Cimnastik Dersine Gittik…

Yaptığım tek spor  yürüyüştür. Yürüyüş dışında malesef hiçbir sporu yapmadım. Bazen arkadaşlardan heveslenip spor salonuna yazılmışlığım da oldu. Spor salonları benim gibi “haydi spora başlayayım” deyip sonra da yarım bırakanları çok görmüş olacaklar ki aylık, yıllık ücret alırlar.

Spor yapmayı sevmeyen ben “spor servisinde çalışan bir gazeteci” ile evliyim. Sporun çocuğun fiziksel gelişiminin yanında, psiko-sosyal açıdan gelişimini destekleyici bir faktör olduğunu hepimiz biliyoruz.

Spor ve egzersiz çocuğun:
◊ Kas kuvvetini geliştirir, esneklik sağlar.
◊ Daha güvenli, bağımsız, kendini kontrol edebilen bir kişi olmasına imkan verir.
◊ Kendi davranış sorumluluğu yanında, liderlik, sorulara cevap arama ve kurallara uyma davranışlarını geliştirir.
◊ Gerilim ve stresinin boşalmasına yardım eder.

Berrasu’nun zihinsel, dil, duygusal gelişimini sağlayacak birçok aktiviteyi yaptırıyorum. Ama fiziksel gelişimde en fazla büyük ve küçük kaslarını geliştirecek daha çok el becerilerine yönelik  aktivite yaptırıyorum. Her çocuğun gelişimi farklıdır ama ailenin liderliği de gelişimde önemlidir. Parklarda bile çılgınca koşturup, tırmanan bir çocuk değil. Bunda benim etkimin çok fazla olduğunu kabul ediyorum. Evde de birşeylerin tepesine tırmanan atlayan, zıplayan bir çocuk değil. Öyle olmamasındaki en büyük etkenin de ben olduğum gerçeğini itiraf edeyim.

Erken yaşta farklı spor dalları ile tanışmasını istiyorum. Berrasu ile ilgili bütün kararları tabiki ortak almamıza rağmen bilgi ve tecrübeye göre de evde bir görev dağılımı var. Eğitim, kitap, oyuncak seçimi konular benim, spor konusu ise Volkan’ın yönlendirmesi ile oluyor.

Volkan, çocuğa başlangıç sporu olarak cimnastiği önerdi.

Türkiye Cimnastik Federasyonuna ait Kartal Spor Merkezinin 2008 doğumluları aldıklarını bildiğim için cumartesi günü  deneme dersine gittik.

Ders başlamıştı. Isınma hareketlerini yapmadan derse çocuğu alamadıkları için öğleden sonraki derse katılmamızı önerdiler. Berrasu’ya salonda yapılanları göstermek için seyircilerin izleme alanına geçtik. “Bende aşağıya inmek istiyorum, bende yapmak istiyorum” diye tutturdu. “Herkes tayt giymiş eve gidelim sana da taytını giydirip gelelim” dedim. Kabul etti. Eve döndük öğleden sonra ki derse katılmak için anneannesini de alarak spor merkezine gittik.

Berrasu çok mutluydu. Ama o salondaki heryeri oyun alanı gibi gördüğü belliydi.
Baş antrenör ile tanıştım. Ders başladığında hocalar bütün öğrencilerle bire bir ilgileniyorlardı. Berrasu gibi deneme dersine gelenler ve birkaç haftadır başlayanlar grubun en sonunda ısınma hareketlerine başladılar.

Berrasu’ya daha önce öğretmeni takip etmesi gerektiğini anlatmamıştım. Berrasu kafasına göre salonda gezmek istiyordu. Öğretmenler sırasında durması için onu sürekli takip ettiler.

Bazı kavram eksiklikleri olduğunu fark ettim. Örneğin ben “arka arkaya git” diye söylediğimde yıllardır ne dediğimi anlıyor. Ama orada “geri geri yürü , geri geri koş” komutlarına uymadı.
Tek ayak üstünde koşmayı yapamadı ama çift ayak zıplamaları yaptığı için çok mutluydu.

