Hikaye Ürettik…

Her ayın ilk günlerinde koşa koşa Meraklı Minik Dergisi‘ni almaya gideriz. Ama bu ay bir türlü dergiyi almaya gitmek için fırsat bulamamıştık. Volkan’ın İtalya seyahati dönüşü getirdiği oyuncak seti, Adım Adım Dergisi’nin son dergimiz ile birlikte bize gönderdiği  koskocaman aktivite hediyesi, üstelik birkaç tane de yeni kitabımız olmasından dolayı bu kadar geç kaldığımızın farkında da olamadık.

Derginin konusunu  Pınar Büyükgüralın bloğu Pinomino’dan öğrenmiştim. Bugün dergimizi elimize alınca hem geç kaldığımız için hem de bu güzel çalışmalara çok geç kavuştuğumuz için üzüldüm.

Berrasu’nun sevdiği ne varsa derginin bu sayısındaymış. Yağmur, yağmur çizmesi, yağmurluk, su birikintisi, park, ağaç yaprakları, kuşlar, sincaplar, ağaç kovukları ve şemsiye… Dergiyi açtı aaaaa!!! diye bir çığlık. “Ama bunlar benim en sevdiklerim” dedi. İşte o an iki buçuk yıldır her ayın beşi olmadan aldığımız dergiyi bu ay sonuna kadar alamadığım için üzüldüm.

Hemen okuduk. Pino’nun hazırladığı Kuzey ve Boncuk’un park macerası çok ilgisini çekti. Özellikle yağmur yağarken parka gidilmiş olması…Pino sen ne yaptın? “Yağmur yağarken parka gitmeyelim ıslanırız” diye anlattık bunca zaman. Sen şemsiyesini almış parkta mutlu mutlu gezen çocukları çizdin, bizim yıllardır anlattıklarımızı da çizdin, bitirdin…

Su birikintisi içinde zıplayan çocuk çizmiş Pino… Berrasu’nun en sevdikleri arasındadır su birikintisinde zıplamak.

Her dokunduğunun ahşap olduğu, doğal olduğu park insana nasıl huzur veriyor. Nezahat Gökyiğit Botanik Parkı‘ ndaki gibi ahşap bir çocuk parkı… Söğüt dallarından yapılmış geçit ne kadar da ilginç…

Meşe palamutları toplanıyor bir başka sayfada… Berrasu hemen yaz tatilinde Malatya’da babamın kiraz bahçesinde geçirdiği zamanları hatırladı. “Annecim bizde dedemin bahçesinde meşe palamudu toplamıştık…”

Sincap ve ağaç kovuğunu görünce koşa koşa gidip “Karlı Bir Gün” kitabını alıp getirdi. Kitaptaki soğukta ağaç kovuğuna girip uyuyan sincapları gösterdi.

Hemen derginin aktivitelerini yapmaya koyulduk. Dün şekiller aktivitemizin kesme işini ben üstlenmiştim. Bugün kesme işlerini de Berrasucuğa devrettim. Yandaki fotoğraflardaki etkinliğin makasla kesimlerini Berrasu yaptı. Oyunu oynadık. Şerif Dedesi de Berrasu oyunu kazandığı için onu parka götürdü. Parkta oynamışlar, eğlenmişler. Birbirlerini salıncakta sallamışlar. Top oynamışlar. Bir poşette çeşit çeşit  kuru yaprak toplamışlar evde kartona yapıştıracakmışız.

Berrasu parktayken derginin zar oyunları için zarları yaptım. Eve döndükten sonra zar oyunları ile hikayeler ürettik. Zarların her yüzünde farklı resimler var. Üç zarf birlikte atılıyor. Üst yüzeye gelen resimler ile bir hikaye üretiyorsun.

Birkaç tane ben örnek hikaye ürettim. Berrasu ondan sonra sazı eline aldı. Sen neymişsin be Berrasu! Zarların üstüne gelenler bir kız çocuğu, bir anne, bir yağmur… Kızım parka gidiyoruz. Ellerimi tut ama parka gelince elimi bırakabilirsin. Bak anne buraya yeni kütükler getirmişler. aaaa! yağmur başladı. Canım kızımmmm gel yağmur başladııııı. Eve gitme zamanı geldiiii…

Teşekkürler ve ellerinize sağlık Meraklı Minik Dergisinin hazırlanmasında emeği geçenler…

Bunlarda İlginizi Çekebilir…

NEZAHAT GÖKYİĞİT BOTANİK BAHÇESİ’ ne Gittik…

Berrasu’dan İnciler… Renkler…

Tatilden Seçmeler…

Şekiller…

AKTİVİTELER, KİTAPLAR kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

