydi. Neredeyse kitaptaki düşünceler yıllar önce kullanıldı ve bitti. Ütopik fikirler bile şimdi hızla ilerleyen teknoloji karşısında geri kalmış sayılıyor.

Son günlerde sık sık gündemime aldığım, paylaştığım subliminal mesajlara da hızla ilerleyen teknoloji içinde tabiki çok fazla maruz kalıyoruz.

Berrasu’ya izlettiğim çok çok sınırlı çizgi filmleride iyice azaltmaya başladım. Çocuklarımıza ne kadar çok kültürümüzü öğretirsek o kadar daha az bilinçaltı mesajlardan etkileniyormuş. “Hadi gel köyümüze dönelim” demeyeceğim ama Anadolu’nun birlik, beraberlik, akrabalık, yardımlaşma gibi maddi olmayan kültürünü çocuklarımızın da içselleştirmesini sağlamalıyız.

Kısaca yeni yaptığımız bir aktiviteyi anlatacaktım. Laf lafı açtı, neler neler anlattım, sonunda konuya tekrar ulaşabildim…

Berrasu kumlu parkta kum ile oynamayı seviyor. Ev de kumla oynatmayı düşünmediğimden farklı alternatifler deniyorum. Uzun süredir cloud dough yapmayı planlıyordum. Nihayet jugglingwithkids.com ‘dan  öğrendiğim Cloud Dough u yaptım.

8 ölçek un ile 1 ölçek bebek yağını Berrasu üç – dört dakika derin bir kapta karıştırdı.
İnce ıslak kum gibi oldu. İlk deneme olduğu için bazı eksiklikler oldu. Dokusu gerçekten ıslak kum gibiydi. Ama şekil almakta zorlandı. Unu fazla oldu sanırım. Biraz daha yağ ilave etmem gerekiyor. Bebek yağlı un karışımını kenarı yüksek bir kaba koydum.
Hamur kalıpları ile şekiller yaptı. Kaşık kaşık alıp bir taraftan diğer tarafa aktardı. Unutmayın aktarma çalışmaları soldan sağa doğru olması gerekiyor. Yazı yönü öğretilmiş oluyor.


Şekil vermekte çok zorlansa da kardan adam yaptı. “Yeni yıl, yeni yıl, bizlere kutlu olsun” şarkısını söylerken kardan adamın tepesinden kar yağdırdık. Yağlı unun içinde ellerini kaybetmece oynadık.

AKTİVİTELER kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

