Nohut Oda Bakla Sofa…

İlk okuduğumda çok hoşuma gitti. Ben beğenmişim Berrasu’da beğenir diye düşünmedim. Kitap okuma alışkanlığı kazandırmak istiyorum fikirlerimi, zevklerimi çocuğa empoze etmek değil…

Ama kitabın dili çok şeker. Şeker tadında demek bir kitaba ne kadar doğru ama böyle bir benzetme yapmak hiç yanlış olmaz. Çünkü, kitapta bir kafiye var. Çeviri bir kitap olmasına rağmen bunu nasıl başarmış çeviren Yıldırım Türker  çok merak ediyorum.

“Nohut Oda Bakla Sofa”, yaşlı minik bir hanım evini pek bir küçük buluyor. Bilge ihtiyara bana yardım et diyor. Her defasında daha çok yardıma ihtiyacı oluyor yaşlı minik hanımın. Her defasında yardım ediyor bilge ihtiyar.

Ne güzel anlatılıyor insanların elindeki güzelliklerin değerini bilmediği.

Berrasu anlatımın güzelliğini hemen farketti. Ne güzel şarkı bu dedi. Cümleler şiirmiş gibi kafiyeli. Dinlerken şiircesine geliyor kulağa. Ne güzel ifade etti kızımda şarkı gibi derken. Bazı kelimelerin anlamını anlamasa da kulağına güzel geldiği için gülüyor, gülüyor her defasında.

Keçiyi dehledi, domuzu sepetledi…

Kitap şeker tadında derken abartmadım. Kitabın resimleri de çok şeker ve şirin. Öyle güzel çizilmiş ki her defasında soruyor Berrasu:

B.Annecim keçinin niye piresi var?

A. Onlar ahırda yatıyor kızım, hem aynı yerde yatıyorlar, aynı yerde yemek yiyorlar, aynı yerde kakalarını yapıyorlar.

B. Bizimde mi piremiz var?

A. Hayır yok.

B. Hayır var. Bizimde var. (İyi bişeymiş gibi pirelenmeye hevesleniyor.)

A.Yok kızım.

B. Ama bizde evde yatıyoruz, yemek yiyoruz, kaka yapıyoruz.

A. Haaaa!!! (çocuk haklı..  Annesinin anlatımından doğru mantığı kurmuş.)

Nohut Oda Bakla Sofa  (A Squash and a Squeeze)

Yazan: Julia Donaldson
Resimleyen: Axel Scheffler
Çeviren: Yıldırım Türker
Yaş grubu: 2+
Popcore Yayınları,
32 sayfa
 

(NOT 1: Julia Donadson’ın diğer kitapları alışveriş listemde.)

(NOT 2: Kitabımızın fotoğraflarını çektim.Ama fotoğraf makinamızın şarjı bitti. Şarj kutusunu bulamıyoruz evin içinde. Herşeyin yeri vardır. şarj aletleri, kablolar falan filan. Daha birkaç gün önce elimdeydi. O anda bir yere koydum. Hatta elimden buraya koyuyorum lazım olunca bulamayacağım dedim. Dediğim çıktı. “Niye yerine koymuyorsun” diye kendime pek bir sitem ettim hatta kızdım. Fotoğraflar internetten alıntıdır.) 

KİTAPLAR kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

