Neşeli Çalgıcılar Ve Cesur Fırfır…

İnsan hergün mü kitap almaya, kırtasiyede dolaşmaya doyamaz. İşte bu benim. Kitapçıya gidemedimse internet kitapçısımı inceler favorilerime ekler, sepetime eklerim.

Hoş ben kıyafet alışverişini de severim ama ona “dur” demeyi azcık öğrendim.( Beni tanıyan ve bu öğrenmiş halin mi şaka yapıyorsun herhalde diyenlere “eveeettt” diyeceğim.)

Kendime kitap, öğrencilerime yararlı olabilecek kaynak kitap, mesleki kitaplar derken yeni kitaplarda katıldı birkaç yıldır bu kervana. Önce hamilelik, bebek bakımı, çocuk yetiştirmek üstüne kitaplar ve Berrasu’ya kitaplar…

Odasındaki kitaplar gerçekten gün geçtikçe çoğalıyor. Sayının çoğalmasından öte kitaplardan mutlu olması beni çok mutlu ediyor. “Anne bak burası benim kütüphanem”, Anneciğim kütüphanemden kitap seçip okumak istiyorum”, “Anneciğim bu gece okuman için bu kitapları seçtim”, “Anneciğim o kitap gece kitabı değil ki o sabah okunur inanmıyorum sana sen de hiç birşeyi doğru yapamıyorsun”, yerim seni kuzucuğum ve senin kitap yorumlarını, konuşmalarını….

Son günlerde “Neşeli Çalgıcılar” ve “Cesur Fırfır’ı” okuyoruz.

Neşeli Çalgıcılar birçoğumuzun Bremen Mızıkacıları diye bildiğimiz kitap…

Keyifle aldım. Ama okumaya başlayınca Berrasu’nun sorduğu sorular çoğalınca kitapların yaşına uygunluğu konusunda biraz tereddütlerim oluştu. Üstelik iki kitapta büyük bir tesadüf aynı soruları sorduruyor.

Neşeli Çalgıcılar kitabındaki bazı anlatılanları anlamıyor ve sürekli sorular soruyor.. Yaşlandığı için evden kaçan eşek, yaşlandığı için evden kovulan horoz, yaşlandığı için evden kaçan köpek ve yaşlandığı için sahiplerinin bağırdığı kedi…

“Anne ama neden evden gitti?” Sorularının sonu gelmiyor. Kitabın dili oldukça güzel. Tek beni düşündüren Berrasu’nun yaşına göre biraz erken mi oldu acaba?

Yine aynı şekilde “Cesur Fırfır” içinde tereddütlerim var. Fırfır tesadüfen ormanda kaybolan ve cesurca evini bulmaya çalışan bir tavşan. Fırfıra evini bulmasında kış uykusu için mağaraya gitmeye çalışan bir ayı yardım ediyor. Fırfır evine ulaşıyor. Ama sabah heryeri karlarla kaplı görünce ayının mağarasına varıp varmadığını merak edip evden kaçıyor. Macera yeni bir dostlukla bitiyor.

Tesadüfen ikiside evden ayrılan ve evden kaçan konulu olunca soruların ortak noktası “Ama neden evden gitti?” oldu.

Berrasu’nun kafasını karıştıran kitaplar oldu gibi hissediyorum belki de yanılıyorum. Soru sorması, yorumlar yapması beni sevindiriyor ama ya kafasını karıştırıyorsam diye tereddütler hissediyorum.

        Neşeli Çalgıcılar
Yayın Yılı: 2011
24 sayfa
20×20 cm
Karton Kapak
ISBN:6053603405
Türkiye İş Bankası Yayınları

     Cesur Fırfır

Yayın Yılı: 2010
24 sayfa
Kitap Kağıdı
13,5×19,5 cm
Karton Kapak
ISBN:9944888295

Türkiye İş Bankası Yayınları

(NOT :Garip bir kitap yorumu yazdığımı farkındayım ama kitaplar için ön yargılı yaklaşmayın. Üç yaşındaki bir çocuğun dünyasına giren erken kavramlar oldu.)

(NOT 2: Biz ne kendisine ne de evde birbirimize “sen de hiç birşeyi doğru yapamıyorsun” gibi sözlerle konuşmayız. Ama nerden çıktı bilinmez sürekli bize “sen de hiç birşeyi doğru yapamıyorsun” diyor. İlk söylediğinde şaşırdık. Hoşumuza gitti. Ama içten içe biraz da rahatsız oluyorum. Çok tepkide vermiyorum, Çünkü o sözü kullanma dediğim anda içselleştirecek ve daha da çok kullanacak. Şimdilik ses tonundaki sevimlilikten kurtarıyor …)

KİTAPLAR kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