Ders boyunca öğretmenlerin kendilerine ait grupları var. Gruptaki her öğrenci ile de tek tek ilgileniyorlar. Çok profosyonel ve sevgiyle yaklaşıyorlardı.

Dersin sonunda baş antrenör kızımın bir ay sonra başlamasını uygun gördüğünü söyledi. Zaten ben de izlediklerimden daha henüz hazır olmadığını gözlemlemiştim.

Kendimi eleştirdim. Çocuğa her türlü aktiviteyi yaptıran ben spor ya da egzersiz anlamında hiçbirşey yaptırmıyorum. Berrasu salondan çok mutlu ayrılmadı. Çünkü ders boyunca öğretmenlerine tramboline gitmek istediğini işaret edip durdu. “Beni zıplatmadılar ben bir daha gelmek istemiyorum” dedi. İki gündür odasında yastıkların üstünde zıplatıyorum…

Birkaç ay sonra bir deneme dersine daha gideriz.

Türkiye Cimnastik Federasyonuna ait Kartal Spor Merkezi’ndeki çok değerli ve  işini sevgiyle yapan hocalara ilgilerinden dolayı çok teşekkür ediyorum. Kızımın bir an önce bu değerli hocalarla cimnastiğe başlamasını istiyorum.

AKTİVİTELER kategorisinde yayınlandı. 9 Comments »

9 Yanıt to “Cimnastik Dersine Gittik…”

  1. egeelaece Says:

    Merhaba
    Yazılarınız beğeniyle okuyorum.Bende oğlumu Kartal Spor Merkezine götürüyorum .Ege de çok severek yapıyor hareketleri çok memnunuz ama kızlarımı başlatmadım.Bu arada kartalda mı oturuyorsunuz ? Eğer öyleyse tanışmayı çok isteriz kızlar arkadaş olurlar hem bizde trambolinde var 🙂 Bol bol zıplama egzersizleri yaparlar

    sevgiler

  2. ulku Says:

    Merhaba, bende sizin yazılarınızı okuyorum. Hatta biraz ara verdiğinizde nerelerdeler ve ne yapıyorlar acaba diye de meraklanıyorum. Kartal’dayız. Tanışalım tanışalım… trambolinin etkisi olmadı… Trambolin haa!! 🙂

  3. egeelaece Says:

    Çok sevindim 🙂 tugceaydinlialbayrak@hotmail.com mail adresim oradan yazışabiliriz sonrada gün kararlaştırırız mailinizi bekliyoruzz

    • ulku Says:

      mailimi gönderdim… Görüşmek üzere…

  4. onur Says:

    burada köpük çukurları varmı ??

    • ulku Says:

      Ahmet bey biz uzun süredir gitmiyoruz. Köpük çukuru nedir bilmiyorum. Kartal cimnastik kulübünü telefonla arayıp bilgi alabilirsiniz.

  5. serap Says:

    Merhaba,
    Sonrasında devam ettiniz mi? Memnun kaldınız mı?

    • ulku Says:

      Serap Hanım sonrasında devam edemedik.Malesef kızım büyük bir hastalıkla karşılaştı. Ona şifa bulmak için iki yıldır hastanede ve evde geçirdik. Allah a binlerce şükür hastalığını atlattık. Kısmet olursa dr.da izin verirse önümüzdeki yıllarda aynı tesise gideceğiz.Oraya giden birçok arkadaşımın çocuğu da arkadaşlarım da memnunlar. İç rahatlığı ile gönderebileceğiniz profosyonellerin olduğu bir spor merkezi.

      • serap Says:

        Çok geçmiş olsun.Allah bir daha göstermesin öyle hastalık.Bilgileriniz için teşekkürler.Oğlum 4 yaşında.bir deneme dersine gidelim o zaman biz de 🙂


Yorum Yapın

