Kütüphanedeyiz…

Cumartesi günü Berrasu kütüphaneye gidelim teklifimi sevinerek kabul etmişti. Evden çıkışımızı ve kütüphaneye giderken yolda yaşadığımız noel baba maceramızı paylaşmıştım. Kütüphanede geçirdiğimiz zaman ise gerçekten çok keyifliydi.

Kartal Bülent Ecevit Kültür Merkezi içindeki Muallim Cevdet Kütüphanesine üyeyim. Kütüphanede birçok güncel kitaba rahatlıkla ulaşabiliyorum. Bir de çocuk bölümü var. Yetişkinler bölümü için eleştirim yok ama çocuk bölümü daha güzel olmalı diye düşünüyorum.

Birincisi yanlış seçilmiş tekerlekli döner sandalyeler. Çocuklar için daha rahat oturacakları sandalye ya da koltuk tercih edilmeliydi döner koltuklar değil.

Ayrıca yalnızca okul çağındaki çocuklar düşünülmüş. Okul öncesi çocuklar da kütüphaneye gelir diye düşünülmemiş. Tamam yalnızca okuma yazma bilen çocukları üye yapıyorsunuz ama okul öncesi kitap arşiviniz olduğuna göre mekanda küçük çocuklarıda düşünmeliydiniz.

Kütüphaneye sabahtan beri çok fazla çocuk gelmiş. Çünkü çocukların aldığı onlarca kitap masaların üstünde duruyordu. Masaya kitabını koyabilecek kadar yer açmak için masada bırakılmış kitapları üst üste istifliyorsun. Aslında şikayetlerimin düzeltilmeyecek şikayetler olmadığınına ve zamanla düzelebileceğine inanıyorum.

Geçtiğimiz günlerde Muallim Cevdet Kütüphanesi’ne gidince Berrasu’ya beş kitaptan oluşan bir set okumuştum. Hatta uzun süre kendi kendine okuyup resimlerini anlatmıştı. Aynı kitapları buldu. Uzun süre Yeldak, Bedüş ve diğer kitapları okudu. Sonra ben okudum. Biz çok keyifli zaman geçirdik. 37 aylık kızım kütüphaneden gitmeyelim daha çok kalalım diye dudaklarını büzünce hiç itiraz etmedim daha da oturduk. İçten içe sevindim bile. Oyun parkından da gitmek istemediğinde o dudaklar hemen büzüldüğüne göre biz kitap sevdirmeyi başarıyoruz diye kendimle gurur duydum.

Kütüphanedeki 8-11 yaşlarında okul ödevlerini yapmaya gelmiş çocuklar dikkatimi çekti. Çocuklar kütüphanede olmaktan ve kitap okumaktan son derece mutsuzlardı. Kütüphaneye yalnızca ödev yapmaya gelmişler. Anneler çocuklarını iğneleyici sözleri ile sıkıştırıyorlardı.

– Oku işte! Kitabı buldum cevabını da oku sen bul….

– Sallanma okusana çocuğum…

– Sizinki de mi ödev yapıyor?…

Çocuğun yanında öğretmenler hakkında konuşmalar…

– Her hafta sonu kütüphanede yatar olduk bu ne ya…

– Ayyy içimiz dışımız kitap oldu… diyen annenin sözü karşısında bütün terbiyemi bozup Ohaa! diyesim geldi.

Hızlarını alamadılar bize de laf attılar. Şimdi böyle istekli olur o zaman getiremezsin annesi…

“Kitapların hayatın bir parçası olduğunu öğrensin sizinkiler gibi mecburiyetten gelmesin diye uğraşıyorum” dedim gülümseyerek… Konuşma daha da uzamasın diye Berrasu’nun kıyafetini giydirmeye başladım. Annenin arkamdan bakışını gördüm ama görmezden geldim ve çıktık.

Kitapçıya, kütüphaneye gitmek, kitap almak, kitap okumak mecburiyetten olmamalı. Ders çalışmak bile mecburiyetten olmamalı diye düşünüyorum.

Berrasu’nun alışveriş listesindekileri almaya gitmeden önce oyun parkına gittik. Balıkçıya uğradığımızda ben kendime mezgit, Berrasu kendine hamsi balığı aldı. Kabanının cebinden çalılıklardan topladığı kırmızı boncuk gibi tohumlardan birtane çıkardı.

“Al balıkçı abi bu benim param” deyip minik kırmızı tohumu uzattı. Abi de itina ile parayı aldı cebine koydu. Kızımın davranışı kadar balıkçı abinin onca müşterisinin arasında kızıma saygı göstermesi çok hoşuma gitti. Yol boyunca “annecim ben hamsilerimin parasını ödedim” diye sevincini görünce o kadar saat soğukta üşümeme değdi dedim içimden…

Eve dönüşte birlikte balıkları unladık, kızarttım salatamızla afiyetle yedik. Sonrasında da birlikte kağıt tabaklardan balık aktivitemizi yaptık.

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

