Küçük Kırmızı Tavuk…

Küçük Kırmızı Tavuk, Rus kökenli bir halk masalıymış, wikipedia.org öyle diyor. Kitap çocuklara erdem öğretmesi yanında yetişkinlere de iş ahlakı öğretmesi açısından önemli.

Bizim okuduğumuz İş Bankası Yayınları’ndan yayınlanmış. (The Little Red Hen) Küçük Kırmızı Tavuk hikaye kitabı İngiltere’deki ilkokullarda okuma kitabı olarak okutuluyor. Hikayenin orjinalini internetten okudum, bizim elimizdeki kitaptan daha  farklı. Orjinal hikayede yetişkinler hatta ülkeler için bile almak isteyene çok ders var, ama almak isteyene…  

Kitap çocuğun kafasına vura vura, parmağını sallayarak bilgi öğretmeyen “öğretici kitaplardan” olduğu için daha da çok sevdim. 3 yaşındaki bir çocuğun bilgi dünyasını düşününce kitabın öğreticiliği oldukça fazla…

◊ Arkadaşlığı,

◊ Yardımlaşmayı,

◊ Bencilliği,

◊ Azim ve başarıyı,

◊ Emeği

◊ Tavukların solucan ve buğday yediğini,

◊ Buğdayın nasıl yetiştirildiğini,

◊ Hasatı,

◊ Buğdaydan un yapıldığını,

◊ Buğdayın değirmende un haline getirildiğini,

◊ Undan ekmek yapıldığını,

◊ Ekmeğin fırında pişirildiğini,

◊ Buğdaydan ekmeğe uzanan öyküde çok emek olduğunu,

◊ Emeksiz yemek olmayacağını… öğretiyor kitap.

Tekrarlayan konuşmalar hikayenin etkisini artırıyor. Kitabın görselleri çok güzel. Kahramanlar insanın elinde canlanacak gibi renkli ve sevimli çizilmiş.

Hikayenin sonunda ara sıra sen “Kırmızı tavuğun yerinde olsan ne yaparsın? diye soruyorum. Berrasu “Ben de ekmeğimi vermem” diyor. Vermemesinin üstüne hiçbir yorum yapmadım.

“Ben kırmızı tavuğun yerinde olsam ne yapardım?” diye kendi kendinize bile sorabilirsiniz. Kendi cevabınız üstüne kendi kendinize “niçin” sorusunu sorup yorum yapabilirsiniz.

Aslında merak ediyorum. Hayatta sık sık Kırmızı tavuk mu oluyorsunuz? Yoksa ördek, fare ve inek mi oluyorsunuz? Kırmızı tavuk sizce bencil mi? Ördek, fare ve inek o cevabı haketti mi? Ben asla kırmızı tavuk gibi yapmam yine de paylaşırım mı? diyorsunuz.

Küçük Kırmızı Tavuk

Türkiye İş Bankası Yayınları

Yayın Yılı: 2009
Resimleyen: Daniel Postgate

Anlatan: Susanna Davidson

ISBN:9944884235

(NOT: İngiltere için bir söz vardır. “İngiltere’nin dostları yoktur, çıkarları vardır.” Daha ilkokulda bu hikayenin orjinalini okutuyorlarsa “daha çocukken sömürgeciliği ya da sömürge olmamayı öğretiyor olabilirler” diye düşündüm.)

KİTAPLAR kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

