Yeni Yıl Süsü…

Bu haftayı kızımla yeni yıl aktiviteleri yapmak için planladım. Biraz aksiliklerle planımızı uygulamaya çalışıyoruz.

Birinci sınıfa başlayan çocuklar için sınıf öğretmeni çok değerlidir, çok özeldir. Bir öğrenciye bir gün bile öğretmenlik yapsan, o öğrenci için yıllarca “ilk öğretmeni” olursun. Çocukların bu psikolojisini bilmek gerekir. İşte bu sebepten dolayı boğazından ameliyat olacak bir öğretmene birinci sınıf verilmesi hatanın başlangıcıydı. Özellikle birinci sınıfta okuma yazma öğretimi sırasında defalarca bağıra bağıra ses çıkarınca boğaz anında tahriş oluyor.  Boğazım her akşam yanarcasına ağrıyor. Hafta sonunu zor getiriyorum. Hafta sonu  hasta yatıyor ilaç takviyesi ile işe başlıyorum. Bu hafta başından beri inatla okula gittim. Ama dün akşam okul çıkışı acile gitmek zorunda kaldım. Bugünü de ateş, kulak, boğaz ağrısı ve öksürükle yatakta geçirdim. Uzun süre istirahat almamakta direniyorum. Çünkü yokluğumda sınıfım gerçekten boş kalmış. 

Öğretmenlik çok farklı bir meslek. Kafanı yastığına koyduğunda yatıp uyuyamazsın. Kaç öğrencin varsa beyninden o kadar fikir geçer. Neler neler düşünürsün… Öyleki,  o gün bir öğrencine az söz verdinse yarın onu telafi etmeyi düşünürsün, vicdanında muhasebe yaparsın. Hele birinci sınıf öğretmeniysen ne yapsam, nasıl yapsam diye düşünür çözümler üretirsin.

Troit ameliyatımdan sonra raporluyken sınıfımın derslerine emekli dönüşü vekil bir öğretmen girdi. Öğrencilerime dokuz harf verilmişti . Harfler verilmişti ama çocuklar hiçbir şey almamıştı. Okula başladığımda harfleri vermeye en baştan “e” harfinden yeniden başladım .  Öğrencilerimin hem geri kalmalarına hem de okul hayatlarının bir şansızlıkla başlamasına çok üzüldüm.  Ama başka bir gerçek var ki öğrencilerimin en büyük şansları benim gibi bir öğretmenleri olmasıdır. Öğretmenliğim konusunda asla mütevazi olmayı düşünmüyorum.

Kendime bu kadar methiyeler yazmak yeter. Ne kadar hasta olursam olayım Berrasu bunu kabul etmiyor. Anneciğim kalk etkinlik yapalım, anneciğim kalk benimle oyna, anneciğim kitap oku isteklerini sıraladı durdu. Kendimi biraz iyi hissedince küçük bir aktivite yaptık.

Kavanozda Kar Yağışı Malzemeleri: 

◊ kavanoz

◊ yeni yıl veya başka temalı küçük süs

◊ bebek yağı

◊ su

◊ sim, ambalaj köpüğü parçası

Silikon yapıştırıcı

Yapılışı:

Kavanoz kapağının içine yeni yıl süsü yapıştırılır. Kavanozun içine bebek yağı, su, sim, köpük parçaları koyulur. Kapak kavanoza silikon ile yapıştırılır.

Evdeki malzemelerle bu çalışma çok rahat yapılabilir. Bizim eksiklerimiz ya da yanlışlarımız oldu. Kavanozun büyük kısmını bebek yağı, su karışımı ile doldurmamız gerekiyormuş. Yapılışı sırasında simler biraz sorun oldu. Berrasu daha çok sim koyacağım ve kavanozu ben kapatacağım tartışması çıkardı. İlk defa simli bir çalışma yaptığı için pırıltılar çok cazip geldi.

Bizim kavanozumuzda çok kar yağıyor gibi olmadı.  Ambalaj kutularından çıkan köpükten bulma imkanınız olursa onlardan koymanızı tavsiye ederim. 

Berrasu eğlendi. Önemli olan sonuç değil süreçtir.

Son günlerde birçok yabancı çocuk-eğitim-el işi web sitesinde christmas snow aktivitesi yapılıyor. Farklı örnekler görmek isterseniz childhood101.com  ve playbasedlearning.com.au görebilirsiniz.

AKTİVİTELER kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

