Yapışkanlı Yazı Tahtası…

Uzun süredir Berrasu’nun kullanması için yazı tahtası almak istiyordum. Birçok alternatif ile karşılaştım. Ne çok çeşit varmış…

Kimi ayaklı, kimi duvara sabitleniyor. Kalem ile yazılan, tebeşir ile yazılan kara tahtalar. Bir tarafında resim kağıdı takılma yeri, diğer tarafında başka alternatif tahtası olanlar. Fiyatlarda çeşit çeşit…

Benim aklımdaki magnetlerini de kullanabileceği bir yazı tahtasıydı. Üzümün çöpü armudun sapı dedim hepsine almamak için bahane buldum. Fiyatı fazla, tebeşir tozu evde uygun olmaz, keşke resim kağıdı takma yeri de olsa, duvara sabitlensin tahtayı evin her yerinde gezdirmesin… derken bahanelerim arttı. “Oynamayacak gelin yerim dar dermiş”.

Birkaç gün önce markete ekmek almaya gittiğimde sepetteki “yapışkanlı yazı tahtası” yazısı ilgimi çekti. İnce uzun bir kutunun içinde mıknatıslı bir silgi, kalem ve rulo şeklinde yapışkanlı yazı tahtası folyosu vardı. Fiyatı da fazlası ile ucuzdu, aldım.Berrasu ile birlikte “evde nereye yapıştıralım” diye araştırdık. Odasındaki gardolabının üstüne yapıştırdık.

Çocuk olmak farklı… Annesi günlerce fiyata, kaliteye, büyüklüğe, kullanışlığa bakıp çeşit çeşit yazı tahtası araştırdı. Ama o çocuk olarak, dolabının üstüne yapıştırdığım ucuz, basit bir yazı tahtasına nasıl sevindi ve nasıl mutlu oldu görülmeye değerdi. “Annecim tetettür ederim” dedi. Anne bak papatya yaptım, annecim bu hangi harf oldu? Annecim bana ev yapmama yardım eder misin? Benim üçgenim güzel olmuyor çatıda da sen çok güzel yapabilirsin…

Çocuk olmak ne güzel… Allah’ım Berrasucuğumun içindeki çocuğu, çocukluğu hep koru…

NOT: Yapışkanlı yazı tahtası folyolarının çeşitleri varmış. Üzerine tozsuz tebeşirlerle  yazı yazılabilen koyu yeşil renkli, yapışkanlı folyolar da varmış. Nemli bezle silinip tekrar yazılabiliyormuş…

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

