Küçük Parmaklar Çalışıyor…

El kaslarının gelişimi için farklı çalışmalar yaptırıyorum. Özellikle hamur, su ve kum ile oynamayı seviyor. Evin içinde titiz anne (ben) kum istemiyorum. Derin plastik bir kabın içine ince bulgur koydum. Çalışmayı yaptığım gün evde irmik yoktu bende ince bulgur kullandım. İstediği gibi şekiller yapmasını sağlıyorum.

Çalışmanın başlangıcında en büyük sorun, şekli yaptıktan sonra bulgurları tekrar düzeltmek oldu(k).  Bulgur tepsisini havaya kaldırıp sallayınca bulgurlar döküldü. Bu durumdan rahatsız oldu.  Eli ile düzeltmek gibi birkaç yöntem denedik ama çok işlevsel olmadı. Birkaç tane farklı denemeden sonra kolay bir yol bulduk. Masadan kaldırmadan tepsiyi hafifçe sallayınca bulgurlar düzelince kendi kendine çalışmaktan çok zevk aldı.

Düz çizgiler, kesik kesik çizgiler, geometrik şekiller (üçgen, kare, dikdörtgen gibi), yüz ifadeleri, rakamlar yaparak zevkle çalışıyor. Başka ne yapabilirim diye sorunca kendisi bulması için yönlendiriyorum. Kurabiye kalıpları ile şekiller yaptı. Daha çok parmakları ile şekil oluşturmasını istiyorum ama kalıp kullanmasına da müsade ediyorum.

Berrasu ile farklı matematik çalışmaları yapıyoruz. Matematiği günlük hayatının içinde çok sık kullanıyor. Birer ritmik sayarak küçük desteklerle yüze kadar sayıyor. Ama nesne rakam eşleştirmesinde 10 içinde kalmasını sağlıyorum. 10 tane nesneyi 1’den 10’a kadar eşleştirebiliyor.

Yakın bir tarihte, geçen yıl montessori mail grubumuzdaki yeni yıl çekilişinde kazandığı “sayı çubukları” ile çalışmayı göstereceğim. Bakalım çalışma ilgisini çekecek mi?

Bu arada montessori eğitiminde, matematik öğretiminde kullanılan kırmızı- mavi çubukları temin etmeye çalışıyorum.

AKTİVİTELER kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

