Bizim Kızın Hobileri… Resim, Bale, Müzik, Cimnastik…

“Anasına bak kızını al” diye bir atasözü vardır. Bu atasözüne bakıp beni alan yanıldı. Annemin boyalarını fırçalarını defalarca elime aldım Cin Ali’den biraz hallice resimler yapabildim. İnsan hiç mi annesine çekmez. Öyle elinden hiçbir iş gelmez de değilimdir. Yalnızca annem kadar iyi değilim.

İnsanların sanatla uğraşmasını severim. Müziği dinlemekten, sporu yürümekten , resimi de incelemekten ve eleştirmekten öteye geçiremedim. Kızım da bana benzememiş. Berrasu’da resime ilgi, baleye merak, plates yapıp kaburgalarını kapatmacalar.  Kendince org-flüt-davul çalıyordu şimdide üstüne gitar tıngırdatıyor. “Anasına bak kızına al” lafı galiba yine yanlış çıkacak…

Berrasu on iki aylık olduğundan beri ona bir resim köşesi hazırladım. Asla resim yapmayı göstermedim. Susan Striker‘ın önerileri doğrultusunda sürekli sanatla iç içe olması için uğraşıyorum.

Berrasu gün içinde defalarca resim köşesine gider. Sulu boya, pastel boya, yıkanabilir keçeli kalemlerle veya kolaj (kesme yapıştırma) yapar. Kesinlikle ona engel olmadığım konulardan biri resim çalışmalarıdır. Parmakları ile sulu boya yapar. Pastel boyalarını bazen su kabının içine basıp resimler yapar. Şıkıdım şıkıdım giydirdiğimde de gidip resim yaptığında “hayır olmaz” demedim. İlham gelmiş. Yalnızca kıyafetlerine dikkat etmesini söylerdim önceleri. Şimdi onu bile söylemiyorum. Yıkanabilir, sağlığa zararsız pastel, keçeli, sulu boyalar alıyorum ilk günden beri. Yaptığı resimleri salonumuzun kapısına astığımız bir ipte sürekli sergiliyoruz. Resim yapma tekniklerini çok iyi bilmiyorum ama ona destek olacak bir anneannesi olması beni rahatlatıyor. Hem kendi bilgisini öğreteceğini  hem de birçok  resssama ulaşabilmemizi sağlayacağını biliyorum.

Berrasu’ya hamileyken başlamıştım müzik dinletmeye. Klasik müzik ve Klasik Türk Müziği ağırlıklı dinletiler. Herhalde bunun etkisi olsa gerek Berrasu müziğe karşı çok ilgili. Özellikle enstrümanlara karşı. Hiç bir müzik aletini de çalamayışımın ezikliğini yaşıyorum son zamanlarda. Müzik aletlerine meraklı olan Berrasu’ya ilk önce babaannesindeki orgu getirmiştik. Bir flüt ve orjinal deriden yapılmış davul almıştık. Son günlerde sürekli gitar istemesinden dolayı ameliyat için gittiğim Taksim’de gördüğümüz kırmızı çocuk gitarını aldık. Ne Volkan ne de ben gitar çalmayı bilmiyoruz. (Ben hasta yatarken Volkan gitarla seranat yaptı ama pek profesyonel değildi diyeyim kibarca). Bizim kızın son günlerde bitmek bilmeyen baleye gitmek istiyorum, müzik aletlerimi çalmak istiyorum isteklerine çözümler arıyorum. Çevremizdeki bir kaç bale kursu ile telefonda görüştüm. İyileşir iyileşmez yüz yüze görüşmelere gideceğim.

Bir de son zamanlarda Berrasu için spor kulübü araştırmaları yapıyorum. İnternet sitelerinde 3 yaş gruba cimnastik kursumuz var dedikleri için birkaç spor kulübü ile görüştüm. Biri henüz üç yaş grubuna başlatmamış. Diğeri de çocuğu getirin bakalım dediler. İyileşir iyileşmez Berrasu’ ya bir bale kursu, bir de cimnastik kursu görüşmelerine gideceğim. Hiç bir tecrübem olmadığı için nelere dikkat edeceğimi de bilmiyorum.

(NOT 1: Annem gerçekten çok becerikli bir kadındır. Mutfak tezgahına üç beş parça malzeme koysanız  tadı damağınızda kalacak ziyafet sofraları hazırlar. Küçücük bir parça kumaştan hayalini bile kuramayacağımız kıyafetler diker. Yıllarca triko makinasında aile bütçesine büyük katkıda bulunacak örgüler örmüştür. El sanatlarından hemen hemen hepsini bilir ve bir şekilde yapmışlığı vardır. Yıllarca örgü, dikiş yapacağım derken bel fıtığı olmuştu. Artık öyle ağır işler yapamayacağını anlayınca çok üzülerek triko makinasını satmıştı.

Bel ffıtığı olduktan sonra halk eğitimi merkezine kursları incelemeye gittiğinde, kursuna gitmediği iki kurs vardı. Biri kuaförlük kursu, diğeri resim kursu. İlk yıl kuaförlük kursuna gitti. Sonraki yıl da resim kursuna gitmesi için zorladım. “Ben resimden ne anlarım” dediyse de dinlememiş ısrarla yazdırmıştım. On beş yıl içinde Berrasu’nun doğumuna kadar birçok resim atölyesine gitti. Özel dersler aldı. Arkadaşları ile birçok yağlı boya resim sergileri açtı.)

(NOT 2: Gitar isterim diye tutturan Berrasu gitarı aldırınca ben aslında keman istiyordum demiş. Benim ameliyat olduğum gece ilk defa evde annesi olmadan anneanne ve babaannesi ile kaldı. Gece anneler için biraz uzun olmuş. Ama Berrasu için çok keyifli olmuş… Gece televizyon açtırarak hayatının ilk gece partisini vermiş. Anne baba evde olmayınca bizim kız parti verecek belli oldu. Destekçileri de anneanne ve babaanne:)

(NOT 3: Annem kadar becerikli değilim dedimse elinden iş gelmezin teki de sanmayasınız. Bir müzik aleti çalamasamda eğlenmeye gittiğimiz zamanlarda müzikle coşmasını bilirdim. Dekorasyon,takı ve yemek yapmak en büyük keyiflerimdendir.) 

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

