Kocadan Direksiyon Dersi Alınmaz…

Berrasu doğduktan sonra çocukla rahat edelim diye araba almıştık. Bebekle gezebileyim diye düşünmüştüm. Bebekli hayat tecrübem yoktu ya “yalnızca dışarı çıkarken zorluk olur onu da yaşamayayım” diye düşündüm herhalde. 

On yıl önce sürücü belgesi almaya hak kazanmıştım ama belgeyi çıkartmamıştım. Arabaya, araba sürmeye ilgimde işte bu kadar… Ehliyeti de on yıl sonra çıkarttım. Bana araba kullanmayı birinin öğretmesi gerekiyordu. Adaylar eşim Volkan ve kardeşim Uğur’du. Hayatımdaki bu iki değerli erkeğin işleri o kadar yoğun o kadar yoğun ki bana bir dersi verdiklerinden sonra ikinci dersi altı ya da sekiz ay sonra verdiler. Ben de araba kullanmaya pek hevesli değilim demekki bu ders aralıkları beni pek rahatsız etmedi. Birkaç haftadır bir hevesle bende artık araba kullanabileyim istedim. Ev ahalisi ders veremiyorsa bir özel direksiyon dersi alayım dedim. Ders  fiyatları kafamdaki rakamları çok aştı. Yine ilk kişi kocacığıma müracat ettim. O da bana gönülsüzde olsa tamam dedi.

Salı günü pratik yapmaya karar verdik. Hazırlandık dışarı çıktık. Arabaya bindik pardon binemedik. Çünkü hesaba katmadığımız bir engel çıktı. Berrasu.

Berrasu arabadaki kendi koltuğuna oturmadı. Arabanın ön koltuğuna oturacakmış. Kendisi kullanacakmış. Arabada onun arabasıymış biz artık arkada oturacakmışız. Haydaaa!

Bugüne kadar arabada bir defa bile ön tarafa oturtmadık. Hele hele araba hareket ederken asla ön tarafa oturtmamışız. Arka koltukta bile kucakta oturtmamaya gayret gösteriyoruz. Yalnızca taksiye bindiğimde kucağımda arkada oturmasına mecburiyetten izin veriyorum. Başka arabalardaki ön koltuklarda oturan çocuklara içimiz acıyarak bakıyoruz. Çocuk bilmeyebilir ama anne baba olarak çocuğu arabanın ön tarafına nasıl oturtuyorsun.

Evde biz araba kullanmaktan falan bahsederken dinledi ve heveslendi demekki. Direksiyonu tutmasına, klaksiyon çalmasına müsade ettik. Ama hayır illa ki direksiyonu çevirecekmiş tekerlekler dönecekmiş. “Sen ön tarafta oturamazsın büyüyünceye kadar arkada ve kendi koltuğunda oturacaksın” diye açıkladık. Kendi araba koltuğuna oturtmak için arkaya geçirdiğimizde bir kıyamet koptu. Allahım bu nasıl bir bağırmak. Nasıl bir çığlık atmak. Gözlerden yaşlar boşaldı. Ondan sonra atabildiği kadar çığlık attı. Nasdıl bitmez bir çığlık. İnsanın sinirlerini oynatıyor.

bütün sabrımla, en yumuşak, en sakin sesimle konuştum. Sakin sakin konuştum Berrasu çığlık çığlığa bağırdı. Ben sakin sakin devam ettim Berrasu çığlığını daha da artırdı. Babası sakin sakin anlatmaya başladı Berrasu bağırmasını daha da artırdı. Anne gerildi kenara çekildi baba devreye girdi. Baba gerilince anne devreye girdi. Yok Berrasu iki kişiyi çıldırtacak kadar bağırdı. Kucağıma aldım eve döndüm. Volkan o çığlıklardan sonra uzun süre eve girmedi.

Eve girerken imdaattttt! imdaaatttt!!! diye bas bas bağırdı. Ne yapacağımı şaşırdım. Bu durumlarda en geçerli yol Harvey Karp’ın  yöntemidir. Evde o sisteme geçtim. Sakinleşti en azından bağırmayı bıraktı. Ağladı ağladı… Sonra bana sarıldı. Sakinleşti. Allah’a Şükür…

Eve Berrasu sakinleştikten sonra dönen babasıyla birbirimize ” sabah sabah bu ne ya dedik.”

Biraz daha evde kaldık. Berrasu’ya arkada kendi koltuğunda oturması gerektiğini, her zaman ki gibi güzel güzel orada oturacağını anlattık. Kabul etti.

Direksiyon çalışabileceğimiz bir alana gittik. Berrasu’yu babaannesine bıraktık. Biz başladık pratik yapmaya. Kocadan öğretmen olmazmış tecrübesini tecrübe ettikten sonra birbirimize kızarak hatta kavga ederek dersi bitirdik.  Şerife anneye gittik.

Sonuçta iki seçenek var.

1. Artık benim araba kullanma hevesim başka bahara kaldı… 

2. Otomatik bir araba almak…

(NOT: 2. seçenek Volkan’ın en istediği seçenek olduğu için ben uzun süre birinci seçenekte ısrar edeceğim.)

GENEL kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

