Uyku Rutinimiz…

Her gece uyku öncesi rutinleriniz olsun dedi uzmanlar. Biz de kendi rutinlerimizi oluşturduk. Ben kendi rutinlerimi, Berrasu kendi rutinlerini oluşturdu.

Her akşam televizyon rutinimiz var. (ortak rutin)

Birkaç tane çizgi film izliyoruz. (ortak rutin)

Berrasu’yla yemek yiyoruz. (ortak rutin)

Akşam uyku öncesi temizliğini yapıyoruz. (Banyo, el yüz yıkamak, diş fırçalamak) (ortak rutin)

Pijama giyme anında ortak rutinlerden vazgeçiliyor. Berrasu kendi rutinlerini yapmaya başlıyor. (A.Anne  B.Berrasu)

B. Anneciğim şimdi yaz mı kış mı? ( Ahaaa! akşamın sorusu geldi Berrasu rutini)

A. Kış değil sonbahar Berrasu.

B. Annecim şimdi soğuk mu sıcak mı? (Vazgeçmiyor her akşam rutinini yapıyor.)

A. Soğuk kızım.

B. O zaman kışlık pijalarımı giyeceğim.

A. Kızım kışlık pijaman kirli. (Kaç tane pijaması var. Anneannesinin diktiği pijamalardan birine takmış kafayı. Rutin yapmış. Yazın sıcağında bile illaki onu istedi.)

B. Hayır kirli değil.

A. Kızım bak kirli.(makinanın içine, kirli sepetine bakılır bulunur)

B. IIIıııııı ben onu istiyorum. (Ahaaa başladı ağlama, klasik Berrasu rutini.)

Bir şekilde ikna edilir. Başka pijama giydirilir. (Milyon çaba ile… Ben giyecektim… ben giyecem… ben… ben… benle başlayan onlarca ağlak cümle eşliğinde…)

Yattık yatağına (ortak rutin)

Başladık getirdiği kitapları okumaya. (Şanslı akşamdaysam beşten azdır okunacak kitap sayısı.) (Daha şanslı akşamdaysam her birini en az üç kere okutturur.)

Ninnisini de söyledim. (Ortak rutin) (Babası ona bebekken bir ninni besteledi. Ne kadar şanslısın miniğim. Baban sana özel bir ninni yazdı, sana özel bir ninni besteledi.Ya Volkancım bana niye şarkıyı geçtim bir şiir, şiiride geçtim bir tekerleme, tekerlemeyi de geçtim bir mısra bile yazmadın.)

Akşam dualarımızı da yaparız. (Ortak rutin)

Öpüşülür, koklaşılır, gıdık gıdık yapılır. (Ortak rutin)

B. Annecim sen git, sen odanda yat.( Ahaaa! Duymak istediğim cümle geldi.)

A. Kızım ben de odama gidip pijalamalarımı giyeyim. İyi geceler bir tanem, iyi geceler Berrasucuğum.

B. İyi geceler annesucuğum.

…. Anne odadan çıkar. Salona gider oturur. Başka iş yapmaz ki evde ses olmasın diye.

B.Annecim ben susadım. (Berrasu rutini başladı)

Anne su getirir.

B. Ben su istemiyorum. Süt içecem.

Anne süt getirir.

B. Hayır bu soğuk değil.

A. Kızım dolaptan çıkardım.

B. Hayır soğuk değil… Ben başka bardakta istiyorum… Ben daha başka bardakta istiyorum… Başka süt istiyorum…Pipetli süt istiyorum… Ben elma suyu istiyorum… Lambayı azcık aç… Bu kadar değil daha da aç… Hayır bu kadar da değil çok aç… Yumuşak arabamı ver… Kepçe arabamı ver… plutoyu ver… daisyi ver… Timmy i ver… Annecim bu yorganı kaldır… Üstümü örtme… Kapalı battaniye ört… Annecim başka battaniye açık battaniye ört… (Berrasu rutini)

(Her gece her gece aynı emir cümlelerinden oluşan rutinleri var. Eksiğim var fazlam yok… Ve her birinden sonra sen git diyor. Ben de her gün aynı saflıkta odadan çıkıyorum. Salona geliyorum oturuyorum. Ses sisteminden gelen “anneciiimmmm!” sesi ile irkilip oldukça sakin sabır çeke çeke odasına gidiyorum. Kaç defa gidip geldiğimi yukardaki emirleri sayarark bulunuz. Sabır Ülkü sabır..)

Sessizlik… Sessizlik…. Sessizlik….

B. Anneciiiim (salona doğru gelen bir çocuk var… uyumamış ya!)

A. Uyumadın mı sen?

B. Annecim ben nasıl uyunacak bilmiyorum. ( Ses o kadar masum ki…)

Berrasu kucağa alınır. Yatağa götürülür. Gözlerini kapatırsan uyursun birtanem denir.(Berrasu rutini)

B. Ya sen beni niye zorla yatırıyorsun. Benim çişim geldi Allalalalal… Çişimi yatağa yapacam ya….( Berrasu rutini.)

Tamam kızım hadi yap.

Tuvalete gider çişini yapar, odasına gelir, az önce binbir kere beni çağırtıp yatağına aldığı bütün oyuncakları yere atar. “Burası Berrasu yatağı bir daha buraya gelmeyin” der…. Yastığının kılıfını çıkarır.( sebebini bilmiyorum.) yastığına sarılır. Gözlerini kapatır. Annecim sen git. İyigeceler ( Berrasu rutini)

Anne beş on dakika sonra sessizlikten rahatsız olur. Berrasu’nun odasına gider. (Aaaa! Bu arada anlatmadım Berrasu pijamalarını çıkardı rutinlerinin bir anında…) Beroşunun pijamalarını giydirir. Üstünü yorganla kapatır. Melek kızını koklayarak öper. Allah’ım onu koru der… (Anne rutini)

Gece boyunca Ülkü defalarca, Volkan Ülkü’den bile fazla Berrasu’nun odasına gider kızının üstünü kapatır. Daha biz odadadan çıkmadan derin uykudaki Berrasu “kapatmasana üstümü” diye bağırır… (Anne, baba, çocuk rutini)

Her gece her gece bu rutinleri yaşıyoruz… Sık sık rutinlerimize bir de bir sebep bulup ağlama rutini katıyor… Her rutinine katlanıyorum da ağlama katıldı mı bu rutine sinirlerim oynuyor…
(NOT: Annemin ördüğü battaniyeye delikli battaniye, tavşanlı pikeden diktiği battaniyesye kapalı battaniye diyor.)

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

