Berrasu’dan Seçmeler… (Yeni Yıl Ritüelleri)

Sevdiklerimle özel sofralarda olmayı seviyorum. Ramazan ayındaki “iftar sofraları“, kurban bayramındaki “kurban eti kavurmalı sofralar“, ailelerimizle “kahvaltı sofraları“, doğum günlerimizde “özel aile yemeklerimizin olduğu sofralar“, yılbaşında “hindi dolmalı sofralar“…

Volkan’la evlendiğimizden beri geleneksel olarak her yılbaşı gecesi hindi dolmalı bir sofra hazırlarız. Bu yıl Berrasu’nun isteklerini de ilave ettik hayatımıza. Yeni yıl ritüellerini disney juniordan izlediği  çizgi filmlerden öğrendi.  Günler önce yeni yıl ağacı süslemek istedi süsledik.

Sabah erkenden “kar yağmayan bir yeni yıl olamaz” dedi.  “Kar yağmayacak” desem “ben kar istiyorum” diye tutturacak. “Şimdi yağacak” desem gidip pencerenin önünde bekliyor. Kar yağdıramayacağıma göre sorusunu sorunsuz atlatacak bir cevap bulmam gerekiyordu.  “Kar neden yağmıyor?” sorusuna “çok yakında kar yağacak” diyerek geçiştiren bir cevap verdim. Allah’a şükür cevabı beğendi.

Sabah kahvaltıda sohbet ederken isteklerini sıraladı…

Berrasu: Ama bizim hindimiz yok.

Ülkü: Anneannen hindiyi hazırlayıp getirecek birtanem.

B. Bizim misafirlerimiz yok.

Ü. Akşama anneannen, deden ve Uğur Dayın gelecek.

B. Anneciğim sen başka birini unuttun farkında mısın?

Ü. Kimi unuttum birtanem.( Aslında bahsettiği kişileri biliyorum ama onun farkında olması için soru yöneltiyorum.)

B. Babaannem ve Ferhat Dedem olmadan olmaz ki.

Ü. Babaannen Ece bebeğin yanına gidecek birtanem.

B. Saçmalık. Bizim buraya yeni yıl gelecek ama babaannemin yaptığı çok saçmalık.

Ü. ve Volkan. :)))

B. Bizim kütük pastamızda yok.

Ü. Olması mı gerekiyor? (Kütük pasta yeni yıl ilişkisini biliyordum ama daha önce hiç yapmamıştım. Pek umursamamıştım.)

B. Evet.

Ü. Hazırlayalım bir tanem. İhtiyaçlarımızı Volkan’a söyleyelim bize getirsin. (Kısa ve net “Evet” cevabından sonra diyecek başka söz olamazdı.)

Kahvaltıdan sonra birlikte kütük pasta tariflerine baktık. Birlikte Berrasu’nun ve benim ilk kütük pastamızı hazırladık. Akşam yemekten sonra yiyenler tarafından beğenilen bir kütük pastamız oldu.

Akşam yemeğinden sonra hediyelerini açan Berrasu’nun sevinci görülmeye değerdi. Geçen hafta sonu organik pazardaki Gel-Oyna standından aldığım ahşap oyuncakları ile dakikalarca oynadı. Yeni yıl için hazırladığım bingo (tombala) kartları herkes tarafından çok beğenildi. Berrasu neredeyse beş- altı oyun arka arkaya gerçekten hilesiz bir şekilde kazandı. Son oyunda kendi kazanamayınca uykusuzluğun da etkisiyle sinirlendi. Henüz sadece kazan – kazan psikolojisinde…

Herkesi öperek iyi geceler ve mutlu yıllar dileyen Berrasu, saat on gibi melekler gibi uyudu.

Biz büyüklerde gecenin çok geç saatlerine kadar süren monopoly (emlak ) oynadık. Keyifli bir gece geçirdik…

Her yeni yıl, her yeni gün hepimize sağlık, huzur ve mutluluk getirsin…

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

