Noel Baba ve Ökse Otu

Son günlerde Berrasu akşam olup hava kararmaya başlayınca “hava kararmasın” diye üzülüyor. “Neden gece oldu, nasıl gündüz olacak” diye de sürekli sorular soruyor. Okulda öğrencilerime açıkladığım gibi basit bir şekilde anlattım. Fenerimizin şarjı bittiği için bir portakal, bir elma ve küçük çocuk resimleri ile küçük bir deney ortamı hazırladık. Ben resimleri çizdim Berrasu elmanın etrafına çocuk resimlerini bantla yapıştırdı. Portakal güneş oldu. Dünya (elma) dönmeye başladı. Güneşe bakan yüzündeki çocuk uyandı, diğer taraftaki çocuk horrrr! horrrr! uyudu. Defalarca deneyi tekrarladık. Bazen güneşi döndürdü. Güneşin daha çok ışık veren yerini arıyorum diyerek, güneş dönmez dünyamız döner bilgisini çok dikkate almadı.

Her gece olduğu gibi kitaplarını okuduk, dualarımızı yaptık. Gece uyumadan önce, yarın biraz daha fazla program (tv) açacağım sözü çıktı ağzımdan. Benim için sözden ziyade uyumadan önce kriz çıkarmadan uyusun diye söylenmiş öylesine sözlerdi. Ama Berrasu için o bir sözmüş. Sabah kahvaltısında “bak güneş yine bize ışık verdi diğer çocuklar uyuyor” dedikten sonra gece ağzımdan bilinçsizce kaçan sözü hatırlattı.

Akşamdan verilen söz hatırlandığına göre birşeyler yapıp sözün üstüne yatayım istedim. Kahvaltı tabağında peynir ve bal sürülmüş krepler ile bir büyük elma vardı. Konuşmada kahvaltının ortasında geçtiğine göre yiyemez hepsini diye düşünen Ülkü Anne; “Kahvaltı tabağındaki herşey bitince kısa bir süreliğine açarım” dedi. Kiminle dans ettiğini unutmuş gibi.

Berrasu televizyon açtırmak için nefes almadan tabaktakileri sildi süpürdü. “Afiyet olsun” dedim. Ellerini sabunlayıp yıkamış hatta hiç sevmemesine rağmen ağzının kenarlarını bile silmiş. Ortada verilen kaç tane söz var, vazgeçmek olmaz diye düşündüm ve programını açtım.

En iyi öğrenme uyumadan önce olur denir. Demek ki uyumadan önce söylenen sözlere dikkat edilecek.

Program izlerken “kütüphaneye gidelim” gibi cazip bir teklifte bulundum.

Hemen kabul etti. Ama evden dışarı çıkmadan aramızda geçen konuşma…

( A. Anne      B. Berrasu )

B. Annecim markete gitmemiz gerek benim ihtiyaçlarım var.

A. Ne ihtiyacın var Berrasucuğum?

B. Arttirek (art track) haftası var benim malzemelerim eksik.

(Televizyonda izlediği Disney Junior’da art track haftası varmış.

Bizde sık sık kes yapıştır aktivitesi yaptığımız için ilgisini çekiyor.)

A. Neye ihtiyacın var söyle birtanem.

B. Annecim bana alışveriş listesi yapar mısın?

A. Yaparım birtanem. (Kağıt kalem aldım ve ihtiyaçlarının resmini çizerek listesini yaptım.)

B. Tetettür ederim annecim…

Kütüphaneye giderken yolda noel baba kıyafetli milli piyango bileti satıcısı gördük. Çok sık görünen bir durum değil. Berrasu noel babayı gördün mü? diye sordum görmediyse dikkat etsin diye.

B. Gördüm. Ama o gerçek noel baba değil.

A. Nerden anladın kızım.

B. Noel babaların tepesinde ökse otu olur.

A. Ne olur?

B. Ökse otu, ökse otu.

A. Sen nerden biliyorsun ökse otunu.

B. Programda öğrettiler bana. Noel babaların tepesinde ökse otu olur.

B. Peki kızım.

Neye uğradığımı şaşırdım. Ben “anne bak noel baba”deyip şaşırmasını beklerken daha adını belkide otuz küsurlu yaşlarımda öğrendiğim ökse otunu 37 aylık kızımın bilmesine şaşırdım sustum. Sessizce yoluma devam ettim.

(NOT: Alışverişe gitmeden evdeyken Berrasu’ya ihtiyaçlarını soruyoruz. Kağıda ihtiyacının resmini çiziyorum. Listesi ile gidiyor. Okuma yazma bilmiyor ama resimlerden bütün ihtiyaçlarının alınıp alınmadığını kontrol ediyor. Kendimiz de alışverişlerimizi liste yapıyoruz. Berrasu ile paylaşıyoruz. Liste dışından birşey almamaya gayret ediyoruz. Zaten alırsak Berrasu hemen  “Ama o listede yok bırak dedim sana” diyerek uyarıyor.)

BERRASU ADA, GENEL kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

