Karşıtlıklar Kitabı…

Sabah bizden önce uyanıyor. Ses sisteminden bizim yatak odasına sesi geliyor. Uyanır uyanmaz başlıyor koşturmaya.

Önce tuvalete gidiyor. Çok acıkmışsa “annecim ben çok acıktım” demek için yanıma geliyor. Yoksa odasında zaman geçiriyor. Bizde yarı uyuyor yarı uyanık onun yaptıklarını dinliyoruz.

Oyuncakları ile konuşuyor. Oyuncaklarla tiyatro yapıyor. Bazen izlediği çizgi filmlerden, bazen gerçek hayattaki konuşmalardan alıntılar yapıyor. Gerçek bir stand-up yapıyor odasında.

Sonra istisnasız kitap okuyor. Battaniyesine sarılıp kitap okuma saati yapıyor. Okuduğumuz bütün kitapları ezbere biliyor. Ben ona nasıl vurgulu okuyorsam o da aynı ses tonu ve vurgularla okuyor. İnanılmaz keyif veriyor onu kitap okurken dinlemek.

Kahvaltı, oyun, oyun, oyun, ızdıraplı öğlen uykusu, yemek, oyun, oyun, aktivite, çizgi film (program), yemek, akşam temizliği ve akşam uyku hazırlığı başlıyor. Önce ders yapıyoruz sonra kitap okuyoruz…

Yatmadan önce masaya kitabımızı açıp çalışmaya başlayınca Berrasu “ders yapıyoruz değil mi annecim” deyince “evet ders yapıyoruz” demiştim. O günden beri akşam çalışmalarımıza artık ders yapıyoruz diyoruz. Okul öncesi eğitim setlerinden yaşına uygun olan kitapları çalışıyoruz. Bir süredir Tübitak Yayınları “Karşıtlıklar”ı çalışıyoruz. 

Karşıtlıklar kitabı, büyüklük, şekil, miktar ve yön gibi matematiksel kavramları öğretmeyi amaçlıyor. Hem boyama yapıyor hem soruları cevaplandırıyor. Bütün bunların yanında rakamların yazılışı ve birden ona kadar ritmik varlıkları saymayı  öğretiyor. 

Eğlenirken öğreten kitaplardan. Ben her gün bir satırdaki soruyu cevaplandırtmak niyeti ile başlıyorum çalışmaya. 

Berrasu çok keyif alıyor ve eğlenerek ders çalışıyor ama… Aması var. Dersi bitirmek istemiyor. “Annecim bir tane daha”, “annecim son bir tane daha”, “annecim tamam bu son”… en sonunda benim sesim yükseliyor, yükseliyor hatta bir çığlık oluyor. Ders çalışmayı bitirmesi için çocuğa kızıyorum tuhaf bir durum.

Karşıtlıklar

Yazar: Jenny Tyler – Robyn Gee

Çeviri: Özlem Özbal
ISBN 978-975-403-218-5 (karton kapaklı)

TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları

Sonra kitap okuma saati başlıyor. Aynı kitabı bir o okuyor, bir ben. Sonra ben onu öpüp, koklayıp yatırıyorum. Her akşam aynı uyku rutinini, aynı yatma senaryosunu oynamaya devam ediyoruz.

Kelime hazinesi gerçekten çok zengin. Deyimler kullanıyor, deyimlerimi anlamıyor itiraz ediyor. Bir de bakıyorum birkaç gün sonra bazen yerinde bazen hiçte uygun olmayan bir yerde o deyimi kullanıyor. Büyüyorsun bebeğim,büyüyorsun kuzum.

“Berrasucuğum” dediğimde “annesucuğum” diyorsun.

“Ben tatlı sucuğum” diyorsun.

“Ben çok büyüdümle” başlayan cümlelerinin sonu hep boyunu aşan isteklerle bitiyor.

(NOT: Fotoğraf makinamızın şarjını evde halâ bulamadığım için yaptıklarımızı, okuduğumuz kitapları hatta enteresan görüntülerimizin fotoğrafını çekemiyorum. Cep telefonumun görüntüsünü pek beğenmesem de bir kaç gündür hiç yoktan iyidir diye düşündüm ve cep telefonu ile görüntü aldım.)

Bunlarda İlginizi Çekebilir…

Uyku Rutinimiz

Berrasu’dan İnciler… Aradan Çıkardım ve Saçmalık…

AKTİVİTELER, KİTAPLAR kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

