Sek Sek Oyunu…

Eski mahalle oyunlarımızdan biridir sek sek oyunu. Tebeşirle sokakları çizer oynardık arkadaşlarımızla. Bir denge oyunudur. El göz koordinasyonun sağlar. Büyük kasların gelişimini sağlar. Bol kazanımlı bir oyun.

Çocuklarımız bu kadar çok kazanımı olan bir oyunu oynayacak bir mahallesi yok diye oynamasın mı? Yapı markette gördüğüm sek sek oyun düzeneğini satın aldık. Ben daha çok sakin sakin boyama, yapboz, lego gibi aktiviteler yaptırdığım için Berrasu çok fazla hoplamalı zıplamalı oyunlar oynamıyor. Çocuğun atlamaya, zıplamaya da ihtiyacı var. Tam anlamı ile taş sürükleyerek sek sek oynamasa da hoplayıp, zıplamasını sağladı sek sek oyun döşemeleri.

Yalnızca sek sek modelinde oynamıyor. Odanın içine tek tek rakam olarak serbestçe atıyor. Hangi rakamı söylersem o rakama zıplayarak atlıyor. Bu arada sıfırdan dokuza kadar rakamların yazılışını da daha çok kavramasını sağlıyor. Yanlış rakam üzerine atlayınca yanlış olduğunu belirten dııtttttt! gibi bir uyarı sesi çıkarıyorum. İki defa üst üste yanlış yapınca ceza veriyoruz. En sevdiği ceza tavşan olup zıplamak. Oyunlarda ben kaybedince bana da at olup onu sırtıma alıp gezdirme cezası veya istediği hayvanların sesini çıkartırtma cezası veriyor.

İlginizi Çekebilir…

Nostaljik İp Oyunu…

Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi…

AKTİVİTELER kategorisinde yayınlandı. 2 Comments »

2 Yanıt to “Sek Sek Oyunu…”

  1. chidos Says:

    Ülkü’cüm bayıldım sek seke eski günler geldi aklıma çok oynardım.Nereden aldın ? bende bir bakıyım Ece’de hep zıplıyor hopluyor eminim çok beğenir.Berrasu’nun da çok eğlendiğini ve güldüğünü tahmin edebiliyorum ilk resimde ki ifade çok güzel 🙂 Biraraya geldiğimizde de oynarlar .

    • ulku Says:

      Çiğdemcim Koçtaş’tan aldık. Zıplayıp eğlenmesi için oldukça faydalı oldu.


Yorum Yapın

